Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Aldersforskjeller. Yay, or nay?


Anbefalte innlegg

Hva er det som gjør store aldersforskjeller så sosialt uakseptabelt, så tabu, så æsj og så ekkelt?

 

La oss si at det er en aldersforskjell på ca. 20 år.

Mannen er rundt 40 og jenta er rundt 20 år.

 

ELLER

 

Jenta er 16, og mannen er 26, en forskjell på 10 år.

 

ELLER

 

Gutten er 20, og kvinnen er 40.

 

Store aldersforskjeller i alle tre tilfellene, men skal de ikke kunne være i et forhold fordi aldersforskjellen er alt for stor? Hva hvis jenta i forhold nr.1 hadde blitt myndig, 22 år yngre, hvordan ville dere ha tenkt da, hadde det vært mindre akseptabelt, selv om det bare var 2 år mer i forskjell?

 

Hva med i forhold nr.2 hvis jenta hadde vært under den seksuelle lavalderen, men de ventet med sex til jenta villa ha fylt 16. Hva blir deres tanker rundt dette da?

 

Hva med i forhold nr.3, Gutten er yngre enn kvinnen med 20 år, er dette mindre eller mer sosialt akseptabelt enn mtp forhold nr.1, der jenta er 20 år yngre enn mannen?

 

Hva tenker og mener dere om dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For meg blir det vel at en som feks er 16 år, og en annen som er 26 år.

Er begge på to forskjellige stadier i livet og med det ikke har så mye til felles, det finnes selvfølgelig unntak til den 'teorien'.

 

Men for all del, om dere føler at dere passer bra sammen, så burde det ikke bety noe hva andre synes.

Så i mitt tilfelle, så ville jeg ikke beveget meg ut på det området, med å date en som er 10 år yngre.

 

Edit:

Hva med i forhold nr.2 hvis jenta hadde vært under den seksuelle lavalderen, men de ventet med sex til jenta villa ha fylt 16. Hva blir deres tanker rundt dette da?

Er vel ok, spørs vel litt hvor mye gammel partneren er.

Hva med i forhold nr.3, Gutten er yngre enn kvinnen med 20 år, er dette mindre eller mer sosialt akseptabelt enn mtp forhold nr.1, der jenta er 20 år yngre enn mannen?

Spiller ikke rolle hvilket kjønn de er, det blirr litt snodig.

Men så er jeg tydeligvis veldig gammeldags av meg.

Endret av -Léon-
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Min oppfatning er at gutter/menn oftere går for yngre jenter fordi de er lettere å få. Yngre jenter ser ofte litt opp til eldre gutter. Hvis du ser på det andre eksemplet ditt der det er en mann på 26 år og en jente på 16. I mitt hode blir det helt feil, og en 26 åring er på et helt annet stadie i livet en det hun på 16 år er.

 

Mannen på 26 år har sikkert bil, masse penger, og diverse goder jenta tar seg nytte av, mens mannen for sex fra en jente som sikkert er mye penere en det han hadde klart å finne seg av jenter på sin egen alder. Folk unnskylder seg med at jenta er supermoden og at alder bare er et tall osv, men jeg synes det i dette tilfelle blir for drøyt, og jenter i den alderen kan virke modne selv om det ikke betyr at de er det. Jeg har selv nettopp fylt 21 år og ville aldri gått etter noen under 18 år, og det kun hvis det var ei jente jeg virkelig likte, ellers ville jeg holdt meg ihvertfall til 20+

 

At man som 26åring i det hele tatt omgås jenter på 16 år synes jeg er litt bekymringsverdig, og man burde for lengst klart å skygge banen før man eventuelt faller for jenta.

 

Når man bikker 20 år er det meste greit synes jeg, selv om 20-40 hadde vært for mye for min del bryr jeg meg ikke om andre kanskje liker det.

Endret av Tmz
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Må huske på at det er stor forskjell på og være sammen, eller bare knulle sammen en natt, det er sikkert tabu for en på 15 og være sammen med en på 30, men hvis en jente på 14 eller 15 vil knulle en mann på 40-50 ja omså 60-70 så ser ikke jeg hvorfor hun ikke skal gjøre det, ting trenger automatisk ikke og være at han er i den stadien og hun i den andre, når det bare er snakk om ett enkelt knull.

 

 

Hva synes dere om at en mann på 62 knuller en på 19?

 

Vel, det får jeg se live i helga. :!:

Endret av Yoshii
Lenke til kommentar

Nå har jeg aldri sett dette som direkte "sosialt uakseptabelt, så tabu, så æsj og ekkelt", men jeg føler heller at det går under kategorien: "spesielt, upassende". Etter hva jeg har merket selv, når det kommer til vanlig A4 mennesker, så har man faser i livet, f.esk, 15-17 dra til byen etter skolen for å henge, 17 til ~21 blir det mye drikking og festing, 21+ tenker mere på jobb/hus/økonomi. 25+? tenker mere på familie og unger. Også blander man disse menneskene i de forskjellige fasene kan det fort bli rart.

 

Har sett venner som er i 22års alderen +/-, hus/venner/jobb/økononi bli sammen med en på 17-19 som bor hos mamma og pappa, forsatt vidregående skole, har behov for å feste vær helg, og disse forholdene har det fort gått dårlig med.

 

Nå skal det sies at dette var en mye mindre aldersforkjell en hva du snakker om, også kansje ikke akkurat hva du tenkte på, men det jeg mener er at vis det kan bli rart mellom en på 18 og 22, så tenk hva som skjer med en på 18 og 30. Ene skal akkurat til å begynne å ta i alkoholen lovelig, og feste, men den andre sitter med hus/jobb og andre viktigere forpliktelser, og vil tenkte på familie livet.

 

Men ellers, bare begge to er ferdig med utdannelse, er det somregel samme hvilke aldersforskjell det er.

Lenke til kommentar

Det er fint om dere utdyper litt om hvorfor dere oppfatter det nettopp slik. Hvis jentene i disse forholdene er mer modne enn de andre på deres alder, hvorfor skal da et tall hindre de individene fra a ha et forhold, hvis følelsene er gjensidige?

 

Fyren er en gris som puler småjenter.

 

Jenta har vell sine praktiske årsaker, til dømes behov for en bil.

 

Det er ikkje ei hindring, men det er fortsatt jævla nasty.

Lenke til kommentar

Så lenge begge er over 18år så gir jeg beng. Er det stor aldersforskjell og en ene parten er under 16år så anser jeg den eldste som hebefil/grensen til pedofil. Er en av partene imellom 16år og 18år, og er sammen med en myye eldre person (10-20år) så tenker jeg den eldste er en umoden og kanskje litt tilbakestående person.

Lenke til kommentar

Mine venner syntes det var rart at jeg holdt på med ei på 16år når jeg var 18(året jeg fylte 19). Skjønner ikke hva som var så big deal med det.

 

 

Uff, dårlig trend dette dessverre, synd at unge ser sånn på sånne ting, tenker ikke selv iværtfall, det er jo verst av alt, men hva kan man vel forvente egentlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...