Gå til innhold

[Avsluttet] Akambrukerenes bilder - Januar 2012


Anbefalte innlegg

Legger ut et av bildene fra gårdagens tur i fjæra på Andøya sammen med svigerbroren min.

Her er han i silhuett mot solnedangen. Noe klisjèer må man unne seg av og til :!:

 

post-179066-0-26452900-1327954007_thumb.jpg

Pentax K20d,

K-serie helmanuell 24mm f/3.5 @ ca f/5.6

1/15 sekunder lukkertid

ISO 100

Påmontert 58mm 4x ND-filter.

Endret av Larsenio
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bodø Jazz Open, jobba både for arrangør og lokalavisa. Et lite utvalg bilder fra den ene konserten, Jaga jazzist!

 

Alle bildene her tatt med Nikon D700 og 70-200 F2.8 VRII, ISO 4000 - 6400.

 

6791257269_8f192e4187_b.jpg

 

6791287341_75cf77b9c1_b.jpg

 

 

6791282027_8867108475_b.jpg

 

 

6776180115_a033d0ecdd_b.jpg

 

6776217943_f240b0369d_b.jpg

 

 

Edit: Mye tette utsnitt, det er jeg er mest glad i selv.. Mer variert på Flickr sida.

Endret av Killswitch
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Tok dette bildet på Oppdal i helga, satt lenge i bakken og ventet på at en god kjører skulle ta et kult triks og det var verdt det til slutt, fikk flere blinkskudd og dette er et av de.

 

post-133814-0-09998100-1328016859_thumb.jpg

 

edit: endret til riktig størrelse og fikset litt på lyset.

Endret av Solaar
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ikke fått noe tid til å gjøre noe med bildene jeg har tatt i januar.

Fikk meg litt tid og noe jeg kom frem til var dette.

 

Er i fra litt blandete turer, men bildene er tatt i fra samme området. Noen minutter gange og jeg kommer til Rotnes Bruk, tilhørende er det et lite skogs område som er passe for impulsive og korte fototurer. Med muligheten til å få bilder av Rådyr, Elg, Hest, Sau, Hare, Rev, ekorn og ikke minst naturen rundt.

 

post-154783-0-86570400-1327965304_thumb.jpg

 

post-154783-0-76107700-1327965309_thumb.jpg

 

post-154783-0-17502700-1327965515_thumb.jpg

 

post-154783-0-86306200-1327965521_thumb.jpg

Endret av k-h-s
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hmmm... Lurer på om det første bildet fungerer bedre som enkeltbilde, eller om det fungerer overhodet. Ka du tru?

 

Ville bare levere et bidrag til Sound/Silence på googles fotokonkurranse, men det ble ikke den helt store fotokunsten av det. Artig allikevel.

 

Shhh!

post-50769-0-33207100-1327965927_thumb.jpg

 

Shhhhh!

post-50769-0-31374500-1327965929_thumb.jpg

 

Shhhhhhhh!

post-50769-0-35261700-1327965931_thumb.jpg

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Hmmm... Lurer på om det første bildet fungerer bedre som enkeltbilde, eller om det fungerer overhodet. Ka du tru?

 

Ville bare levere et bidrag til Sound/Silence på googles fotokonkurranse, men det ble ikke den helt store fotokunsten av det. Artig allikevel.

 

...

 

Noe av det bedre jeg har sett her på ei stund :)

 

Dersom det er feedback du ønsker:

- dempe "kustig" varme i ansikte, ser litt fake ut

- jeg hadde kanskje defuset bøkene litt på kanten

- bokhyllene kunne kanskje generelt vært litt mørkere

- kankje litt mer kontrast i posen

 

av ting du ikke kan endre, så hadde jeg personlig valgt bite-litt høyre kamera vinkel på bildet #1. Bildet #2 er veldig vellykket etter min meining, dog så hadde jeg kanskje satset på litt høre f-stop for å få litt mer dybde.

 

Til motsetning til veldig mange sjel-løse, "empty" bilder som holdes sammen av Photoshop - fikk jeg god følelse av ekte varer her! noe som definitivt man ikke ser ofte

 

Kanskje noe teknisk pirk - men at connection er tilstedet er det ingen tvil om.

Endret av GCardinal
Lenke til kommentar

Det bilde minnet meg om å stå ute på verandaen i snøvær og ta en røyk. Et lite tips til neste gang. Prøv med blits! Da lyser du opp alle snøfnuggene nær deg, de blir hvite, mens snøfnuggene rundt lyktestolpen forblir gule.

Takk, det skal prøves! :)

 

Høres lurt ut. Men hva med å ikke ha det så innmari midtstilt? Jeg tror det kan fungere enda bedre da. :)

 

Edit: Og noen bilder fra nordlyset over Trondheim i går kveld. Var ikke så mye som det ble meldt, men litt ble det nå. Og jeg valgte å få for mer abstrakte utsnitt enn de vanlige oversiktsbildene.

 

Lysslottet

6795144037_22a4431c02.jpg

 

6795143971_acb3fe5c23.jpg

 

6795144081_ea7edc6db4.jpg

Endret av Ratleto
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hmmm... Lurer på om det første bildet fungerer bedre som enkeltbilde, eller om det fungerer overhodet. Ka du tru?

 

Ville bare levere et bidrag til Sound/Silence på googles fotokonkurranse, men det ble ikke den helt store fotokunsten av det. Artig allikevel.

 

...

 

Noe av det bedre jeg har sett her på ei stund :)

 

Dersom det er feedback du ønsker:

- dempe "kustig" varme i ansikte, ser litt fake ut

- jeg hadde kanskje defuset bøkene litt på kanten

- bokhyllene kunne kanskje generelt vært litt mørkere

- kankje litt mer kontrast i posen

 

av ting du ikke kan endre, så hadde jeg personlig valgt bite-litt høyre kamera vinkel på bildet #1. Bildet #2 er veldig vellykket etter min meining, dog så hadde jeg kanskje satset på litt høre f-stop for å få litt mer dybde.

 

Til motsetning til veldig mange sjel-løse, "empty" bilder som holdes sammen av Photoshop - fikk jeg god følelse av ekte varer her! noe som definitivt man ikke ser ofte

 

Kanskje noe teknisk pirk - men at connection er tilstedet er det ingen tvil om.

 

Tusen takk for tilbakemelding! Har tatt utgangspunkt i forslagene og gjort en rekke små endringer. Alt av bokeh er malt inn i etterkant, dette er tatt med Sigma 10-20mm, som ikke gir nevneverdig bokeh selv på full åpning. Er også selvportretter tatt på under en halvtime fra ankomst til jeg var ute av biblioteket, så hadde ikke så mye tid til fokusfikling uansett. Har flyttet fokus litt lenger innover, justert eksponeringsbalansen mellom meg og omgivelsene, økt kontrasten og fargemetningen på hovedmotivet i banjobildet.

 

Føler kanskje at dette burde vært tatt i bildekritikken, men ser ingen muligheter for å poste bildeserier der. Akamistene er gjerne litt runde i kantene, så håper det går bra med litt kritikk her også :)

 

Har lagt ved de oppdaterte utgavene. Ikke rare forskjellene, men tror det var til det bedre. Mest usikker på om flyttingen av fokuspunkt på bokhyllene var hensiktsmessig, om det bidrar til å lede fokus mot meg eller om det stjeler fokus når det blir så nærme. :hmm:

 

Veldig bra teodor, har en sterk mistanke om at en av de bildene kommer med i månedstråden som akam lager hver mnd :)

 

Takk! :wee:

 

@Runar: Kult! Skal teste samme motiv selv, bare vi får litt snøvær. Later ikke til å være med det første, skal man dømme etter værmeldingen. Det er snø på bakken, men det hjelper lite. Ville forresten forsøkt med en tettere, midtstilt og firkantet crop :)

 

Shhh!

post-50769-0-86971800-1328023723_thumb.jpg

Shhhhh!

post-50769-0-16924400-1328023726_thumb.jpg

 

Shhhhhhhh!

post-50769-0-08087000-1328023728_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Hvis du virkelig vil så er det fullt mulig å poste de tre bildene i samme innlegg i kritikken. Etter at man har lastet opp bildet kan man laste opp to alternative versjoner, som dem kaller det. Kravet er at bildene hører sammen, eller er forskjellige redigeringer av samme foto.

 

 

Hvilke retningslinjer gjelder for opplasting av alternative versjoner? Retningslinjer for alternative versjoner som lastes opp: Oppdatert 07.11.2011Opp til 2 alternative versjoner kan lastes opp. Etter det er grensen nådd, selv om du fjerner en av versjonene.Man skal klart kunne se at de alternative versjonene hører sammen med det opprinnelige bildet.De alternative bildene skal være av samme motiv, og tatt med samme kamerautstyr.Eksempler på gyldige alternative utgaver av det opprinnelige bildet: Bilde med en annen fargebalanse. Bilde med et annet utsnitt. Bilde med en annen retusjering.Ugyldige versjoner vil bli fjernet uten forvarsel.
http://www.digit.no/info/#uploadAlternative

 

Lenke til kommentar

@Runar: […] Ville forresten forsøkt med en tettere, midtstilt og firkantet crop :)

Jeg tok mange bilder og har flere ulike utsnitt, men får isåfall opprette en egen bildekritikktråd, ikke spamme ned denne. :)

 

Flotte nordlysbilder, forresten! Tjukk tåke ødela dessverre min mulighet til å ta bilder av nordlyset her nede, da det var på sitt sterkeste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...