Gå til innhold

[Avsluttet] Akambrukerenes bilder - Januar 2012


Anbefalte innlegg

6774985341_946f7783f2_z.jpg

Grains of Sand by jonasbg, on Flickr

 

Dagens bilde er ifra en av de peneste strendene på Gran Canaria på sørsiden av øya; Las Burras.

 

 

Selv om den peneste og største strande muligens er El Oasis, er det her så mange turister at det er vanskelig å få være i fred. Ironisk nok befinner øyas nudistrand seg på den stranden hvor det er mest trafikk av folk hmm.gif. Har noen bilder av den stranden også som jeg skal jobbe med seinere…

 

Det er en koselig café på Las Burras, anbefaler alle som drar nedover her å prøve seg på iskaffen dem selger her… Namm!

 

edit: siden det er lørdag, strekker tiden litt lenger, så i legger jeg ut ett bonus bildet i tillegg ッ

Det er en stund siden jeg tok dette bildet, men har lagt til tekst og diverse småfiks på det.

 

 

5582698881_1896b6c51f_z.jpg

The fire extinguisher in red by jonasbg, on Flickr

Endret av picatta
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en koselig café på Las Burras, anbefaler alle som drar nedover her å prøve seg på iskaffen dem selger her… Namm!

 

 

Ja, var der - anbefales... :thumbup:

 

Hehe, ligger på Playa del Ingles den der ja, stranden er ca 2km sør for der bildet mitt ble tatt, Playa del Burras…

Var importert en god del blondiner ifra skandinavia på den restauranten der harhar.gif

Lenke til kommentar

Jo mer jeg ser på bildet, jo mer liker jeg det. Det enesete som irriterer meg er 40 skiltet som stikker opp over trikken. Som purist, er selvsagt løsningen en vinkelsliper, og ikke kloning i PS :p

 

Takk. Jeg er usikker selv på om jeg liker det skiltet eller ikke. Jeg gikk for teknikken "ingen postprosessering", siden jeg er enda mer amatør i Aperture enn med kameraet, og Photoshop har jeg ikke engang :)

Lenke til kommentar

Takk. Jeg er usikker selv på om jeg liker det skiltet eller ikke. Jeg gikk for teknikken "ingen postprosessering", siden jeg er enda mer amatør i Aperture enn med kameraet, og Photoshop har jeg ikke engang :)

En holdning jeg har stor respekt over. Når vi er på Akamtur, så kommer ofte kommentaren "Nå skulle jeg hatt en motorsag/vinkesliper/? i fotobagen". Med andre ord det er som oftest noe i veien, og vi vil heller fjerne det fysisk enn å fikse det i ettertid :)

 

Men så holder vi ikke på med motefoto heller, da ...

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Jo mer jeg ser på bildet, jo mer liker jeg det. Det enesete som irriterer meg er 40 skiltet som stikker opp over trikken. Som purist, er selvsagt løsningen en vinkelsliper, og ikke kloning i PS :p

 

Takk. Jeg er usikker selv på om jeg liker det skiltet eller ikke. Jeg gikk for teknikken "ingen postprosessering", siden jeg er enda mer amatør i Aperture enn med kameraet, og Photoshop har jeg ikke engang :)

 

 

Var akkurat slik jeg også starta. Tok bilder i svart/hvitt JPEG ut ifra kameraet. Visste ikke hva post-prosessering var engang…

For en vanlig fotograf trenger en ikke Photoshop om en har Aperture… thumbup.gif

 

 

Lenke til kommentar

Ikke et kjempespennende, nytenkende og grensesprengende bilde, men har blitt far og da er det verdt å prøve seg på litt bilder! :)

 

Exif + litt info:

Canon 60D + Canon 24-70mm f2.8 @ 57mm f3.5

Iso: 125

2 Canon 430ex blitser på bakgrunn og to i 80cm softboks på hver side (ca 45 grader foran) av den lille modellen!

 

post-99509-0-14548400-1327793659_thumb.jpg

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...