Gå til innhold

Installere H100 i Corsair 500R


777fan

Anbefalte innlegg

Jeg har installert H100 på en i7 2600K i Corsair 500R. Jeg sliter litt med kablingen. Det er første gang jeg installerer et slikt "vannkjølingssett". :) Har noen spørsmål vedrørende dette:

 

1) Hvor skal 3-pin kabelen som kommer ut av kjøleblokken? Den skal på hovedkortet (ASUS P8Z68 V-PRO), men jeg vet ikke hvilken connector jeg skal sette den inn i. 4-pin CPU_FAN/CPU_FAN_OPT; 3-pin PWR_FAN1/2 ?

 

2) Hva med strømkabelen (4-pin Molex) som kommer ut av kjøleblokka? Den kobles til en Molex-kontakt fra PSUen? Mulig og få den på baksiden av hovedkortet?

 

3) Har tre vifter knyttet til Corsair-viftekontrolleren (de to medfølgende H100-viftene og vifta bak), men ledningene til disse henger rundt de ubeskyttede viftene og 8-pin eatx12v-kontakten. Det ser ikke særlig pent ut. I tillegg vil det påvirke luftstrømmen. Hva kan jeg gjøre for å gjøre de minst mulig synlige? Jeg er nesten tom for ideer nå. :(

 

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. 3 Pin kabelen skal til CPU_Fan som er øverst på Hket til høyre (det står CPU_fan), CPU_fan har 4 pins men den skal kobles til der alikevel.

 

2. Det stemmer. Og ja det er selvfølgelig mulig, med mindre du har en veldig spesiell PSU som har extremt korte kabler :p

 

3. Det er egentlig ingen vits og ha viftene koblet til pumpen. Knappen på pumpen styrer viftene og ikke noe annet. Desutten støyer viftene noe så inni h mye også, så man kan like så godt la dem bli styrt av HKet, evt viftekontroller.

Men er uansett opp til din egen kreativitet for hvordan du ønsker og gjemme kablene.

Lenke til kommentar

Jeg har installert H100 på en i7 2600K i Corsair 500R. Jeg sliter litt med kablingen. Det er første gang jeg installerer et slikt "vannkjølingssett". :) Har noen spørsmål vedrørende dette:

 

1) Hvor skal 3-pin kabelen som kommer ut av kjøleblokken? Den skal på hovedkortet (ASUS P8Z68 V-PRO), men jeg vet ikke hvilken connector jeg skal sette den inn i. 4-pin CPU_FAN/CPU_FAN_OPT; 3-pin PWR_FAN1/2 ?

 

2) Hva med strømkabelen (4-pin Molex) som kommer ut av kjøleblokka? Den kobles til en Molex-kontakt fra PSUen? Mulig og få den på baksiden av hovedkortet?

 

3) Har tre vifter knyttet til Corsair-viftekontrolleren (de to medfølgende H100-viftene og vifta bak), men ledningene til disse henger rundt de ubeskyttede viftene og 8-pin eatx12v-kontakten. Det ser ikke særlig pent ut. I tillegg vil det påvirke luftstrømmen. Hva kan jeg gjøre for å gjøre de minst mulig synlige? Jeg er nesten tom for ideer nå. :(

 

Takker for alle svar!

 

1. 3pin skal i CPU_FAN

 

2. skjønner ikke helt problemet her? er det ikke bare å ta den bak gjennom en av kabelrutingshullene?

 

3. nå vet jeg ikke helt hvordan det er satt opp, men det jeg gjorde var at jeg tok en strips og knytte dem opp mot veggen i kabinettet

ellers kan du jo føre kablene langs veggen øverst og klynge de sammen bak det optiske drevet eller et annet sted der de ikke synes

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...