Gå til innhold

– iPhone 5 får helt nytt design


Anbefalte innlegg

Det er jo nesten umulig å forholde seg til i noen retning, hvor skjør er den i følge "androidgutta", la meg tippe "androidgutta" mener mye forskjellig, og har brukt ord som vanskelig lar seg kvantifisere.

 

AtW

Nah.. Har jo vært kommentarer som iphone knuser jo bare den detter ut av lommen, galaxy 2s er 100000000000x sterkere enn din pappa osv osv. Masse tøvete fanboys her inne. Som sagt iphone 4 er nok den telefonen som tåler minst, på grunn av glass på begge sider.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo nesten umulig å forholde seg til i noen retning, hvor skjør er den i følge "androidgutta", la meg tippe "androidgutta" mener mye forskjellig, og har brukt ord som vanskelig lar seg kvantifisere.

 

AtW

Nah.. Har jo vært kommentarer som iphone knuser jo bare den detter ut av lommen, galaxy 2s er 100000000000x sterkere enn din pappa osv osv. Masse tøvete fanboys her inne. Som sagt iphone 4 er nok den telefonen som tåler minst, på grunn av glass på begge sider.

 

Det har det sikkert, men det er omtrent like relevant som å ta de latterlig utsagnene til Stool Sample som representativt for de som eier en iphone. Ja, det finnes masse tøvete fanboys, men vennligst ikke projiser enkeltfanboys sine utsagn over på en hel gruppe brukere som eier ett androidprodukt.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Merklig syn folk har på telefoner av "plast"

Det er faktisk ikke vanlig plast det er snakk om...

<snip>

 

Det er vel ingen som påstår at ikke plast er sterkt, eller at mobiler er laget av resirkulerte engangskopper. Det er stor forskjell på de ulike typene plast, og mange av dem er ekstremt solide. Personlig foretrekker jeg mobiler av glass og metall fordi de er harde, tunge, kalde og har veldig lite giv. Jeg syntes rett og slett at de kjennes bedre ut. Det betyr ikke nødvendigvis at de er bedre, men det er opplevelsen jeg får når jeg holder mobilen som er viktig.

 

Vi er sikkert alle enig i at designet på mobilen er viktig, selv om veldig mange har vidt forskjellig smak, men jeg vil påstå at opplevelsen man får når man holder mobilen er like viktig. For meg er den opplevelsen sterkt påvirket av hvilke materialer mobilen er laget av, og plast gir ganske enkelt ikke samme følelsen som glass og metall.

Lenke til kommentar

Men hvor mye hjelper denne kvalitetsfølelsen deg når du mister den i bakken og alt går til helvete ? Hva gjør folk, jo de pakker inn den nye flotte iPhonen sin i en eller annen plast/gummi beskyttelse. Det er akkurat denne mentaliteten her jeg ikke forstår.

 

Jeg er helt enig med deg at å holde en iPhone 4 kontra en S2 kjennes bedre pga vekten. Sett bortifra at apple sine designere glemte å ta de ergonomiske faktorene i betraktning.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Jeg forstår meg heller ikke på de som kjøper en flott telefon for deretter å pakke den inn i alt mulig tull. Forstår spesielt ikke de som fremdeles tar plast på skjermen. Jeg har hatt min iPhone i over ett år nå, og det finnes ikke antydning til riper. Jeg tror tiden hvor man til slutt ikke kunne se hva som stod på mobilen fordi det var så mange riper på skjermen er forbi.

 

Hva som skjer når jeg mister mobilen i bakken? Tja. I 99% av tilfellene skjer nok det samme som når andre mister sin mobil. Jeg plukker den opp og konstanterer at den fremdeles er like hel. Jeg har mistet mobilen i bakken mange ganger uten at det har blitt noen skader på den enda. Den er solid nok for mitt bruk, og det er alt jeg krever.

Lenke til kommentar

Merklig syn folk har på telefoner av "plast"

Det er faktisk ikke vanlig plast det er snakk om...

<snip>

 

Det er vel ingen som påstår at ikke plast er sterkt, eller at mobiler er laget av resirkulerte engangskopper. Det er stor forskjell på de ulike typene plast, og mange av dem er ekstremt solide. Personlig foretrekker jeg mobiler av glass og metall fordi de er harde, tunge, kalde og har veldig lite giv. Jeg syntes rett og slett at de kjennes bedre ut. Det betyr ikke nødvendigvis at de er bedre, men det er opplevelsen jeg får når jeg holder mobilen som er viktig.

 

Vi er sikkert alle enig i at designet på mobilen er viktig, selv om veldig mange har vidt forskjellig smak, men jeg vil påstå at opplevelsen man får når man holder mobilen er like viktig. For meg er den opplevelsen sterkt påvirket av hvilke materialer mobilen er laget av, og plast gir ganske enkelt ikke samme følelsen som glass og metall.

 

 

Jo for all del er ening i at glass metall osv får ting til og bli tyngre og kan gi økt følt kvalitetsfølelse...

men i realiteten er vell dette ikke tilfelle?

kvalitet for meg er når ting tåler behandlingen de er ment for godt

og en telefon må tåle en støyt man går med den på seg 24/7 tar den oppogned av lommen x antall ganger for dagen.. og den kommer til å deise i bakken x antal ganger og må tåle sånn bruk...

 

skal eg ha meg en pyntejenstand vill eg ha den av glass tre osv...

skal eg ha noe som skal brukes aktivt vill eg ha lav vekt høy slitestyrke fornuftig design

 

Men vi er alle forkjellige :)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
×
×
  • Opprett ny...