Gå til innhold

ASUS G74SX vs MSI GT780DX


bigbadVuk

Anbefalte innlegg

Hva sier dere?

 

ASUS G74SX:

- 10 000,-

- 17,3" glossy, full HD

- Intel Core i7 2670QM 2,2 GHz

- 8 gb RAM

- NVIDIA GeForce GTX 560M 3gb

- 2 x 500 HDD 7200 rpm

 

 

MSI GT780DX:

- 13 000,-

- 17,3" matt, full HD

- Intel Core i7 2670QM 2,2 GHz

- 6 gb RAM

- NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5gb

- 750 HDD 7200 rpm (+ ledig plass for en til)

 

 

Egentlig har jeg ca. kun muligheten til å få tak i MSI-en nå, men vil dere si at det er verdt det? 3k mer for bedre skjermkort + matt skjerm (dette liker jeg bedre enn glossy).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uten å kjenne kvaliteten på MSI maskiner (ASUS er god kvalitet men dessverre Blank skjerm på alle uten 3D), her har du nesten samme MSI maskinen du postet spec'n på men litt mer RAM, mer HDD plass og Blu-Ray spiller + veske, mus og spill og samme pris:

 

MSI GT780DXR-429NE

 

17,3" Full-HD LED-skjerm!

Intel Core i7-2670QM

8 GB DDR3 RAM

1,5 TB harddisk

Nvidia GeForce GTX 570M 1,5 GB

Blu-Ray-spiller

Veske, mus og Dirt 3 medfølger

12 999,-

 

 

Det er sikkert to 750GB disker i den, ville byttet ut den ene med en SSD, kjøpt et billig USB 3.0 hylster og brukt den ene HDD'n for backup.

Endret av arthon
Lenke til kommentar

Jøss, som GT780DX har gått opp i pris! Men ja, definitivt verdt det i min bok. Det er stort gap mellom ytelsen til GTX 560 og GTX 570. Notebookcheck.net har anmeldt begge Pcene, vil anbefale deg å lese de på det sterkeste. De har også benchmarks hvor de måler FPSen i spill, så du lett kan sammenlikne.

Lenke til kommentar

Ja, har sett der, men overall fikk ASUSen bedre score. Skulle faktisk akkurat til å sjekke steg for steg, og se hva scoren ble. For det er ting som ikke bryr meg, som kanskje ASUSen scoret bedre på.

 

 

Men ja, netonnet så jeg i går, men problemet er vel at mi mor vil kjøpe, og ho er veldig innstilt på å gjøre det på Elkjøp. Og der er den slik jeg beskrev den :/.

Lenke til kommentar

 

Men ja, netonnet så jeg i går, men problemet er vel at mi mor vil kjøpe, og ho er veldig innstilt på å gjøre det på Elkjøp. Og der er den slik jeg beskrev den :/.

 

Da må du oppdra moren din litt til å forstå at økonomisk sett er det billigere å kjøpe den versjonen fra NetonNet. Du får vel med mer varer for nærmere 1500.-.

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...