Gå til innhold

Guide: Fem klassiske PC-pek


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Den mest klassiske for meg er "ctrl+alt+pil-ned" (eller pil til høyre/venstre) Denne får de fleste pc ukyndige til å dra av seg håret i frustrasjon :-DFor de som ikke har prøvd det.. dette får skjembildet til å snu seg i den retningen som pila peker. Og til de som sliter med å bildet ok igjen.. ctrl+alt+pil opp ;-)
Virker vel kun på maskiner med ATI-skjermkort, om jeg ikke husker feil.

 

Jeg har ATI kort, funka ikke hos meg, muligens jeg bare er amatør, hehe.

Lenke til kommentar

Ultimate facerape: Skifte bursdagen til noen dager senere (2-3 dager), legg til alle veninnene til kjæresten, og veninnene deres igjen, slå av notifications til mobil og epost, walk away and watch it grow! :ph34r:

 

ganske stor sannsynlighet at du slipper unna også om du ikke vil avsløre deg, mohahaha...

Lenke til kommentar

Eller hva med å lage et loopende script som lager (og gjerne også åpner) mapper? Bare fantasien setter grenser for hvor mange mapper du kan lage. Pcens hardware setter imidlertid fort grenser på antall mapper som kan åpnes. Klarte da 10 000 på min egen :D

Husker jeg lagde et BAT script som starta IE, Notepad, bilde av trollface, etc. etc. i loop, med en snarvei jeg kalte Internet Explorer (med passende ikon) og plasserte på skrivebordet på flere skole PC-er på ungdomsskolen.

 

Alle trodde jo de hadde fått et slags virus, og lærerne ble helt frustrerte som ikke klarte fikse det, mens jeg satt og smilte i hjørnet. :!:

 

Tok ikke lang tid før de bare restartet PC-ene, da.

Endret av Vaffeltryne
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Du kan alltids sette maxmem i msconfig, sett den til noe relativt lavt (si 130 i xp, noe mer i vista eller 7). Da vil ikke maskina ha særlig minne tilgjengelig uavhengig av hvor mye du har innstallert, og dermed er det ikke mye heavy man kan få gjort. Går også an til å sette antall prosessorer i msconfig.

 

Disable network services kan jo også være litt artig. Kanskje man kan fylle opp disken(e) i samme slengen - det kan gjøres f.eks. ved "fsutil file createnew C:\testfile.txt <size>", hvor <size> er størrelsen på filen, i antall byte.

Endret av knopflerbruce
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Beste jeg har hørt er en som la inn et program der du kunne endre hvilken som helst knapp på tastaturet til å gjøre hvilken hva som helst. Det han gjorde var å legge inn shutdown kommando på space. Hver gang kompisen trykte på space skrudde PC'en seg av med en eneste gang.

 

Tok evigheter før han fant ut av det :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Den mest klassiske for meg er "ctrl+alt+pil-ned" (eller pil til høyre/venstre) Denne får de fleste pc ukyndige til å dra av seg håret i frustrasjon :-DFor de som ikke har prøvd det.. dette får skjembildet til å snu seg i den retningen som pila peker. Og til de som sliter med å bildet ok igjen.. ctrl+alt+pil opp ;-)

 

Virker vel kun på maskiner med ATI-skjermkort, om jeg ikke husker feil.

 

Tja.. virker smooth her og på jobben med Intel baserte skjermkort/brikker. Har i alle fall hatt mye gøy med dette.. Sjefen fikk et par grå hår før hun fikk hjelp av en kollega til å fixe maskinen ;-) De eneste gangene dette ikke har virket, er når settingene for rotasjon er disablet som standard. Dog lett å forandre hvis man har adminbrukerrettigheter.

Lenke til kommentar

På ungdomskoletiden greide jeg å finne et lureprogram via et IT blad kalt Komputer.Den fungerte tilsynelatende som et virus som sletta alt i sanntid i windows 95/98.Endret filnavnet litt og lekte meg, fikk lurt noen på skolen til å kjøre exe filen på en pc han hadde gjort masse lekser på. Husker ansiktsuttrykket hans som det hadde vært i går da han så alle mappene forsvant på et blunk. så tok det en stund og han fikk beskjeden "HAHA THIS WAS JUST A JOKE!" tett etterfulgt av "(oversatt til norsk)Ikke åpne enhver fil du finner på nett eller på pc'n din helt ukritisk, mange av de er farlige!"Fyren som ble lurt var på god vei mot svenskeknappen før jeg rakk å avbryte han med at hvis han slo av pc'n så hadde han iallfall mistet alt :bMåtte løpe fort etterpå da..På slutten av ungdomskolen før vi gikk ut i ferie var det en luring som hadde lagt inn script med format C: på alle skrivebordsikonene .. på alle pc'ene på skolen. Teit forklart, men endte opp med at samme fyren fikk masse jobb med å installere OS igjen før han fikk ferie :)

 

 

favoritten min! har gjort det på ca. 25 skule stasjonære pcer, mens på bærbarane laget vi .BAT filer i startmenyen, så den slo seg av igjen med det samme som han slo seg på, jeg og en kompis skulket 4 skuletimer for å få det til!

Lenke til kommentar

Husker ikke hva det heter, men fungerer i WinXP og nedover.

CMD - Skriver inn noe - skriver en text - så blir det sendt til enten 1 pc, eller alle (Stjerne * for alle pcer). Kan også lage et skript som sender å sender å sender, til nettverket klikker. Laget et tekstdokument på 20mb så sendte det på skolenettverket. Når du trykker "ok" kommer det opp en ny. Å sånn forsetter det :)

Lenke til kommentar

Det at du eller artikkelforfatter mener at det er reversibelt betyr ikke at andre mener (eller at det er) det samme. Det er eksempelvis mye lettere å fylle luft i et dekk enn å reinstallere OS og all programvare.

 

Dette hadde vært situasjonen om dette hadde blitt gjort hos meg:

«Haha, jeg byttet Opera-snarveien til rotatethedesktop.exe som jeg lastet ned fra funnyrandomapplications.com»

«Du kjørte en vilkårlig applikasjon fra internett? Jeg bruker denne maskinen til nettbank, VISA-betalinger, Paypal, min Steam-konto, jobb-epost, to andre epost-kontoer, Facebook ID, Google ID, Ebay, Amazon. Jeg må nå purge hele OS, reinstallere alt på nytt og konfigurere epost og slikt, samt bytte passord på alle tjenester. Takk skal du faen meg ha.»

 

Du kan ikke installere en trojan i et bildekk. Hadde noen kuket med mine primærmaskiner som er i hovedsak _verkty_ hadde det ikke vært god stemning etterpå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...