Gå til innhold

Tips til noe å blande vodka med


NotSo

Anbefalte innlegg

Har ei flaske vodka stående som jeg tenkte jeg skulle ta på nyttårsaften. Men trenger noen tips til noe å blande det med.

Jeg vet om vodka og appelsin-juice (screwdriver). Men jeg vet ikke helt om jeg kommer til å klare dette, er ikke noen spesiell fan av appelsin-juice uten alkohol. Tror det kan bli litt "mektig" (hvis dere skjønner)

En kamerat av meg anbefalte og blande vodka og burn, dette hørtes jo godt ut, men er det noen andre som har flere forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du link til dette? Har venner som blander sprit med burn, redbull så og si hver helg og har aldri skjedd de noe..

Betyr ikke at det er ufarlig.

 

http://www.sciencedaily.com/releases/2001/11/011116065754.htm

 

Mixing powerful stimulants contained in some energy drinks with depressants in alcohol could cause cardiopulmonary or cardiovascular failures, said David Pearson, a researcher in the Human Performance Laboratory.

 

http://www2.potsdam.edu/hansondj/HealthIssues/1043185105.html

 

According to the Red Bull website there is no indication that the drink has any negative effects related to alcohol consumption including the elimination of ethanol.

 

However, Red Bull contains 80 mg of caffeine per can.

 

High levels of caffeine can boost heart rate and blood pressure, causing palpitations, according to National Institute of Health. Mixing these drinks with alcohol further increases the risk of heart rhythm problems.

Lenke til kommentar

Bland med noe du syns er godt. :p Er vel ikke verre enn det. Kanskje litt spesielt med melk for eksempel. Men din yndlingsbrus eller no. Så kan du evt. spe på med mere fancy ting i tillegg, hvis det skulle være ønskelig.

Det går jo med melk også, white russian er jo et eksempel. vodka, kaffelikør og melk

Lenke til kommentar

Lag "Snowball"; Bland 1 del vodka, 1 del eggelikør og 2/3 deler sprite. Skal egentlig lages med isbiter og limejuice, men jeg pleier å droppe det. Litt søtt, men farlig godt! :)

 

Edit: Altså 2 eller 3 deler sprite, alt ettersom hvor sterk du vil ha den. (Ikke to tredjedeler :p )

Endret av Heidi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...