Gå til innhold

Hold avstand, for helvete!


Poppmunn

Anbefalte innlegg

Jeg har god erfaring med å kjøre forholdsvis fort inn til et kryss, en sving eller lignende, og så bremse ganske kraftig opp. Ikke nødvendigvis stoppe med mindre det er nødvendig, men det har en tendens til å "tiltrekke" disse bilistene litt nærmere en strengt nødvendig for et kjøretøy.

 

Kjørte tidligere en Tahoe. Brydde meg ikke så veldig mye om noen ekstra riper på bakfangeren. 3 andre bilister i den perioden med "brettet panser" brydde seg kanskje litt mer. :w00t:

 

Hehe... husker han ene kom ut av bilen og sa "Åh, beklager - beklager, jeg har bare hatt en så j.. dårlig dag i dag". Han hadde kjørt som en gris hele tiden når han lå bak meg. Husker at jeg, uten å tenke så mye over det, svarte noe slikt som "Ja, hehehe - den ble sikkert mye bedre nå". :ph34r:

Endret av magnusalex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes selv det er utrolig irriterende å ha klengete trafikanter helt oppi meg... Men så er det jo de som mest sannsynlig for skylden hvis noe skulle skje (sannsynligvis fortjent også).

 

Selv er jeg mer irritert på de som "kutter rundtkjøringen", ligger i feil felt og verst av alt: ikke bruker blinklys! I mange tilfeller gir folk signal om at de f.eks. skal rett fram, men så svinger de inn en plass. I et slikt tilfelle hvor vedkommende skal til høyre for eksempel så kunne du ha kjørt, men siden bilisten ikke blinker må du anta at han skal videre framover. Folk kjører som om det bare er dem på veien. :p Det sikkert ikke vondt ment, men det er fortsatt litt irriterende. Men så hjelper det ingen og ingenting å irritere seg over ying heller. Det gjør ingenting bedre, heller tvert imot.

 

"Don't Worry Be Happy" - Bobby McFerrin (koselig låt :wee:).

 

Sluttvis kan jeg konkludere med at jeg irriterer meg mest over feil ting, fordi det at folk ligger for nærme er farligere enn at noen ikke bruker blinklys.

Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar

Får jeg en helt opp i rompa på bilen, så pleier jeg å trykke bremsepedalen forsiktig inn tre-fire ganger for å blinke med bremselyset. De aller fleste pleier å ta hintet, og jeg skaper ikke en farlig situasjon ved å bråbremse for å "lære han en lærepenge".

 

Det verste er de trailersjåførene som skal ligge å nær at jeg kun ser en svær grill i bakruta. Og de ligger så nær at de ikke alltid ser bremselyset.

Endret av Bergendahl
Lenke til kommentar

Stripse fast en kort trepinne i ei snor, med en liten lapp der det står: "Hvis du kan lese dette så er du allerede for nærme, din idiot", før du hiver på bremsen. Voila: Ny bil, betalt av mannen som ikke kunne komme seg fort nok frem selv om du lå 10km over fartsgrensa i 80 sonen på vinterføre

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sant nok.

 

Uff, det er vondt å ha vondt i nakken. :/

 

Pluss mye annet problemer. Vært i en biluykke for snart to år siden, lider av alt mulig dritt. Men hver dag går jeg rundt med hodepinne og smerter i nakke, rygg, skulder og armer! HEIA! NOT! Er bare 22 år også. Bare fordi en lastebil byttet felt i 80+ KM/T og tok ræva på bilen min og dermed PANG!

 

Men folk som ligger i ræva er noe jeg hater, derfor liker jeg tåkelys!

 

Edit: Ser ut som sjåføren ikke holdt bra nok avstand :S

 

http://dt.no/nyheter/sju-kjoretoy-i-kjedekollisjon-1.7741311

Endret av Andzel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...