Gå til innhold

Hold avstand, for helvete!


Poppmunn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ett par innspill

 

- Dersom du følger fartsgrensa etter speedometeret ditt så kjører du for sakte. Mange kjører i dag etter GPS som er mer nøyaktig enn speedometer som ofte kan vise opptil 10km/t feil ved 100km/t.

 

- Dersom du ligger i venstrefeltet på flerfeltsvei (noe man etter reglene ikke skal gjøre, men mange gjør likevel) så er du ansvarlig for å ikke hindre de som kommer bak deg og som har høyere fart (selv om disse bryter fartsgrensen). Det er normalt at disse kommer helt opp i rompa på deg for å hinte om at du kanskje bør komme deg tilbake i høyrefeltet der du hører hjemme.

 

Ellers er jeg helt enig i den generelle betraktningen. Alt for mange kjører alt for nærme bilen foran.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Forrige vinter fikk jeg en Ford i bakluka som holdt en 1/2-sekunds-regel når jeg bremset for et overgangsfelt. Jeg hadde nye piggdekk og ABS, det hadde ikke Forden. Skal si at kjølevæsken renner ut fort når man har fått et tilhengerfeste rett i radiatoren.

 

Ellers iht ditt problem, j-g irriterende. Hvilken hastighet du enn holder, gir ikke bilen bak en rett å ligge helt opp i rompa såfremt den i neste sekund kjører forbi.

Men gjør som meg; Slå på tåkelyset eller legg i tredje gir, bråbrems og tråkk på gassen sekundet etter.

 

OT; forleden uke hadde UP en så kallet "trafikal atferdskontroll" i mitt distrikt. Det var flere som ble tatt for å ligge for nær bilen forran.

Lenke til kommentar

Synes det er fantastisk hvor nærme noen folk tør å ligge. Jeg satt på i en bil her forleden, og vi kjørte på motorveien, i 90-100. Likevel lå vi ikke mer enn et par meter fra bilen forran. En bråbrems, og vi ville plantet panseret godt inn i bagasjerommet til bilen forran.

 

Selv, selv om jeg ikke enda har førerkortet, pleier jeg å holde god avstand til bilene forran. Synes det er fantaksisk irriterende når jeg, som snill gutt, følger fartsgrensen, og konstant har en bil rett bak meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor i helvete kan dere ikke slippe folk forbi da? Jeg er ikke en råkjører, eller ligger meg ikke alltid for nært bilen foran, men det hender. Men jeg lager _aldri_ kør. har aldri hatt 2 biler bak meg hvis jeg har fri bane foran meg. Jeg ligger alltid litt over fartsgrensen. og om det er noen som skal forbi så slipper jeg personen forbi. Og "brensemetoden" herrejesus, at det finnes slike folk i trafikken! kjerringer, hold dere til buss

  • Liker 7
Lenke til kommentar

(...) Men enda verre er de som holder lange luker til bilen foran ved kø bare for å jevne ut sin egen kjøring. Da blir det kø da....

 

Kan du utdype litt hvorfor det blir mer kø når man kjører jevnt, i forhold til når man kjører som en kenguru?

 

Ja, du kjører jevnt, ja. For andre blir det desto mer kø og MER clutch og gass med rykk og napp. Tenk om alle kjørte med 30 meter avstand i rushtrafikken!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg begynner å bli temmelig lei av folk som på død og liv skal ligge rett oppi rævva på bilen min.

 

...

 

Jeg lurer på hva man egentlig kan gjøre med dette her. Som regel pleier jeg bare å slippe dem forbi og gi dem en lang finger mens de passerer, men noe må man kunne gjør for å prøve og få slutt på det. Kan jeg anmelde for uforsvarlig kjøring? Jeg blir jo utsatt for unødvendig fare, og i verste fall kan liv gå tapt.

 

 

Slakk av farten rolig helt til vedkomne kjører forbi. Ingen grunn til å la aggresjonen ta overhånd med uhøflige gester eller plutselige manøvre for å 'hevne' seg.

 

Når noen kjører så tett inntil må farten uansett ned for å begrense skader ved et eventuelt uhell, så ingen kan si at man hindrer unødig ved å gjøre dette.

Lenke til kommentar

Hvorfor i helvete kan dere ikke slippe folk forbi da? Jeg er ikke en råkjører, eller ligger meg ikke alltid for nært bilen foran, men det hender. Men jeg lager _aldri_ kør. har aldri hatt 2 biler bak meg hvis jeg har fri bane foran meg. Jeg ligger alltid litt over fartsgrensen. og om det er noen som skal forbi så slipper jeg personen forbi. Og "brensemetoden" herrejesus, at det finnes slike folk i trafikken! kjerringer, hold dere til buss

 

Er du helt fjern eller? Slippe folk forbi? Hvorfor tror du bilen ligger kliss oppi ræva hvis han kunne ha kjørt forbi? Istedet for heller å vente med god avstand til det blir mulig å kjøre forbi? Og hva er det som er problemet i utgangspunktet? Den som ligger oppi rævva, eller den som prøver å si i fra om her det noe som er galt.. En ting er å slippe folk forbi, en annen ting er om de faktsi tar hintet.

 

Jeg kjører selv tung motorsykkel. Noen av de som kjører bil er noen føkkings idioter og ligger oppi sykkelræva som om det ikke var noen sykkel der..

 

Regner med at du ER en av dem siden du tar så på vei :p

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...