Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hadde du forlatt kjæresten din hvis hun ble voldtatt?


Anbefalte innlegg

Absolutt ikke, med mer eller mindre hun prøver å skyve meg vekk og vil ha plass for seg selv.

 

Dette er et viktig poeng. Selv om voldtekt er vold og ikke sex, så vanskeliggjør en voldtekt sexlivet i et forhold. Da blir det problemer. Og siden du er en del av den perioden av livet hun ble voldtatt er du automatisk en del av en periode hun ønsker å ligge helt bak seg. Jeg har vært der en gang for en psykisk syk kjæreste, tror ikke jeg hadde orket å gjøre det igjen.

Endret av Frysning
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde nok støttet og hjulpet henne over det.

om jeg hadde blitt en del av det hun vill glemme så er hun ikke over det og behøver lite mer tid og avstand til handlingen.

det er jo i sånne tider man må være sterk både for henne og seg selv.

 

min tankegang hadde nok løpt slik: noen har ødelagt noen jeg elsker.

ikke: noen jeg elsker er ødelagt.

visse har nok vansker med å skille på det der.

 

men igjen, hadde vært en vanskelig situasjon som jeg håper jeg aldri behøver oroe meg for.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kunne ikke falle meg inn. Ikke som en direkte konsekvens av voldtektshandlingen. Det kunne kanskje blitt aktuelt på et senere stadie dersom voldetkten hadde farget hele forholdet på en negativ måte for begge parter så det på en måte ble en ond sirkel. Det er vel i grunn akkurat i slike øyeblikk en virkelig trenger partneren sin til å være der for seg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Skremt over tankegangen til enkelte her!! Er det rart man ikke tør å binde seg i et forhold når man ser holdningen til folk? Tror dere at dere gjør det enklere for kjæresten om dere går fra henne etter det hun har opplevd? Håper for deres del at dette er en form for syk spøk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Eksen min har vært offer for voldtekt og hun fortalte det tidlig, noe jeg mener er rett i et forhold. Spesielt dersom hun har vonde minner som kan utløses av hva du sier/gjør. Kjedelig å vitse om noe på nyhetene/media som trigger emosjonelle følelser hos henne fordi du ikke viste om det for eksempel.

 

Postet av anonym: 0ba3b3f4f88b00b58af3ef720ce4f14d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Det er ikke hennes feil dersom hun har blitt voldtatt. Forholdet hadde garantert gått en tung tid i møte, men jeg hadde ikke gitt opp av den grunn. Jeg hadde forsøkt å gi henne trygghet ved å være der for henne.

Lenke til kommentar

Skremt over tankegangen til enkelte her!! Er det rart man ikke tør å binde seg i et forhold når man ser holdningen til folk? Tror dere at dere gjør det enklere for kjæresten om dere går fra henne etter det hun har opplevd? Håper for deres del at dette er en form for syk spøk.

Livet mitt er mitt, og ikke kjæresten min sitt. Jeg ofrer meg ikke for andre mennesker. De fleste vil nok innse at de heller ikke ofrer seg om de befinner seg i en sånn situasjon.

Lenke til kommentar

Livet mitt er mitt, og ikke kjæresten min sitt. Jeg ofrer meg ikke for andre mennesker. De fleste vil nok innse at de heller ikke ofrer seg om de befinner seg i en sånn situasjon.

 

*klappe på lille hodet* aka *pats on head*

 

Du kommer nok til å bli voksen en gang i løpet av livet ditt du også, som de fleste andre.

Det bare tar litt lenger tid for enkelte, og det er ikke noe å skjemmes over det, nei da, vi utvikler oss alle litt forskjellig, vet du.

 

Den dagen du sitter og trøster ditt eget lille spebarn mens kona di ligger og prøver å få mer enn en time sammenhengende søvn, da kanskje empatien i deg våkner og ser livets rett.

 

:)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg har mistet en hel del år av livet mitt på en jente nettopp fordi jeg valgte å stille opp. Jeg kunne spart meg for mye frustrasjon om jeg hadde vært realistisk. Ser ikke noen grunn til at man skal ofre seg på et slikt nivå. Uansett forhold så kan et brudd være nærstående, ergo det er ingenting å investere tid i.

 

Tidligere var jeg en patetisk romantiker med et stort hjerte og mye empati. Nå er jeg en ny og forbedret utgave. Alle lærer. Det tar bare litt tid.

Lenke til kommentar

Blir rett og slett sjokkert. At det finnes mange personer som forlater sine "kjære" om det skjer fæle ting, og at man ser på det som den naturligste ting i verden, er rett og slett kvalmt.

 

Om man ikke kan stille opp for andre i en vanskelig situasjon, så kan man vel like godt droppe hele forholdet først som sist. Da kan vel ikke forholdet bety så mye...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
... Den dagen du sitter og trøster ditt eget lille spebarn mens kona di ligger og prøver å få mer enn en time sammenhengende søvn, da kanskje empatien i deg våkner og ser livets rett. ...

Du sammenligner voldtekt med spebarnsgråt?

 

Oj, du skjønte visst ikke poenget mitt i det hele tatt.

Hvor små tesjeer trenger du, egentlig?

 

Poenget mitt var at du tilsynelatende mangler empati, og hvis du var gift og hadde barn med et flott menneske (les: kone), velger du da å gå din egen vei hvis hun skulle blitt utsatt for et overgrep som kanskje krever litt mye av deg?

 

Dèt er lavmål det.

Endret av XanderZ waits for Diablo 3
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har ikke vært sammen med noen som har blitt voldtatt mens vi var i lag, men hun hadde blitt missbrukt/voldtatt for en del år siden. Jeg fikk ikke vite om det før vi hadde vært sammen en stund, og det ødela litt for meg i en periode. Men jeg kom over det, og sluttet å tenke på saken når jeg innså at hun var ferdig med den for lenge siden.

I lys av det så vet jeg at det ikke hadde vært så greit for meg å få vite at dama har blitt voldtatt, men jeg hadde nok ikke dumpet hun pga. selve handlingen. Hadde voldtekten definert henne i ettertid kan det nok løpe en risiko for at forholdet blir ødelagt for min del, da det ikke er den samme personligheten som jeg først ble forelsket i.

Lenke til kommentar
... Den dagen du sitter og trøster ditt eget lille spebarn mens kona di ligger og prøver å få mer enn en time sammenhengende søvn, da kanskje empatien i deg våkner og ser livets rett. ...

Du sammenligner voldtekt med spebarnsgråt?

 

Oj, du skjønte visst ikke poenget mitt i det hele tatt.

Hvor små tesjeer trenger du, egentlig?

 

Poenget mitt var at du tilsynelatende mangler empati, og hvis du var gift og hadde barn med et flott menneske (les: kone), velger du da å gå din egen vei hvis hun skulle blitt utsatt for et overgrep som kanskje krever litt mye av deg?

 

Dèt er lavmål det.

Empati er ikke det samme som å leve helt og holdent for andres lykke. Et menneske som verdsetter andres lykke over sin egen er en slave.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har ikke vært sammen med noen som har blitt voldtatt mens vi var i lag, men hun hadde blitt missbrukt/voldtatt for en del år siden. Jeg fikk ikke vite om det før vi hadde vært sammen en stund, og det ødela litt for meg i en periode. Men jeg kom over det, og sluttet å tenke på saken når jeg innså at hun var ferdig med den for lenge siden.

I lys av det så vet jeg at det ikke hadde vært så greit for meg å få vite at dama har blitt voldtatt, men jeg hadde nok ikke dumpet hun pga. selve handlingen. Hadde voldtekten definert henne i ettertid kan det nok løpe en risiko for at forholdet blir ødelagt for min del, da det ikke er den samme personligheten som jeg først ble forelsket i.

 

Da har du ihvertfall gjort ditt ytterste. Det er ingen som forlanger mer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

@Mynotir

 

Du blander eller misforstår hva det egentlig dreier seg om.

 

Nedward har skjønt poenget. Det er ingen som forventer at man skal ofre sitt eget liv pga partners sykdom eller ulykke, poenget er at man er i overkant ufølsom hvis man ikke gir det en sjanse.

Det kan hende at det går over serru hvis du ofrer noen mnd og gir noen en skulder og gråte på og ei hand og holde i.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg hadde ikke forlatt henne, men jeg ville vært skeptisk til begrepet "voldtatt". Gutter tar begrepet mer seriøst enn jenter. Om ei jente sier voldtatt så kan det bety at hun lå med en i helga, men ikke helt hadde lyst til det, mens oss gutter ser mer på det som et voldelig overfall og deretter tvangs sex.

 

Så om hun hadde sagt det ville jeg først og fremst støttet henne, men jeg ville også vært litt skeptisk om jeg ikke fikk vite alle detaljene.

 

Nå skal det sies at min eks var utsatt for et voldtekstFORSØK da hun var sammen med meg.

Endret av LonelyMan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...