Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Humørsvinger

KometHimmel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er glad 24/7 jeg ass D: ! Jeg storm flirer og er hyper mesteparten av dagen men sån neste dag så får jeg depression? Jeg har kutta meg siden omtrent 7 år's alderen. Jeg kan plutselig bli drit sur på ett eller annet tidspunkt uten grunn? .Jeg kan føle meg som et HELVETTE også da Kansje på kvelden eller neste dag så er alt bra?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Kanskje du er bipolar. Gå til legen og be om å bli diagnostisert hos distriktspsykiatrisk avdeling i den kommunen du bor. Mange psykiske lidelser kan avhjelpes med medisinering.

Endret av vidarkri
Skrevet

Bipolare har normalt mye lengre perioder med tungsinn så du kan nok ha rett i det, men jeg er ingen ekspert så derfor anbefalingen om å få en diagnose hos en spesialist.

Skrevet

Hvor gammel er du? Kan rett og slett være hormoner, ADHD og sosial angst.

Er 14 :] Vet at det ikke er ADHD

Bipolare har normalt mye lengre perioder med tungsinn så du kan nok ha rett i det, men jeg er ingen ekspert så derfor anbefalingen om å få en diagnose hos en spesialist.

Kan gå i sirka 2 uker og være lei meg? Er lei meg no forresten :c

Høres mer ut som Emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse, også kalt borderline.

http://no.wikipedia.org/wiki/Emosjonelt_ustabil_personlighetsforstyrrelse

Stemmer ikke

Skrevet

2 uker eller mer er jo mer i tråd med bipolar lidelse, men vi er som sagt ikke fagfolk så det blir vill tipping fra vår side. Det kan som sagt likegodt være normal hormonell ubalanse i forbindelse med pubertet.

Men hvis du føler at det ikke er riktig så er det bare spesialister som kan hjelpe deg, her inne blir det bare ukvalifiserte gjettninger.

Skrevet

2 uker eller mer er jo mer i tråd med bipolar lidelse, men vi er som sagt ikke fagfolk så det blir vill tipping fra vår side. Det kan som sagt likegodt være normal hormonell ubalanse i forbindelse med pubertet.

Men hvis du føler at det ikke er riktig så er det bare spesialister som kan hjelpe deg, her inne blir det bare ukvalifiserte gjettninger.

Kom i puberteten i 5 klasse! Var litt stor på den tiden :o .Tviler..... Har bare vert slik i de siste 4-7 månedene

Skrevet

Hvis det er den personen jeg tror det er så er det nok litt mer enn en hormonell ubalanse.

Jeg anbefaler deg egentlig å ta dette opp med lege hvis du ikke allerede har gjort det og be om henvisning til psykolog/psykiater selv om du har prøvd det før og ikke har likt det. Du kan også prøve å finne noen andre som kan hjelpe deg som du kan snakke ordentlig ut med.

Det er ikke bra å gå rundt å slite slik du gjør.

Kutting er ofte et tegn på mye oppdemmet emosjonell smerte. Det at man rett og slett går og har det vanskelig.

VG har faktisk tatt opp dette i dokumentarserien 300 sekunder

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10023853

Skrevet

et annet alternativ er rett og slett å få en medisin som heter lamictal hos legen. i og med at du er så ung, er det vanskelig å få utskrevet "skikkelig" medisin, da effekten på kroppen kan ha noe annet utfall enn hos en voksen kropp. Men lamictal er brukt på barn og unge som stabiliserende medisin, som rett og slett tar vekk følelses-dippene som får deg til å ville kutte. (bare slapp av, du blir ikke flat i følelseslivet, du blir bare mer stabil). lamictalen smaker jordbær, og er en veldig snill medisin. Den er også brukt mot epilepsi, men som mange andre medisiner kan den brukes til flere ting. Den er helt gratis (blå resept), så prøv den ut, og gi den minimum 6 uker før du dømmer den. håper dette var til hjelp da:)

hilsen en med akkurat samme problem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...