Gå til innhold

Safari i Afrika vurderes


StoreMyen

Anbefalte innlegg

Det er et par år til min kone har rund dag. I den forbindelse har vi begynt å leke med tanken om å være "bortreist på dagen" og det ved å dra til Afrika.

Det blir i tilfelle i februar og sammen med våre to sønner (12 og 15).

 

Spørsmålene blir da:

Har noen erfaringer de vil dele?

Kenya, Sørafrika eller andre land?

Anbefalte eller frarådt selskap?

etc.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg har desverre ikke så mye å bidra med. Men mine foreldre var i sør afrika (kruger parken) og ei på jobb i kenya. Alle har vært strålende fornøyd. Jeg skal også på safari i afrika, men kidsa må bli eldre. Jeg tror det er helt enotmt kult å være så nær dyr i virkeligheten. Det er ikke det samme som i en dyrepark.

Lenke til kommentar

Var på safari i Tanzania i 2008. Nasjonalparkene Lake Manyara, Serengeti og Ngorongoro. Masse dyr på nært hold. (men også til tider ganske mange turister) Vi brukte det anerkjente Roy Safaris. Kjøpte turen i Arusha (nærmeste by til nevnte parker) noen dager i forveien. Men det kan sikkert ordnes hjemmefra også. Det finnes også mindre kjente nasjonalparker/viltreservater i Tanzania med mye mindre turister som f.eks Selous eller Ruaha.

Safari i Tanzania lar seg forøvrig lett kombinere med badeferie på Zanzibars kritthvite strender eller (dersom dere er noen sprekinger) bestigning av selveste Kilimanjaro. Roy Safaris kan ordne dette også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...