Gå til innhold

DHL.NO er svindlere


Anbefalte innlegg

Styr unna alle nettbutikker og selgere som bruker DHL.NO! Jeg skal gi dere grunnen til dette.

 

I sommer 2011 bestilte jeg en Sanwa Fightstick fra kina. Denne ble sendt gjennom DHL og DHL budmannen kom og leverte denne varen rett på døra min i 12 Juli 2011. Jeg får regningen for denne varen i november 2011 med 25.11.11 som forfallsdato. Og må betale 60 kroner ekstra fordi denne regningen ble sendt som en purring noe som er helt uforståelig.På brevet står det at de beklager og på fakturaen må jeg betale 60 kroner ekstra i purring fordi de klarte å sende regningen til feil adresse. De leverer pakken rett på døren min men klarer å sende regningen til feil adresse noe som er helt uforståelig. DHL2.bmp

 

En annen nettbutikk som bruker DHL.NO er http://www.duracelldirect.no! Jeg bestilte varer fra denne nettsiden 10 april 2011! Varen ble levert av DHL budmannen 21 april 2011. Tollregningen ble aldri sendt til postkassen min og plutselig idag får jeg en innkassovarsel av DHL! Jeg har aldri fått fakturaer fra DHL for pakken som jeg kjøpte gjennom duracelldirect.no! 9 måneder senere sender de innkassovarsel uten å sende meg en eneste faktura. DHL truer med innkalle en inkassosak når de ikke har sendt meg en eneste faktura på 9 måneder. Så idag betalte jeg inkassoregningen min. DHL3.bmp

 

Men for all del hold dere unna alle nettbutikker og selgere som bruker DHL. Be dem heller sende det som normal postpakke og la det bli levert av posten.no! Posten Norge sender alltid regningen i tide, men privatselskaper som DHL er veldig slurvete og dere bør seriøs holde dere unna DHL.

 

Jeg har enda ikke kontakt forbrukerrådet men synes dere jeg burde gjøre dette? Kanskje skaffe meg en advokat og saksøke DHL for at de ikke utfører jobben sin ordentlig?

Endret av VoltMoon
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Burde det ikke ringte en bjelle eller fem når du ikke fikk faktura på hele _9_ måneder? Har enda tilgode å finne en bedrift som gir bort gratis varer og tjenester. Burde ha kontaktet dem innen da synes jeg.

 

Når det gjelder det første så burde det ikke være noe problem å få det løst. Utleveringen blir jo registrert hos DHL så der burde du ha en grei sak.

Lenke til kommentar

Du har helt rett i at DHL Norge går litt på halv åtte. De bruker ufaglært ungdom som sjåfører, får disse til å starte enkeltmannsforetak med eget ansvar for moms og skatt, ingen rettigheter skulle du bli syk.

 

Bestilte to pakker med vintersportsutstyr fra Blue Tomato i fjor høst. Disse ble sendt med DHL. Greit nok det, men da pakkeutleveringen skjer på dagtid når jeg ikke er hjemme, ble det små problemer. Det endte med at jeg måtte hente pakken på terminalen selv.

 

Regningen for toll, moms og gebyr kom 3-4 uker senere.

 

Husk at DHL primært ikke jobber med privatgods i Norge. Så godt som alt de driver med er godshåndtering for ymse firmaer.

 

Det hele koker i bunn og grunn ned til at DHL (iallfall i Trondheim) gir ruter til enkeltmannsforetak/små budselskap noe som fører til ufattelig mye rot.

Lenke til kommentar

Burde det ikke ringte en bjelle eller fem når du ikke fikk faktura på hele _9_ måneder? Har enda tilgode å finne en bedrift som gir bort gratis varer og tjenester. Burde ha kontaktet dem innen da synes jeg.

 

Når det gjelder det første så burde det ikke være noe problem å få det løst. Utleveringen blir jo registrert hos DHL så der burde du ha en grei sak.

 

Første gang jeg bestilte varer som ble sendt gjennom DHL! Og ettersom jeg bestilte varer fra Duracelldirect.no så trodde jeg at varene ble sendt fra Norge. Da jeg fikk duracellpakken så sto det bare at det ble sendt fra duracelldirect.no i Norge. Men da jeg fikk inkassovarselen så sto det at pakken var sendt fra England og jeg måtte betale toll + purring gjennom 9 måneder.

Jeg anbefaler at alle holder seg unna Duracelldirect.no for de er ikke norsk. Duracell burde også fjerne .NO fordi varen ikke blir sendt fra Norge.

 

For å være helt ærlig så synes jeg at DHL burde bli utestengt fra Norge. ELENDIG SELSKAP MED DÅRLIG SERVICE!

Endret av VoltMoon
Lenke til kommentar

Jeg styrer også unna når jeg kan. Det var i fjor jeg bestilte 2 pakker fra Monoprice i USA. Bestilte en til meg, og en til jobben. Begge var under 200,-, selv om frakt var dyrere enn selve varen. Men det er nettbutikkens skyld.

 

Jeg fikk moms krav på begge. Klagde på disse, og fikk medhold. Så kom purringene. Klagde igjen, fikk medhold. Så kom inkassovarselet. Heldigvis så greide de å rette ting opp da.

 

Når jeg klagde andre gangen, så la damen den inn til behandling, men ingen som tok tak i saken. Det er jo alltid moro for kunden.

Lenke til kommentar

Fikk i dag regning fra DHL. Fortollingsgebyr eller hva det nå heter, hvor moms og gebyr var lagt til en pakke.

Pakken: "TOTAL DECLARED VALUE 33.64 USD", svindelforsøk dette.

 

Det kommer jo på valutakursen. Jeg sjekket nettom at 200,- norske var 33.41 dollar. Så da har DHL sitt på det tørre, siden verdien er over 200,-. Men hvis de har lest feil, slik at de også har tatt med frakt kostnadene i samme verdi, så har de gjort feil. Og det samme som de gjorde med meg.

 

Men så kommer det jo ann på hvordan pakken er merket. Har avsender merket verdi og frakt sammenlagt på front av pakken, og ikke spesifisert. Så er det ikke så mye DHL kan klandres for. Da må du kontakte dem med kvitteringen som viser prisene hver for seg.

 

Men det er alltid utrolig surt når man er rett ved valuttakursen, og den endrer seg, slik at man havner en krone eller to over 200,- Da blir det fort ekstremt mye dyrere. Dette er uavhengig av hvem som frakter og fortoller.

 

 

At de av og til leser feil på pakken kan jo skje. Det hender jo av og til med posten også, men da mest i høysesonger for vikarer, sommer og jul. Jeg har nok fått en hentelapp nå hvor de tar feil, og har lest verdi inkludert frakt. Det irriterende med det er at når man ringer å klager, så ser Posten at feilen er gjort. Så må jeg på postkontoret, slik at de kan også ringe inn, stå i samme kø som meg, og verifisere dette. Slik at de samme jeg pratet med kan rette opp feilen. I stedet at når de ser dette på bildet de har av pakken, og endrer det, så endrer det seg direkte i systemet som det lokale postkontoret også har. Nå i julestriden så er det jo utrolig moro å måtte gjøre dette med postkontoret fullt, og at det tar 10 min på telefon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har også flere dårlige erfaringer med DHL.

En gang krevde de betaling for frakt for en pakke som var en retursak med D-Link Norge.

D-link ville yte ekstra service og sendte så snart de klarte, fra hovedlageret i England,

og da prøvde (etter min mening og opplevelse) DHL og tyne ut så mange kroner som overhodet var mulig fra meg. Jeg var i e-postkrangel med dem i over to uker, før jeg klarte å få tak på e-postadressen til en av sjefene i Norge og fikk stoppet tullet. Sjefen la seg paddeflat og så etter 2 minutter at det var en retursak og at jeg ikke skulle belastes noen ting,

merkelig at ikke fyren jeg krangla med så det like kjapt. Udugelig inkompetanse.

 

Etter dette har jeg også styrt unna DHL som fraktfirma der det har vært mulig,

og anbefaler andre til og gjøre det samme.

Lenke til kommentar

Det kommer jo på valutakursen. Jeg sjekket nettom at 200,- norske var 33.41 dollar. Så da har DHL sitt på det tørre, siden verdien er over 200,-. Men hvis de har lest feil, slik at de også har tatt med frakt kostnadene i samme verdi, så har de gjort feil. Og det samme som de gjorde med meg.

 

Men så kommer det jo ann på hvordan pakken er merket. Har avsender merket verdi og frakt sammenlagt på front av pakken, og ikke spesifisert. Så er det ikke så mye DHL kan klandres for. Da må du kontakte dem med kvitteringen som viser prisene hver for seg.

 

Men det er alltid utrolig surt når man er rett ved valuttakursen, og den endrer seg, slik at man havner en krone eller to over 200,- Da blir det fort ekstremt mye dyrere. Dette er uavhengig av hvem som frakter og fortoller.

 

 

At de av og til leser feil på pakken kan jo skje. Det hender jo av og til med posten også, men da mest i høysesonger for vikarer, sommer og jul. Jeg har nok fått en hentelapp nå hvor de tar feil, og har lest verdi inkludert frakt. Det irriterende med det er at når man ringer å klager, så ser Posten at feilen er gjort. Så må jeg på postkontoret, slik at de kan også ringe inn, stå i samme kø som meg, og verifisere dette. Slik at de samme jeg pratet med kan rette opp feilen. I stedet at når de ser dette på bildet de har av pakken, og endrer det, så endrer det seg direkte i systemet som det lokale postkontoret også har. Nå i julestriden så er det jo utrolig moro å måtte gjøre dette med postkontoret fullt, og at det tar 10 min på telefon.

 

"Du har sjekket at 200 kr er 33.41 dollar (USD?)". Dette er jo fullstendig feil. Omregningskursen i dag er på 5.85, det blir 33.64x5.85 = 196 kr. Det høyeste kursen har ligget på de siste 10 måneder er 5.94, 33.64x5.94 = 199 kr.

 

I fakturaen jeg fikk tilsendt medfølgte omfattende informasjon om sendingen (4-5 sider), alt som står der er riktig utenom regningen så klart.

 

PS: Du vet vel at man må bruke Tollvesenets omregningskurser?.

 

OBS: Jeg har benyttet DHL ved flere anledninger (minst 10) uten noe som helst problem, dette er første gang.

Endret av Stefanus
Lenke til kommentar

"Du har sjekket at 200 kr er 33.41 dollar (USD?)". Dette er jo fullstendig feil. Omregningskursen i dag er på 5.85, det blir 33.64x5.85 = 196 kr. Det høyeste kursen har ligget på de siste 10 måneder er 5.94, 33.64x5.94 = 199 kr.

 

 

Pleier å bruke en vanlig valutakalkulator, så har man en liten buffer.

 

Regner med at DHL er som Posten, og ikke er altfor flinke til å oppdatere kursene hele tiden. Det pleier at de henger litt etter, etter min erfaring. Av Posten så har jeg aldri sett at man får oppgitt kurs de har brukt, og heller ikke dagen de har sjekket. Så det er så å si umulig å vite hva de har brukt.

Lenke til kommentar

Bestilte en bok til omtrent 500 kroner fra utlandet. Den ble levert av DHL uten problemer, men etter noen dager fikk jeg et momskrav i posten. Jeg sendte umiddelbart en mail hvor jeg påpekte at det ikke er moms på innførsel av bøker, og de trakk kravet med en gang. Greit hvis det var en tabbe, men det lukter litt svidd.

Lenke til kommentar

Bestilte en bok til omtrent 500 kroner fra utlandet. Den ble levert av DHL uten problemer, men etter noen dager fikk jeg et momskrav i posten. Jeg sendte umiddelbart en mail hvor jeg påpekte at det ikke er moms på innførsel av bøker, og de trakk kravet med en gang. Greit hvis det var en tabbe, men det lukter litt svidd.

 

Hadde samme problem for mange år siden. Fikk en pakke fra Tyskland med verdi under 200, og omtrent det samme for frakt. De ville ha toll og moms og papirgebyr og jeg vet ikke hva FOR HELE BELØPET. Selv etter at jeg framla dokumentasjon påstod de at jeg måtte betale tollgebyr og moms. Men dette er feil, og jeg gav meg ikke.

 

Til slutt traff jeg på en på kundeservice som helt tydelig visste at det de driver med er feil, og hjalp meg. Virket på meg som han syntes hele greia var pinlig, men at han samtidig satt i en klemme selv.

 

Etter dette gidder jeg ikke bruke DHL. At de fortsatt holder på med samme opplegget, sier jo sitt.

Lenke til kommentar

Pleier å bruke en vanlig valutakalkulator, så har man en liten buffer.

 

Regner med at DHL er som Posten, og ikke er altfor flinke til å oppdatere kursene hele tiden. Det pleier at de henger litt etter, etter min erfaring. Av Posten så har jeg aldri sett at man får oppgitt kurs de har brukt, og heller ikke dagen de har sjekket. Så det er så å si umulig å vite hva de har brukt.

 

Fryktelig så formildende tone du skulle ha ovenfor DHL da. Det du sier er jo stort sett ugyldig. Når man bestiller ting fra utlandet er det tollvesenets egne kurser som gjelder. Hvis du ser på siden jeg linket til, ser du:

 

USD 19.12.2011 - 25.12.2011 = 5,850

 

USD 12.12.2011 - 18.12.2011 = 5,760

 

Dvs at hvis jeg bestiller en pakke fra USA, og den ankommer Norge den 24.12.11 da skal varens verdi ganges med 5.85. Håper dette var oppklarende.

Lenke til kommentar

Makan til udugelighet!

 

Nå fikk jeg en brev av DHL at de skal innføre innkassosak mot meg. Grunnen til dette er fordi jeg ikke har betalt en regning fra 2010. Jeg fikk jo aldri fakturaen og de har aldri sendt meg regningen. Jeg bestilte en Fighting stick for min ps3 i 2010 som ble levert av DHL. De leverte aldri faktura. DHL hevder at jeg skylder dem 1569 kroner! De hevder også at de har sendt mange fakturaer som jeg aldri har fått i postkassen. DHL er bare full av piss og problemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...