Gå til innhold

Frp, partiet folk elsker å hate


Anbefalte innlegg

Så mye medlemmer av FRP har driti seg ut i det siste er det ikke rart at partiet som helhet har mistet mye respekt, Syntes de har mye god politikk, også mye som er helt på jordet, som sånn de fleste partier. De er i allefall de eneste som våger å ta tak i intigreringspolitikken, og våger å bruke litt mer av olje pengene. Syntes det er på sin plass så lenge dette gagner de eldere, studenter, og de svakeste i sammfundet. Forøvrig har de en god eldre politikk, men jeg er uenig i at privatisering er løsningen her. For min del har jeg gått over til å bli anarkist (frivillig kollektivisme) siden ingen av partiene (Untaksvis kanskje demokratene) har noe for seg.

Endret av Oneiromancer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

EDIT: the_last_nick_left som jeg sa til de andre i sted, dette er for dårlig, skjerpings. Du kan jo iallefall prøve å hold debatten på et respektabelt nivå. Ikke at et profesjonsstudiet i samfunnsøkonomi er verdt noe som helst.

 

Det er litt flåsete sagt, jeg er enig i det, men kjernen i utsagnet stemmer like fullt, FrPs økonomiske politikk henger ikke sammen i det hele tatt. Et enkelt eksempel på det er at de samtidig som de sier de vil redusere statlig eierskap klagde voldsomt på at ikke næringsministeren grep inn da Union ble lagt ned.

Dette er manipulering av velgere, eller den strategien Frp best velger for å få mer oppslutning, når flesteparten av velgerene deres ikke er intelligente nok til å se inkonsekvensen, eller for kyniske til å bry seg. Det betyr ikke at Frp ikke kan føre en politikk som vil være økonomisk stabil, dersom de først kommer til makten. Spm er bare hva slags politikk de vil føre, det er vanskelig å vite med et sånt parti.

Men jeg tror ikke dette er hovedårsaken til at Frpere blir sett på som slemme. Jeg tror hovedårsaken er at de er diametralt imot tankegangen "fellesskapet først." De fisker i andre fellesskap, hos grupper som har mer individuelle interesser, kombinert med enkelte sosialdemokratiske fordeler, som veier og helsevesen.

Lenke til kommentar

EDIT: the_last_nick_left som jeg sa til de andre i sted, dette er for dårlig, skjerpings. Du kan jo iallefall prøve å hold debatten på et respektabelt nivå. Ikke at et profesjonsstudiet i samfunnsøkonomi er verdt noe som helst.

 

Det er litt flåsete sagt, jeg er enig i det, men kjernen i utsagnet stemmer like fullt, FrPs økonomiske politikk henger ikke sammen i det hele tatt. Et enkelt eksempel på det er at de samtidig som de sier de vil redusere statlig eierskap klagde voldsomt på at ikke næringsministeren grep inn da Union ble lagt ned.

Dette er manipulering av velgere, eller den strategien Frp best velger for å få mer oppslutning, når flesteparten av velgerene deres ikke er intelligente nok til å se inkonsekvensen, eller for kyniske til å bry seg. Det betyr ikke at Frp ikke kan føre en politikk som vil være økonomisk stabil, dersom de først kommer til makten. Spm er bare hva slags politikk de vil føre, det er vanskelig å vite med et sånt parti.

Men jeg tror ikke dette er hovedårsaken til at Frpere blir sett på som slemme. Jeg tror hovedårsaken er at de er diametralt imot tankegangen "fellesskapet først." De fisker i andre fellesskap, hos grupper som har mer individuelle interesser, kombinert med enkelte sosialdemokratiske fordeler, som veier og helsevesen.

 

ap er for byråkrati, velferdsstat, statlig styring.

 

Frp er for byråkrati(spesielt i innvandringspolitikken), velferdstat (bruke mer penger på velferdstjenester, bare at de foreslår private aktører), statlig styring (de vil ha et ord med i alle viktige avgjørelser, enten det er industri, eksportvirksomhet eller handel)

 

Partiene er ganske like. men hvorfor tviler du på at frp kommer til å føre en politikk som er økonomisk ustabil. Ap fører aktivt/passivt norges befolkning inn i en ustabil situasjon med mye gjeld, lav rente osv. det er ikke forskjell på norsk økonomi og europeisk økonomi. nå skal vi låne penger til europa, penger som vi aldri får igjen. Hvorfor hadde det ikke vært bedre og brukt penger på realøkonomi. Bygd veier, skoler, sykehus osv, i steden for å låne vekk til europeerne som gjør det samme.

 

Kanskje man ikke vil ha siv jensen som statsminister, men jeg tror man gjør en stor feil ved å skvise frp ut av opposisjon. Historsik sett har frp tilført politikken mye bra, mange viktige debatter osv. Hadde de røde styrt alene ville vi blitt som nord-korea. Politikk er ikke å heie på de kuleste politikerene. Politikk i et demokrati vil si at alle som sitter på stortinget representerer folket. 1/4 av dem er frp, og de sitter der for en grunn.

Endret av ACC65
Lenke til kommentar

Frp er for byråkrati(spesielt i innvandringspolitikken), velferdstat (bruke mer penger på velferdstjenester, bare at de foreslår private aktører), statlig styring (de vil ha et ord med i alle viktige avgjørelser, enten det er industri, eksportvirksomhet eller handel)

 

FrP er da virkelig for oppløsing og forenkling av byråkratiet. FrP vil ha vekk de overflødige byråkratene. FrP vil ikke bruke mer penger enn nødvendig, det er snakk om å bruke pengene mer fornuftig ergo kutte ned f.eks sykehuskøene ved å tilby Ole Nordman å velge hvem han vil gå til av privat og offentlig.

Lenke til kommentar
FrP vil ikke bruke mer penger enn nødvendig, det er snakk om å bruke pengene mer fornuftig ergo kutte ned f.eks sykehuskøene ved å tilby Ole Nordman å velge hvem han vil gå til av privat og offentlig.

 

Hvilket parti vil da bruke mer penger enn nødvendig?

 

Forøvrig er både privat og offentlig helsetjeneste tilgjengelig i Norge i dag, saken er bare den at jeg ikke liker å betale for en kake, og spise en annen. Dersom jeg betaler for offentlig helsetjeneste, skal jeg altså betale dobbelt opp for privat?

Lenke til kommentar

Forøvrig er både privat og offentlig helsetjeneste tilgjengelig i Norge i dag, saken er bare den at jeg ikke liker å betale for en kake, og spise en annen. Dersom jeg betaler for offentlig helsetjeneste, skal jeg altså betale dobbelt opp for privat?

 

Da har du missforstått hele helsepolitikken til FrP. Dette er det jeg kaller å være hjernevasket av propeganda over at alt som skal privatiseres blir dyrere. Det er jo bare tull. Hvordan kan en tjeneste som er svindyr når du ikke har alternativ, bli dyrere når du får flere og bedre alternativ? Ta et grovt eksempel. Dersom jeg vil kjøpe meg en brødrister så ville ikke jeg valgt den til 399,- hos staten når jeg kunne fått en helt lik og kanskje bedre til 299,- hos Elkjøp.

 

Dersom du får gråstær i dag. Som forøvrig er mulig å fikse med en enkel laseroperasjon. Vil du måtte først bli sykemeldt i 6 mnd før du kan få behandling. I løpet av de 6 mnd taper først staten penger på deg pga du skal ha sykepenger. Så taper de skatteintektene på dette og deretter må de betale for operasjonen som koster da ca 40.000,-. Hvis det hadde vært åpnet for at pengene fulgte pasienten derimot hadde regnestykket blitt noe helt annet pga det er mange privateklinikker som står ledige. La oss da være ærlig å si at det vil kanskje koste 10.000,- mer per operasjon å innføre privatisering, men se fordelen for det er her pengene hentes inn igjen. Man slipper 6 mnd vente tid, staten slipper å betale deg sykepenger i 6 mnd og du kan komme deg raskere tilbake i arbeidslivet.

 

Her kan det fort bli snakk om 100.000,- dersom en industriarbeider blir syk etter dagenssystem, men med FrP sin versjon slipper staten denne utgiften.

Lenke til kommentar

TheHawk, tror du har misforstått innlegget mitt.

 

Det jeg faktisk prøver å si er at per i dag betaler faktisk alle kr 399,- for denne statlige brødristeren, men om jeg ønsker den fra Elkjøp, kan jeg ikke velge bort den statlige brødristeren, den må betales uansett.

 

Altså, dersom privat helsevesen skal ha noen verdi, må vi jo kunne velge å ikke betale skatt for helsetjenesten, mot at vi anskaffer oss forsikring, eventuelt.

 

 

Altså hvordan blir det dyrere?

 

Brødrister fra staten: kr 399,- denne betales i form av skatt, alle får muligheten til en slik

Elkjøp sin brødrister: kr 299,-

 

 

Dersom jeg ønsker elkjøp sin brødrister må jeg altså ut med kr 698,- og det er jo ikke gunstig overhodet.

Lenke til kommentar

Dersom jeg ønsker elkjøp sin brødrister må jeg altså ut med kr 698,- og det er jo ikke gunstig overhodet.

Frp-tankegangen er vel at vi fortsatt skal betale skatt, men at staten skal kjøpe noen brødristere på Elkjøp istedenfor å lage alle selv.

 

Problemet er at noen må vurdere og prioritere den enkeltes behov for brødrister opp mot andre skattebetaleres brødristerbehov, og den prioriteringsjobben kan ikke gjøres av Elkjøp.

Lenke til kommentar

TheHawk, tror du har misforstått innlegget mitt.

 

Det jeg faktisk prøver å si er at per i dag betaler faktisk alle kr 399,- for denne statlige brødristeren, men om jeg ønsker den fra Elkjøp, kan jeg ikke velge bort den statlige brødristeren, den må betales uansett.

 

Altså, dersom privat helsevesen skal ha noen verdi, må vi jo kunne velge å ikke betale skatt for helsetjenesten, mot at vi anskaffer oss forsikring, eventuelt.

 

 

Altså hvordan blir det dyrere?

 

Brødrister fra staten: kr 399,- denne betales i form av skatt, alle får muligheten til en slik

Elkjøp sin brødrister: kr 299,-

 

 

Dersom jeg ønsker elkjøp sin brødrister må jeg altså ut med kr 698,- og det er jo ikke gunstig overhodet.

 

Jeg har privat fastlege, og denne betaler staten for meg. Er du sikker på at det ikke er nøyaktig slik med andre ting innenfor helsesektoren?

Lenke til kommentar

sånn som jeg ser det, så er det VELDIG sunt å ha FRP.

 

Nå skal ikke jeg komme med noe for mye om de andre partiene eller gå inn på avgifter og drit, men i dette landet har man ikke lov til å være bedre enn andre. alle skal tas på en eller annen måte.

 

Sier man noe så får man janteloven midt i trynet av en sosialist som har en rolle i Norge(type kjendis, finanstopp politiker osv) Alle ler av det og dysser det ned. Man bruker hersketeknikk og er rett og slett ufine. Ane Dahl Torp sier at de er "dumme og slemme". Det får vi jo bare ikke tenke på, for det er tatt ut av sammenheng.

 

AP bruker jo en milliard av våre skattepenger på PR, så vi kan jo bare tenke oss til hva som kommer fram og ikke kommer fram i media.

 

Bare tenk litt tilbake i år på han homoen i FRP som ble tatt for filming av gutter som han ALLEREDE hadde hjemme hos seg, i forhold til Vågå-saken. Ordføreren i Vågå ble jo tatt hånd om og synes synd på av alle.

 

Jaja, nok om det, tilbake til start.

 

FRP er sundt for Norge fordi de er det eneste partiet som slår oss tilbake til virkeligheten av den fantasiverden vi lever i. De stiller spørsmål om ting som er sensitive for oss. Så hadde ikke FRP vært her, hadde vi bare blitt sosialkommunistiske.

 

satt på spissen det siste der.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vi har egentlig ingen partier i norge som er for liberale og konservative verdier.

Hva med dette partiet ?

 

DLF

 

Men On-Topic

Ja FrP får alt for mye dritt om ting som alle partiere gjør feil blir 1000% forstørret i media når det gjelder FrP.

Var værtfall en sak i Vg der en FrP gruppe hadde blitt så uenig ( ikke majoritet i kommunen.).

Men i min kommune gikk kommune økonomien i dass pga intern konflikt i Ap men ble det nevnt noen andre steder enn lokal avisen? Nope det ble bare en stor nyhetsreportasje på nrk da Frp fikk flertall til Stortingsvalg og der ble vi alle fremstilt som idioter.

Så ja media hakker ned på både Frp og de som stemmer på dem.

Endret av Mr.Duklain
Lenke til kommentar

Jeg misliker FrP sterkt, men til gjengjeld avskyr jeg også Høyre, Arbeiderpartiet, Rødt og SV. For å være ærlig hater jeg politikk. FrP-tilhengerne er ikke de klokeste av partitilhengere heller; det merker jeg som bor på bygda, der alle sosialklienter er engasjerte FrP-tilhengere. :p

 

Jeg misliker dem fordi jeg rett og slett ikke er enig med deres politisk synspunkt generelt, dog de har noen gode innspill i blant. Utdanningspolitikken deres er langt bedre enn SVs eller Rødts.

Lenke til kommentar

Vi har egentlig ingen partier i norge som er for liberale og konservative verdier.

Hva med dette partiet ?

 

DLF

 

Men On-Topic

Ja FrP får alt for mye dritt om ting som alle partiere gjør feil blir 1000% forstørret i media når det gjelder FrP.

Var værtfall en sak i Vg der en FrP gruppe hadde blitt så uenig ( ikke majoritet i kommunen.).

Men i min kommune gikk kommune økonomien i dass pga intern konflikt i Ap men ble det nevnt noen andre steder enn lokal avisen? Nope det ble bare en stor nyhetsreportasje på nrk da Frp fikk flertall til Stortingsvalg og der ble vi alle fremstilt som idioter.

Så ja media hakker ned på både Frp og de som stemmer på dem.

 

fikk øynene opp for dette partiet jeg og. drit i FRP. for meg er det ingen mellomting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...