Gå til innhold

Vil flytte sørover - Tips?


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en gutt på 18 år gammel som jeg bor i en by i Nord-Norge, men bestemte jeg meg til å flytte neste sommer.

Jeg vil gjerne flytte til sørover, men dessverre jeg vet ikke så mye om der.

Kan dere være snill å gi meg råd til at hvilke by i sør er bra og hvor man kan utvikler seg så fort som mulig?

Takk ^^ :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Jeg er en gutt på 18 år gammel som jeg bor i en by i Nord-Norge, men bestemte jeg meg til å flytte neste sommer.

Jeg vil gjerne flytte til sørover, men dessverre jeg vet ikke så mye om der.

Kan dere være snill å gi meg råd til at hvilke by i sør er bra og hvor man kan utvikler seg så fort som mulig?

Takk ^^ :)

 

Oslo (Stygg), Fredrikstad, Sandefjord, Bergen, Stavanger, Kristiansand.

 

Fine byer alle dette, unntatt Oslo som er dritstygg og full av junkier og utlendinger.

 

Men i Oslo er det nok desidert lettest å skaffe jobb, det er jo litt småpent på Aker om sommeren da, ellers er Oslo kanskje en av Norges støggeste byer.

Lenke til kommentar

Trondheim er til å anbefale av meg hvertfall. Godt studentliv, bra uteliv, gode ordninger for aktiviteter.

 

Har du bodd der i Trondheim selv?

 

Det året jeg var der fikk jeg hvertfall et veldig godt inntrykk av byen:) Men nå er jo jeg fra dritkjedelige Steinkjer, og man kan vel egentlig aldri la en fra Steinkjer si noe om andre steder i Norge :p

 

 

 

Jeg legger til mer i første posten min :thumbup:

Endret av Reap
Lenke til kommentar

Må si at Stavanger ikkje er noen god plass å bu i. Verdens dyraste plass, og det er ikkje tull.

 

Eg ville anbefalt vestlandet, men sliter med å komme på ein plass som ikkje har problemer av ein variant. Bergen er forsåvidt fine greia da, men Haugesund (som er i mellom) har ekstremt dårlig jobb-marked.

 

Det er jo sjølvsagt flere steder i omegn, men tar nå dei eg er noe kjent med! :p

Lenke til kommentar

Trondheim: Koselig, men glatt store deler av året. Fantastisk studentmiljø. Landets beste standard-øl (Dahls).

 

Bergen: Vakker by med befolkning man tydeligvis enten elsker eller hater (det er mye utestemme og selvtillit her). Drittvær stort sett hele tiden, men når det er fint finnes det ikke bedre sted. Bra studentmiljø og godt øl (Hansa).

 

Stavanger: Koselig småby med etter hvert latterlig høye boligpriser. Stort sett samme drittværet som i Bergen, pluss at det blåser. Studentmiljøet kan ikke måle seg med de to ovennevnte, men hvis du først kommer deg inn i en klikk er det vel like hyggelig som alle andre steder. Fælt øl (Tou).

 

Oslo: Det nærmeste Norge kommer storby. Dyrt, men kollektivtilbudet gjør det praktisk mulig å ikke bo midt i smørøyet. Byen er kanskje stygg, men koselig. Hvor ofte drar man egentlig på helikoptersightseeing eller byvandring uansett? Siden byen er såpass stor eies den ikke av studentene i samme grad som i T&B. Ringnes smaker vann, men full blir du jo.

Lenke til kommentar

Anbefaler at du heller fullfører videregående der du er og heller tar høyere utdanning i trondheim.

 

Her er et lite sted, og det er veldig vanskelig å bli kjent med folk.

Og det verste at jeg triver ikke så godt her på grunn av det finnes ikke så mye aktivitet.

Men, hva er grunnen at du sier her er bedre å fullføre videregående?

Lenke til kommentar

hvorfor by og ikke bøgd ?

Ja da passer vel Lillehammer ganske bra. Er utrolig koselig der, men ikke så mye som skjer ellers. Spørs om du er ute etter liv, eller ro.

 

Skoppum: Hvorfor? Egen togstasjon.. Og butikk..

 

Det lureste er vel å se etter jobb først, for så å flytte nedover. Jeg er selv fra østlandet, men flyttet nedover til sørlandet pga ville komme meg litt bort, og prøve noe nytt. Jeg trives hvertfall veldig godt her nede :) Koselige folk, MYE studenter.

 

Ellers er Tønsberg er en utrolig fin by. Ikke langt fra Oslo. Sentralt, og det skjer alltid noe der. Mye innflyttere også. Inkludert masse nordlendinger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er nesten ikke kjent med sør landet, for jeg har aldri bodd der.

Jeg er en student og skal søke VG skole der nede. Jeg vil gjerne ha en liten jobb ved siden av skolen også.

Jeg er veldig interessert å møte nye folk, og vil bli kjent med dem.

 

Trener taekwondo, vil jeg bli beder på taekwondo. liker å fine meg nye venner, liker å bo i et sted som jeg kan trives i.

Ikke så stor by, heller ikke landsby. Veldig lei av Nord-Norge :(

 

Finnes noen sted med så mye forventninger?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...