Gå til innhold

PC gaming er ferdig; S.T.A.L.K.E.R. 2 kansellert.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ein eller annan vattnisse hos THQ har stått bak ein serie med elendige avgjerder (designet til Homefront, retninga til Red Faction og påfølgjande øksing) etter 2010, og aksjeverdien deira fall som ein stein etter Hoemfront (-26%) - men dei har framleis failsafe cash cows med WH40k-lisensen, dels Saints Row - og etter sleeper-hitene Darksiders og Metro 2033, kan ein rekne med at Darksiders 2 og Metro: Last Light òg er solide investeringar.

 

Men om vi vil diskutere THQ vidare, så kan vi sikkert gjere det i ein annan tråd. Poenget var at eg heller vil sjå dei med STALKER-IP-en i hende, enn Activision eller EA.

Lenke til kommentar

Trådstarter vet ihvertfall hvordan man skal fyre opp til en god diskusjon :!:

 

Må vel sies å være en litt over middels overdrivelse at PC gaming er død fordi STALKER 2 muligens blir kansellert :p

Det er grunnen til kanseleringen som gjør at man overdriver litt. Utvikler klarer ikke å tjene penger med PC som platform

Lenke til kommentar

Fra Southern Comfort's Facebook side:

Here's more update from the Ukranian bro who organized the supportive flash-mob and visited GSC today.

 

1) The rumors about GSC's immediate closure and Stalker 2 being already put on ice are NOT correct.

 

2) It's true however that GSC does have troubles with the development of Stalker 2. According to my intel, it's mostly caused by a lack of human resources. Money, USS, mafia and mutants were not brought up as problems during his meeting with GSC.

 

3) Negotiations are going on to tackle the problems. The final decision about the future of GSC (and Stalker 2) might be known in a week.

Lenke til kommentar

Og alle apekattene som sier at STEAM er noe ondt og fælt. Jeg har hele tiden sagt at STEAM er redningen for PC-utviklere. Pirater , dra til helv,,

Uenig. Steam er grunnen til at jeg nedlaster en god del spill faktisk.

CRACK=tregere kjøring, derfor foretrekker jeg egentlig å ikke cracke om det er et nytt spill, men steam=enda verre så da burde jeg jo heller cracke uansett...

 

 

edIt: tenker ofte at jeg ikke skulle KJØPT civ5, ettersom nett-gaminga der ikke er ordentlig utviklet, og siden du må starte det via steam så starter det&kjører mye senere enn nødvendig.

Endret av Gnurk(homesmasher)
Lenke til kommentar

Det er færre og færre utviklere som satser på PC plattformen, men det er flere grunner til det. I det siste har det vært mye fokus på piratvirksomhet

 

Likte denne: "Bohemia Interactive bruker en unik anti-pirat teknologi som heter Degrade, dette er en kode som er gjemt inne i pirat kopiene og som sakte men sikkert gjør spillet u-spillbart. Marek forteller at Degrade systemet er designet med mening og er der for å irritere de som spiller pirat versjoner av deres spill. "Noen av symptomene er morsomme, men mest irriterende. I Arma serien vil de som spiller en piratversjon ha mindre accuracy med automatvåpen både i singleplayer og i multiplayer, og en gang i blandt vil spilleren bli forvandlet til en fugl med en tekst som sier "good birds do not fly away from this game, you have only yourself to blame"." :!:

 

Men igjen, finner vel lett en crack for å unngå dette også :p

 

Tror det hadde blitt vanskelig med større spill eksklusivt til PC plattformen uten Steam/Origin o.l.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En del multiplatform spill der :!:

 

Som så Xbox 360en lever på hvert eneste år, med en liten knippe eksklusiver, ja si 1-3 har jeg skaffet pr år med 360 siden jeg har hatt den, altfor dårlig.

Har kjøpt mye mer en 1-3 pr-år av eksklusiver på pcen.

Men jeg kjøper også multiplatts på pc, nettopp fordi de ser mye bedre ut!

Synd at STALKER vil aldri komme til liv igjen. Har de enda i samlingen og spiller de enda. Stalker er veldig åpent skytespill, noe som det er mangelvare idag.

 

Da passer det godt med denne tegningen av dagens skytespill:

wpid-fps.jpg

Endret av iToMaN
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Og alle apekattene som sier at STEAM er noe ondt og fælt. Jeg har hele tiden sagt at STEAM er redningen for PC-utviklere. Pirater , dra til helv,,

Uenig. Steam er grunnen til at jeg nedlaster en god del spill faktisk.

CRACK=tregere kjøring, derfor foretrekker jeg egentlig å ikke cracke om det er et nytt spill, men steam=enda verre så da burde jeg jo heller cracke uansett...

 

 

edIt: tenker ofte at jeg ikke skulle KJØPT civ5, ettersom nett-gaminga der ikke er ordentlig utviklet, og siden du må starte det via steam så starter det&kjører mye senere enn nødvendig.

 

Viss du har så dårlig PC at Steam gjør pcen tregere har du nok heller ikke råd til spillene.

 

En av de dårligste unnskyldningene jeg har hørt.

 

Kan du ikke bare si at du ikke gidder å bruke penger på spill da istedet for å komme med en lame unnskyldning.

Endret av Zimmerh
Lenke til kommentar

Og alle apekattene som sier at STEAM er noe ondt og fælt. Jeg har hele tiden sagt at STEAM er redningen for PC-utviklere. Pirater , dra til helv,,

Uenig. Steam er grunnen til at jeg nedlaster en god del spill faktisk.

CRACK=tregere kjøring, derfor foretrekker jeg egentlig å ikke cracke om det er et nytt spill, men steam=enda verre så da burde jeg jo heller cracke uansett...

 

 

edIt: tenker ofte at jeg ikke skulle KJØPT civ5, ettersom nett-gaminga der ikke er ordentlig utviklet, og siden du må starte det via steam så starter det&kjører mye senere enn nødvendig.

 

Viss du har så dårlig PC at Steam gjør pcen tregere har du nok heller ikke råd til spillene.

 

En av de dårligste unnskyldningene jeg har hørt.

 

Kan du ikke bare si at du ikke gidder å bruke penger på spill da istedet for å komme med en lame unnskyldning.

Skulle ønske jeg kunne løyet for å hjelpe din argumentasjon, men det har jeg veldig lite lyst til...

Kjøper fortsatt spill, til og med noen som går via steam, men prøver å unngå steam altså.

 

Ikke alle er grafikkhorer og spiller de beste-grafikk spillene vettu, kanskje ikke spill som jeg spiller krever så ufattelig mye av en PC som f.eks skyrim og lignende?

Lenke til kommentar

Da kommer jo 1000 kroners spørsmålet hva er det med steam, og hva har noe av det jeg sa med grafikk horing å gjøre, om man kjøper et spill også cracker for en eller annen grunn greit nok for min del, men hva er det som er så fælt med steam?

Grafikk horing har med det at du påpekte at en pc som kjører spill senere/dårlige pga steam ikke kjører "nye" spill uansett, noe som er feil (med mindre du kun spiller top-grafikk spill).

 

Steam er generelt sett irriterende, drm'n gjør at ting kjører senere, denne synkroniseringsprossessen er lang sammenslått med pålagt patching. I tillegg så fungerer ikke "kjør i offline mode" tingen i praksis, så du MÅ teknisk sett har internett for å spille mange av spillene...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...