Gå til innhold

PC gaming er ferdig; S.T.A.L.K.E.R. 2 kansellert.


Anbefalte innlegg

Da kommer jo 1000 kroners spørsmålet hva er det med steam, og hva har noe av det jeg sa med grafikk horing å gjøre, om man kjøper et spill også cracker for en eller annen grunn greit nok for min del, men hva er det som er så fælt med steam?

Grafikk horing har med det at du påpekte at en pc som kjører spill senere/dårlige pga steam ikke kjører "nye" spill uansett, noe som er feil (med mindre du kun spiller top-grafikk spill).

 

Steam er generelt sett irriterende, drm'n gjør at ting kjører senere, denne synkroniseringsprossessen er lang sammenslått med pålagt patching. I tillegg så fungerer ikke "kjør i offline mode" tingen i praksis, så du MÅ teknisk sett har internett for å spille mange av spillene...

 

 

Skal du et sted uten internet funker det å logge på steam, starte offline modus før du drar (om du har bærbar)...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da kommer jo 1000 kroners spørsmålet hva er det med steam, og hva har noe av det jeg sa med grafikk horing å gjøre, om man kjøper et spill også cracker for en eller annen grunn greit nok for min del, men hva er det som er så fælt med steam?

Grafikk horing har med det at du påpekte at en pc som kjører spill senere/dårlige pga steam ikke kjører "nye" spill uansett, noe som er feil (med mindre du kun spiller top-grafikk spill).

 

Steam er generelt sett irriterende, drm'n gjør at ting kjører senere, denne synkroniseringsprossessen er lang sammenslått med pålagt patching. I tillegg så fungerer ikke "kjør i offline mode" tingen i praksis, så du MÅ teknisk sett har internett for å spille mange av spillene...

 

Offline mode fungerer veldig bra hos meg. Det er en ting dere glemmer med Steam , uten Steam hadde ikke så mange utviklere orket å lage PC-spill. Dette sier de rett ut. Ta feks The witcher 2 , som solgte 85 % av kopiene på Steam. Dette er hovedargumentet for at Steam har reddet stompene av pc-spill , lik det eller ikke.

Så har vi indie-utviklerene da , som neste er fullstendig avhengig av at en portal kan fronte spillet deres pga knappe ressurser .

Lenke til kommentar

Fungerer helt forferdelig for meg, det merket jeg da jeg flyttet til Stavanger og gikk 2,5 uker uten internett, det fungerer i starten, men det er akkurat som om det er lagt inn en timer, etter 0,5 uker så sluttet det å fungere helt...

I tillegg så er det litt 50/50 for min del om det fungerer ellers og.

 

Det nightmare sier kan godt være fungerer, men hvorfor må jeg gjøre det så tungvint? kanskje min laptop ikke har altfor bra batteri?

og hva med stasjonære pc'er som skal være et sted uten nett i 2-3 dager, nei akkurat offline modusen suger balleræv på steam altså.

 

DRM har jeg allerede sagt min mening om, kan også si at jeg ikke syntes å kjøre spill som cod gjennom steam har ført til noen problemer ennå, så det er ikke ALLE spill som ikke passer til steam, men noen, og da tenker jeg spesielt på spill med fokus på singleplayer.

Lenke til kommentar

Personlig har jeg ikke hatt problemer me offline modus i steam. Ikke at jeg har brukt det så ofte, men når jeg flytte til utlandet var jeg uten nett i over ene månde/månte (hva er rett måtte å skrive det på?) og spilte konstant i offline modus uten å merke noen forskjell på det kontra det å være online (foruten at onlinespill ikke fungerte :p)

 

Forøvrig må jeg si at spill har blitt så enkelt at jeg og sikkert mange andre ikke spiller for utfordringen og mestringsfølelsens del lengre (slik det var når "større" spill var kun for PC), men kun for opplevelsen.

Merk at jeg fortsatt finner online spill hvor du spiller mot andre mennesker til dels utfordrende og kan få selv den mest kontrolerte person til ragequitte og banne for seg selv i blant.

 

Mange kaller denne utviklingen for konsolifiserng (eller lignende), men er det egentlig det?

Er det ikke bare for å nå ut til en større mengde spillere som ikke kan sitte i 2 timer for å løse en gåte i et spill?

 

Personlig tror jeg at spill ville gått i denne retningen uansett selv om vi bare hadde PC som spillplatform bare at vi ville kalt det noe annet an konsolifisering.

 

Det som da egentlig forundrer meg litt med dette er at på lik linje med at spill blir enklere bruker folk mer tid på online delen hvor de ofte blir sittende timer i slengen.

Dette er de samme folkene som ikke har tid til å løse den vanskelige gåta i det kompliserte spillet som utviklerne ikke giddet å lage fordi folk ikke har tid.

 

Jeg tror rett og slett folk blir dummere og dummere og at vi alle ender opp som idioter med selvspillende spill (også kalt film)

 

Jeg savner den tida vi hadde behov for å tenke selv i spill og kun super mario var på konsoll.

Endret av ananashapå
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...