Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Får ikke tilgang til en enkel webside (Linksys og Lyse)?


Anbefalte innlegg

Heisan.

 

En stund siden jeg besøkte HW sist.

 

Som emnetittelen sier, jeg får ikke tilgang til en enkel webside? Siden det gjelder er http://procom.no/

Jeg har sjekket med mobilen på 3G nettet, og siden er oppe og går.

 

Jeg kommer ikke inn verken med Windowsmaskiner eller Mac, iPhone eller samboers telefon. Hverken trådløs eller kabel.

Ingen problemer med nettverk forøvrig.

 

Har gjenopprettet standard konfigurasjon på System:

Name tomato

Model Linksys WRT54G/GS/GL

Lyse Fiber

 

Uten hell!

 

I den store sammenhengen betyr dette lite, men det har blitt et sykt irriterende problem for meg.

Kan noen hjelpe?

 

 

Mvh. Shonah

Endret av Shonah
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fikk opp dette. Har ikke så mye greie på nettverk, så jeg kammuflerer adressene.

 

tracert to procom.no (109.247.69.161), 64 hops max, 52 byte packets

1 unknown (xxx.xxx.xxx.xxx) 1.333 ms 0.915 ms 0.939 ms

2 xxx.xxx.xxx.xxx (xxx.xxx.xxx.xxx) 1.652 ms 1.725 ms 1.631 ms

3 xxx.xxx.xxx.xxx.customer.lyse.net (xxx.xxx.xxx.xxx) 1.648 ms 1.433 ms 1.331 ms

4 xxx.xxx.xxx.xxx.customer.lyse.net (xxx.xxx.xxx.xxx) 1.905 ms 20.058 ms 1.785 ms

5 xxx.xxx.xxx.xxx.customer.lyse.net (xxx.xxx.xxx.xxx) 2.002 ms 1.889 ms 1.716 ms

6 xxx.xxx.xxx.xxx.customer.lyse.net (xxx.xxx.xxx.xxx) 2.074 ms 2.043 ms 9.972 ms

 

 

Kan jo nevne at dette også var et problem da vi fikk nett levert fra en annen leverandør.

Derfor ligger det mest sannsynlig i routeren.

Endret av Shonah
Lenke til kommentar

Takk for svar Jan.

 

En kompis (som ofte sender meg linker fra denne siden, som jeg naturligvis ikke får åpnet) mener jeg er kunde hos Lyse.

Men jeg skal dobbelsjekke. Er det noen av dere som har Lyse og kan sjekke om dere kommer inn?

 

Mener det var et problem da jeg var kunde hos Tele2 på forrige boplass, men det kan være jeg husker feil.

 

 

 

Mvh. Shonah

Lenke til kommentar

Hei igjen.

 

Svar fra en kammerat

Har ingen problemer med å komme inn på www.procom.no . Jeg har også lyse.

Safari? Firefox? Iexplorer?

Jeg har safari macene og Iexplorer på de andre (windows) Null problem

.

 

 

Dette er et lite mysterium. Nå har jeg installert sistefirmware oppdatering, gjenopprettet standard konfigurasjon på ny, men kommer ikke inn, verken med kabel eller uten. Samme over hele linja, mac eller windows. Har prøvd 5-6 forskjellige browsere. Prøvde og å slå av brannmuren i routeren....nope, kommer ikke inn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...