Gå til innhold

Webside! Noen som vill hjelpe/lage mot noen hundre-lapper?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

 

Har et par spørsmål ang. webside og et evt. design der, samt hvor vanskelig dette er å få til osv osv.

 

Kan starte med hvorfor jeg lager denne tråden;

 

Jeg trener en god del bordtennis (Mange tror det bare er å stå og slå, men dere tar altså feil :p), som jeg har gjort i nå 4-5 år nå. Nå for tiden holder vi på med å få mer struktur blandt økonomi, og utvikling av klubben. Klubben heter Larkollen IL (Vi er altså en bordtennisgruppe under dem) Besøk www.Larkollenil.no for å se mer.

 

Jeg har fått i oppgave å finne ut mest mulig om en evt. ny webside, iomed at jeg er den som kan mest om data (Mange voksne som ikke kan noe :p). Hvor vanskelig det er å få til dette, med et design vi bestemmer (Med hjelp fra noen som kan da selvfølgelig).

 

Er det noen her som kunne tenkt seg og evt. lage en webside for oss. Dere vill selvfølgelig få betalt, men hvor mye kan jeg ikke si da det bare foreligger planer om å høre litt rundt hva det vill koste osv.

 

Vi vill ha en ekstern side utifra å trykke på "Bordtennis" i menyen til venstre, hvis du besøker www.Larkollenil.no . Samtidig vill vi få lagd en logo som vi vill ha på websiden (Det har vi skaffet!), samt en ganske enkel navigeringsmeny og mulighet for å logge inn og legge inn bilder/skrive innlegg osv. (Slik at de uten ekstreme datakunnskaper også skal klare det)

 

Håper at noen kan hjelpe her, evt. nevne noen gode firma som ikke koster skjorta. Kontakta Kitsch Design, som skulle ha alt for mye for jobben, altså helt uaktuelt.

 

På forhånd, takk!

 

MVH

 

Eirik Madsen

Endret av NeBlix
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det høres ut som veldig enkle krav.

Jeg ville mekket til en side basert på wordpress eller lignende. Da får du god mulighet til å oppdatere siden selv med nyehter og informasjon osv. siden systemene for å bruke siden etter den er satt opp er rimelig enkle og vil ikke kreve stort mer kunnskap enn å forstå hvordan du bruker facebook f.eks.

 

I tillegg til det trenger du et enkelt forum. Det dekker da de fleste krav som måtte være for brukere å legge opp informasjon, kommunisere med hverandre, og legge opp bilder.

 

Hvis det er snakk om mye bilder og evt. video som skal arkiveres så kan det være en idè å ha et seperat mediaarkiv som er bedre tilpasset akkurat det bruket. Alt dette er modulært og dermed ikke så mye stress å sette opp.

 

Hvis ikke dette haster ekstremt så kan jeg sikkert hjelpe til mot en rimelig kompensasjon. 12.500kr er rimelig hårreisende ja ;)

 

Hvis du er interessert så kan vi snakkes mer på MSN. DU kan legge meg til på thestigmata at yahoo.no (jeg skriver adressen slik for at den ikke skal snappes opp av spam-botter så du må skrive den riktig når du bruker den naturligvis). Evt. send meg PM om du ikke bruker MSN.

 

EDIT: Er det så å forstå at dere allerede har en webhost?

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Regner med at dere kommer langt med Wordpress og et eller annet gratis theme. Om dere allerede har webserver og domene bør det være en enkel sak å sette opp!

 

Og forresten: Nå har ikke jeg noe med Kitsch å gjøre, men sånn generelt er det grei praksis å ikke offentliggjøre priser.

Endret av agm
  • Liker 1
Lenke til kommentar

sånn generelt er det grei praksis å ikke offentliggjøre priser.

Hvorfor er den praksisen grei?

 

Vi vet ikke her noe om estimatet Kitsch har satt for dette oppdraget, og dette estimatet synes jeg de kan få lov til å beholde for seg selv. Kanskje har de et team på 5 profesjonelle doktorgradstipendiater med 20 års erfaring innen alt fra SEO og markedsføring til brukervennlighet og prototyping, eller kanskje er dette en person som arbeider hjemmefra på hobbybasis.

 

I tillegg mener jeg at den som tilbyr seg å utføre jobben bør komme med en selvstendig vurdering av pris, og helst begrunne pristilbudet. Om du viser til tidligere pristilbud er det veldig lett for useriøse tilbydere å "kuppe" oppdraget for en tusenlapp under. Her er det anbudsideologien som teller, men ei heller på anbudstorgene på nett får du som leverandør innsyn i andre leverandørers pristilbud.

 

Men misforstå meg rett - dette er et åpent forum, og det er ikke forbudt (med mindre det er inngått en konfidensiell prosjektavtale, selvsagt). Jeg synes bare det er greit å ikke gå ut med et konkret pristilbud fra en navngitt leverandør - men Eirik gjør selvsagt som han selv vil :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

enig med agm her. Jeg har heller ikke noe med Kitsch å gjøre men har ganske mange års erfaring som selvstendig innen IT, samt en del innenfor webdes.

 

Det er ufint å publiserer pristilbud i en anbudsprosess. Og om det ikke er en regel, er det iallefall en uskrevet regel.

 

For en skoleelev som sitter i datakroken hjemme og mekker websider høres det sikkert ut som en svimlende pris, men det er ikke mye overskudd i den prisen for en bedrift med alle utgifter, skatter og avgifter. Ta en sjekk rundt hos seriøse, gode designbyrå så finner du kjapt ut at den prisen var veldig god faktisk.

 

MEN, det prosjektet som det her er snakk om vil sannsynligvis ordnes greit på egen hånd, med litt tålmodighet, eller av en skoleelev som har mulighet til å jobbe for lommepenger.

 

Støtter Wordpress forslaget. Lett å lære, veldig lite utgifter (kun webhost og det har dere vel allerede) og alt du trenger finner du gratis på nett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...