Gå til innhold

Telenor senker internettet ned i asfalten


MilKman'

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes dette var genialt.

 

Dersom du er redd for gærninger med sirkelsag, burde du helle være redd for at de begynner å kutte kablen som går fra asfalten og opp til mobiltårnet.

 

Hvis jeg skulle sette et mobiltårn ute av drift ville jeg heller kutta kabelen mellom asfalten og mobiltårnet. Mindre jobb, mindre støy og mindre sjans for å bli sett (lettere i gjemme seg langs en husvegg enn midt i veibanen).

 

Microtrenching ftw!

Lenke til kommentar

Har veeeldig liten tro på den løsningen....

 

Asfalt er mykt og slites fort, kombinert med dårlig vedlikehold på norsk veier er det stor sannsynlighet for mye brudd.

 

Ekstremkulde, dårlig fundament for kulden, telehiv og deformering av vei. Håper disse kablene er elastiske.

 

Lykke til Telenor men for meg var det en grunn til ikke å velge dere.

Lenke til kommentar

Hva skjer når det kommer en bølle med sirkelsag og skjærer ned i asfalten over kablene?

KAN det skje?

Naturligvis kan det skje, men jeg ville vært mer bekymret for anleggsarbeidere med "pizzahjul" enn en bølle med sirkelsag.

 

Å legge internettkabler i veibanen, i likhet med vann og avløp, er jo greit nok i seg selv, men jeg er skeptisk til å legge dem så grunt. Hva vil skje når asfalten slites, freses bort og "smeltes om" ved reasfaltering? :hmm:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hva skjer når det kommer en bølle med sirkelsag og skjærer ned i asfalten over kablene?

KAN det skje?

Naturligvis kan det skje, men jeg ville vært mer bekymret for anleggsarbeidere med "pizzahjul" enn en bølle med sirkelsag.

 

Å legge internettkabler i veibanen, i likhet med vann og avløp, er jo greit nok i seg selv, men jeg er skeptisk til å legge dem så grunt. Hva vil skje når asfalten slites, freses bort og "smeltes om" ved reasfaltering? :hmm:

 

Mhm, tenkte på dette selv. Men igjen, om det blir lagt i mindre trafikerte veier, så kan det vel gå. Men om ikke, så ser jeg får meg at asfalten til slutt blir slitt ned til kabelen.

 

Selv har jeg liten tro på at dette blir no særlig, men man får vel vente å se :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...