Gå til innhold

Lurer du på navnet til en TV-Serie? Spør her da vel!


Anbefalte innlegg

Hei. Eg lurer på navnet på ein serie. Husker ikkje kven som spelte i den eller kva den heiter. Men kvar episode så starter det med at ein person er ein forteller og seier litt om seg sjølv trur eg. Om familen osv.

I serien så har ein far og mor. Faren er veldig glad i øl. Broren er ikkje så veldig smart. Trur han bruker litt dop/narotika.

Han har og ein kjæreste. Det er ein komiserie. Noken som veit kva dette kan være. Trur kanskje han bruker sitt eige navn i serien.

Slik som Seinfeld.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jostein76 skrev (På 8.11.2021 den 0.44):

Hei. Eg lurer på navnet på ein serie. Husker ikkje kven som spelte i den eller kva den heiter. Men kvar episode så starter det med at ein person er ein forteller og seier litt om seg sjølv trur eg. Om familen osv.

I serien så har ein far og mor. Faren er veldig glad i øl. Broren er ikkje så veldig smart. Trur han bruker litt dop/narotika.

Han har og ein kjæreste. Det er ein komiserie. Noken som veit kva dette kan være. Trur kanskje han bruker sitt eige navn i serien.

Slik som Seinfeld.

Eg kom plutselig på det nokre dagar seinere. Serien heiter Titus. Han som står bak den heiter Christopher Titus. Frå 2000-2002

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei, leter oss gale etter en norsk tv serie fra typ 2010'ish🤪 Den handler om en jente som har regulering og langt rødt hår, mye drama og kaos rundt henne. Hun har en lillebror tror jeg, som ved en anledning dro den legendariske strofen; "freeze father mocker". Er denne spesifikke scenen jeg er ute etter. Er det noen som skjønner hvilken serie jeg leter etter?

Lenke til kommentar

Hei, jeg har et meget vagt minne om en serie om noen skapninger som bodde inni ett fjell eller en vulkan eller noe lignende. Mener å huske at introen startet på jorden før den zoomet dypere og dypere inn i dette "fjellet" til hulefolkene. Plis sjelen min få fred!

Må være fra 2000 tallet en gang.

Ikke animert, men på et slags underjordisk sett

Lenke til kommentar
4 hours ago, marandber said:

Hei, jeg har et meget vagt minne om en serie om noen skapninger som bodde inni ett fjell eller en vulkan eller noe lignende. Mener å huske at introen startet på jorden før den zoomet dypere og dypere inn i dette "fjellet" til hulefolkene. Plis sjelen min få fred!

Må være fra 2000 tallet en gang.

Ikke animert, men på et slags underjordisk sett

 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
marandber skrev (På 25.11.2021 den 14.43):

Hei, jeg har et meget vagt minne om en serie om noen skapninger som bodde inni ett fjell eller en vulkan eller noe lignende. Mener å huske at introen startet på jorden før den zoomet dypere og dypere inn i dette "fjellet" til hulefolkene. Plis sjelen min få fred!

Må være fra 2000 tallet en gang.

Ikke animert, men på et slags underjordisk sett

Er det Gnottene du tenker på? (Denne introen er på svensk da, men)

 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg lurer på en tegnefilm jeg så på tv i jula som barn, men som jeg ikke husker navnet på... Den handler om de tre vise menn som besøker en gammel, fattig dame som bor i en husvogn helt alene. Mener det var slik at de tre vise mennene stoppet opp hos henne for å varme seg, og som en takk for at de fikk komme inn så bytter de ut gavene de bærer med seg (gull, røkelse og myrra) mot et trekkspill,mat og noe annet til den gamle damen.  

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Var en serie om en jente som finner en skapning som ligner litt på sånne gremlins, åsså er det en mann i en gul frakk som jakter etter henne. Tror hun kommer inn til en annen verden med denne skapningen eller noe. Åsså er faren politi, muligens at serien var svensk! Noen som vet? 

Lenke til kommentar
Elv skrev (20 timer siden):

Var en serie om en jente som finner en skapning som ligner litt på sånne gremlins, åsså er det en mann i en gul frakk som jakter etter henne. Tror hun kommer inn til en annen verden med denne skapningen eller noe. Åsså er faren politi, muligens at serien var svensk! Noen som vet? 

Hei, eg er veldig usikker men likna litt på Jakten på den hemmelige boken. Er ein svensk serie der ein av karakterene er ein jente som kjem i ein annen verden saman med ein liten skapning. Faren var også politi. Men husker ikkje om mannen som jakter etter henne hadde ein gul frakk. 

Håper uansett at det var til hjelp.

Lenke til kommentar

Hei! Kom til å tenke på en gammel serie som gikk på nrk før, men klarer ikke å funne ut hva den heter, hehe😅 Den handlet om en jente som het Dina eln som fikk strøm i seg og etter det fikk hun superkrefter eln haha, ho lager en superhelt drakt selv og moren er død, but thats all I remember 😅 Thankuu

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei!

jeg irriterer meg grønn over at jeg ikke finner en gammel tv-serie som jeg så på som barn. 
 

det var en tegnserie om en bjørn(med menneskekropp) og en venn som lignet på en vaskebjørn som dro rundt på sykler verden rundt og lærte ting. 
hvis det hjelper: en av episodene så finner de en stein de tror en en pilspiss, og de følger en kanin(menneske) inn i en grotte hvor de finner hulemalerier.

serien het noe som: Moue, mouë? 
jeg har søkt overalt men finner den ikke! Kan noen hjelpe?

Lenke til kommentar

Hei, jeg leter etter en barne serie som jeg så på når jeg var liten. Har prøvd å finne den veldig lenge nå.

det handler om en gutt med blått hår som har to eller tre venner, og de har ett slags band (?) også har han en eldre søster med rosa hår som er ganske slem. Søsteren har også en venn som er egentlig som en slags slave, men hun vennen hadde briller og orange hår ( tror jeg )

om du finner eller vet om denne serien plis svar!! :)

Lenke til kommentar

Får slenge meg på her jeg også.

Det var en gang på midten av 90-tallet tipper jeg at jeg så en tegnefilm-serie på Cartoon Network (jeg tipper at det var den kanalen) som garantert ikke var produsert av Cartoon Network selv, men var nok noe fra 70-80 tallet eller lignende så de hadde fått rettigheter til å sende.

Jeg føler at hovedpersonen var en ung mann, kanskje til og med ungdom i et univers som kan minne om noe mytologisk, muligens med drager og lignende i et gammelt kinesisk eller japansk inspirert verden. Jeg vil tippe at det kan være muligens japansk-produsert, det virket som temaet var alvorlig og ikke tøysete som mye av det som gikk på Cartoon Network. Kan være noe slags samurai-aktig greier, mener å huske at introen hadde en slags melodisk sang, fengende på et vis, med stillbilder fra ting som hadde skjedd i forskjellige episoder kombinert med noe tekst tipper jeg.

Gutten/ungdommen som hadde hovedrollen hadde et sverd mener jeg å huske, jeg lurer på om han i en episode stakk sverdet i seg selv for å så gjenoppstå av en eller annen grunn. Jeg lurer på om han hadde et lyst antrekk på seg og gikk barbeint, men her begynner hukommelsen min å svikte veldig.

Jeg tipper kvaliteten på animasjonen nok ikke var den beste, men det gikk nok mer mot en form for realisme enn la oss si Samurai Jack aktig animasjon. Jeg har bare vage minner fra dette, noe som er svært frustrerende fordi jeg så muligens bare en eller maks to episoder, men den melodiske sangen i introen har vært litt stuck siden den gang. Jeg er ikke en gang sikker på om den sangen var på engelsk, for jeg husker ikke et ord av teksten.

Lenke til kommentar

Klarer ikke å huske hva denne het..

Fra mid 2000-tallet

Som jeg husker det var det dyr (muligens aper?) som kunne snakke og bodde på en tropisk øy. Mener også å huske at det var sånne steinhoder (sånne som er på Påskeøya) som kunne snakke..

Dyrene (apene?) var dukker mener jeg også på å huske

Noen hjelp!

Endret av Vilhelm1
mer detaljert
Lenke til kommentar
On 2/14/2022 at 10:51 PM, Vilhelm1 said:

Klarer ikke å huske hva denne het..

Fra mid 2000-tallet

Som jeg husker det var det dyr (muligens aper?) som kunne snakke og bodde på en tropisk øy. Mener også å huske at det var sånne steinhoder (sånne som er på Påskeøya) som kunne snakke..

Dyrene (apene?) var dukker mener jeg også på å huske

Noen hjelp!

The Mighty Jungle?

Lenke til kommentar
On 12/24/2021 at 11:12 AM, Maia1223445 said:

Jeg lurer på en tegnefilm jeg så på tv i jula som barn, men som jeg ikke husker navnet på... Den handler om de tre vise menn som besøker en gammel, fattig dame som bor i en husvogn helt alene. Mener det var slik at de tre vise mennene stoppet opp hos henne for å varme seg, og som en takk for at de fikk komme inn så bytter de ut gavene de bærer med seg (gull, røkelse og myrra) mot et trekkspill,mat og noe annet til den gamle damen.  

Det hørtes veldig ut som den er basert på den italienske folklore-skikkelsen Befana.
https://no.wikipedia.org/wiki/Befana

Men den eneste animasjonsfilmen jeg kan finne som er basert på det er denne, og den passer ikke helt til resten av beskrivelsen din.
https://www.imdb.com/title/tt0122494/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...