Gå til innhold

Lurer du på navnet til en TV-Serie? Spør her da vel!


Anbefalte innlegg

signeklubben skrev (9 timer siden):

Hei, noen som vet hvilken barne tv serie jeg snakker om? Det var noen ungdommer som dro gjennom portaler og bekjempet skurker. Og så var det noen brikker med asiatiske symboler på som ble grønne når de klarte det.

Hei, serien heiter Åndekrigerne/Spirit Warriors. Håper det var til hjelp ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Heisann. Jeg har lenge lett etter en serie, som jeg tror jeg så på ca rundt 2015 ish. Hovedpersonen er en gutt på higschool. Han er i en vennegruppe med en jente og en gutt. Han har kort brunt hår, og ser litt eldre ut. Serien baserer seg på at hovedpersonen er forelsket i den populære jenta på skolen, og prøver å vise seg frem for henne. Den populære jenta er blond. Jeg husker noen temaer i episoder. En handlet om valentines, hvor de skulle sende kort. Han prøvde å sendte kort til blondinen, men noen problemer oppsto. Husker hvertfall at han fikk en kort av venninna med en giraffe på. Husker også en episode når de var på et badeland, og det var om å gjøre å ta den største sklia. Husker at en av hovedfigurene falt ned i et basseng og alle begynte å le fordi det så ut som han hadde tisset på seg (noe saft som ble lilla i vann). Husker også en episode hvor hovedfiguren inviterer blondine med på kinodate. Noen som vet hva jeg er ute etter?

Endret av loku245
Lenke til kommentar

Kom på noe jeg så på TV en gang, trolig på 90-tallet, som jeg ikke klarer å finne igjen. En svensk film, alternativt del av en TV-serie.

Det var noen barn som spionerte på et par (mann og kvinne) i 20-30-årsalderen, som var inne i en slags hytte, muligens en «gammel rønne», og som muligens var i ferd med å «ha seg». Så stengte barna paret inne gjennom å låse fra utsiden på en eller annen måte, men ble oppdaget. Da de to voksne ba om å få slippe ut sa barna konsekvent at «ni måste knålla» først mens de så på, ellers ville de ikke slippe dem ut. De voksne, spesielt mannen, ble rasende og grylte at de måtte slippes ut. Barna ble så redde for å få juling, og ville ikke åpne, og tiden gikk. Husker ikke hvordan det endte, for alt jeg vet tørstet/sultet paret ihjel der inne.

Noen som kan huske denne? :) 

Må ha vært rundt 1992-1997 at det ble sendt, trolig NRK, men det kan jo ha vært laget tidligere.

Lenke til kommentar
loku245 skrev (21 timer siden):

Heisann. Jeg har lenge lett etter en serie, som jeg tror jeg så på ca rundt 2015 ish. Hovedpersonen er en gutt på higschool. Han er i en vennegruppe med en jente og en gutt. Han har kort brunt hår, og ser litt eldre ut. Serien baserer seg på at hovedpersonen er forelsket i den populære jenta på skolen, og prøver å vise seg frem for henne. Den populære jenta er blond. Jeg husker noen temaer i episoder. En handlet om valentines, hvor de skulle sende kort. Han prøvde å sendte kort til blondinen, men noen problemer oppsto. Husker hvertfall at han fikk en kort av venninna med en giraffe på. Husker også en episode når de var på et badeland, og det var om å gjøre å ta den største sklia. Husker at en av hovedfigurene falt ned i et basseng og alle begynte å le fordi det så ut som han hadde tisset på seg (noe saft som ble lilla i vann). Husker også en episode hvor hovedfiguren inviterer blondine med på kinodate. Noen som vet hva jeg er ute etter?

Hei, eg trur eg veit kva serie du leiter etter, husker sjølv scenen ved bassenget hvor han prøver å imonere ei jente. Serien heiter "Worst year of my life again", der hovudpersonen våkner opp ein dag og oppdager at han får sjansen til å gjennoppleve året igjen.

 

 

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hei jeg prøver å finne en serie fra rundt 2009-2015 det handler om en gutt i en stamme som må ut på en reise eller noe sånt for å finne og hjelpe stammen sin. På reisen er det noen som prøver å sabotere å drepe denne gutten. Tidslinja i denne serien er veldig gammel vet ikke helt hvor mye. Tror starten var legenden om, men husker ikke helt

Endret av Kazz
Lenke til kommentar
On 2/26/2022 at 1:25 PM, MiLánniál said:

Hei! Jeg lurer på en serie som jeg så litt av for noen år siden. Det er en ungdomsserie der det er en "ond gjeng" hvor det er tre stk som har samme navn. Lederen er ei kraftig jente, og han ene med samme navn er skikkelig "homo-prototype-skrulle".

Høres ut som "Heathers".

Lenke til kommentar
aaa. skrev (På 28.10.2021 den 11.51):

Finner ikke ut av denne, og holder på å bli litt gal:

  • Sendt på 90-tallet
  • Husker ikke om den var norsk eller utenlandsk
  • Barn konkurrerer i lag om å klatre opp på hver sin side av et kunstig fjell i studio
  • På et eller annet tidspunkt får de tømt masse slim e.l. over hodet
  • Lagene hadde hver sin farge

Mulig det var mer involvert, men dette er det jeg husker. Anyone?

 

"Around the World in 80 seconds"?

https://youtu.be/W4DlQBIz_Vw

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
On 12/27/2019 at 5:23 PM, Brukernavn1 said:

Vanskelig å forklare, men husker en serie som handlet om en framtid der hele sivilisasjonen bor under jorden, og noen ballformede, svevende roboter ved navn (et eller annet)balls er sendt til overflaten for å redde klimaet. Verden har ikke fått svar fra robotene på lenge, så tre unger rømmer fra den underjordiske byen i et flyveskip for å finne robotene og "aktivere" dem. Problemet er at det finnes en mann som gjør robotene ondskapsfulle til sitt eget beste, som jobber imot barna. Noen som husker hva denne hette?

chumballene!

Lenke til kommentar
emokid skrev (7 timer siden):

jeg leter etter en serie jeg så vidt husker, den handlet om en jente og en gutt som hadde en portal til et magisk bibliotek hvor det var en løve som het atlas! jeg trenger desperat hjelp

Hei,

Serien heiter Animalia

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei, jeg lurer på en tv-serie som gikk på norsk tv (husker ikke hvilken kanal) men den var svensk. Det var en ungdomsserie med en gjeng ungdommer. Den gikk rundt 2008-2011. I den ene episoden husker jeg et rart lite dyr som de fikk en liten flaske melk på så drakk de litt hver. De var i en hule eller noe så ble de forfulgt av mange rare zombie lignende hvite mennesker i denne hula. Etterhvert når de løp fra dem kom de til en dør som de banka på og gikk inn til slutt.

Håper noen kan hjelpe:)

Lenke til kommentar
Anonym777 skrev (10 timer siden):

Hei, jeg lurer på en tv-serie som gikk på norsk tv (husker ikke hvilken kanal) men den var svensk. Det var en ungdomsserie med en gjeng ungdommer. Den gikk rundt 2008-2011. I den ene episoden husker jeg et rart lite dyr som de fikk en liten flaske melk på så drakk de litt hver. De var i en hule eller noe så ble de forfulgt av mange rare zombie lignende hvite mennesker i denne hula. Etterhvert når de løp fra dem kom de til en dør som de banka på og gikk inn til slutt.

Håper noen kan hjelpe:)

Hei, serien heiter Jakten på den henmelige boken :)

Lenke til kommentar

Fra min barndom (cirka 1994) husker jeg en scene som jeg så på TV, av totalt fire menn. To av de tok offeret og la han i bakken, og den siste urinerte i ansiktet til offeret. Jeg syns jo ikke det var noe greit å se som barn, og lurer på hva dette egentlig var for noe. Noen som husker at dette ble sendt på TV? Enten film eller serie. 

Lenke til kommentar

Da jeg vokste opp 70 eller 80 tallet gikk det en miniserie. Handlingen var om et passasjerskip som blir senket under 1VK. (Kan ha vært 2VK men mener det var første). Plottet er ihvertfall at da skipet blir oppdaget av dykkere i vår tid så viser det seg at det er mennesker ombord som har overlevd og lever i en slags luftlomme der nede. Noen som kjenner til denne og hva den heter?

Lenke til kommentar
Sportsidiot skrev (1 time siden):

Da jeg vokste opp 70 eller 80 tallet gikk det en miniserie. Handlingen var om et passasjerskip som blir senket under 1VK. (Kan ha vært 2VK men mener det var første). Plottet er ihvertfall at da skipet blir oppdaget av dykkere i vår tid så viser det seg at det er mennesker ombord som har overlevd og lever i en slags luftlomme der nede. Noen som kjenner til denne og hva den heter?

https://m.imdb.com/title/tt0082461/

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Sportsidiot skrev (10 minutter siden):

Tusen takk

Jeg har et spørsmål om en annen miniserie, kan ikke datere den Men handlingen utspiller seg på en bru. Hvor festet på begge sider detter av eller noe i den dur. Så en masse mennesker blir samlet midt på brua uten å kunne komme seg av den. Noen som kjenner til denne miniserien?

Fant to filmer som muligens passer:

 

https://en.m.wikipedia.org/wiki/The_Night_the_Bridge_Fell_Down

https://m.imdb.com/title/tt0107578/

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...