Gå til innhold

Her er utviklernes app-perler


Anbefalte innlegg

Audible får man også for Android.

 

Huskelister (to-do) går det 24 av på dusinet både på iOS og Android.

 

Bortsett fra det ser jeg det er mange flotte fotofiltre og nyskapende måter å "like" ting jeg går glipp av ved å bruke en Androidtelefon.

 

@andybb På iOS har man Safari til å surfe med. På Android har man utallige browsere å velge mellom, hvor de aller fleste kommer med mulighet for å utgi seg for å være noe annet enn en mobilbrowser.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I Norge er iOS mye større enn Android.

Kilde: Webstatistikken til Finn, for eksempel: http://labs.finn.no/webstatistikken-for-finn-no-september-2011/

Har du annen statistikk? Selv om det du sier kan stemme, er det ingen korrelasjon mellom antall innom en nettside og antall brukere av et mobil OS. Kanskje den statistikken til finn.no betyr at at Apple-brukere surfer mer med sin telefon enn androidbrukere. Evt. at finn.no sin målgruppe har høyere andel Apple osv. osv. osv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ios har pr Q3 2011 3,9% markedsandel av det totale mobilmarkedet og 15% andel av smartphones segmentet. Symbian i underkant av 17% av smartphone markedet, mens Android har noe over 52%.

Kilde: http://www.gartner.com/it/page.jsp?id=1848514

 

Denne artikkelen har ikke noe med mobilapper å gjøre, kun Ios apper (noe flere andre har påpekt). Utrolig arrogant å ikke ta denne tilbakemeldingen.

I Norge er iOS mye større enn Android.

Kilde: Webstatistikken til Finn, for eksempel: http://labs.finn.no/webstatistikken-for-finn-no-september-2011/

Hvor mange som besøker nettsider er ingen sikker indikasjon på at ett OS er større enn andre.

 

Det kan ganske enkelt være relatert til at iXXX brukere historisk sett bruker større andel av tiden sin på å surfe. Kanskje fordi de som hadde råd til en epletelefon også hadde råd til dyre datatjenester.

 

Nå ser man at andelen smarttelefoner med androide OS stadig øker, og samtidig som datatrafikk blir billigere kommer også de som ikke har like god råd til å surfe mer.

 

Skal man se på hvilken plattform som er størst må man telle salg. Skal man se hvilken plattform som benyttes mest på internett er finn.no et bra sted å begynne.

Lenke til kommentar

I Norge er iOS mye større enn Android.

Kilde: Webstatistikken til Finn, for eksempel: http://labs.finn.no/webstatistikken-for-finn-no-september-2011/

Har du annen statistikk? Selv om det du sier kan stemme, er det ingen korrelasjon mellom antall innom en nettside og antall brukere av et mobil OS. Kanskje den statistikken til finn.no betyr at at Apple-brukere surfer mer med sin telefon enn androidbrukere. Evt. at finn.no sin målgruppe har høyere andel Apple osv. osv. osv.

Helt klart! Viktige poeng du kommer med der. Har statistikk fra Statcounter Global Stats på Mobile OS i Norge fra oktober til november i år som sier at markedsandelen til Android er på 32 %, og markedsandelen til iOS er på litt over 50 %. Tar man en titt på tidligere måneder, og i fjor ser man at Android har vokst kraftig.

 

Det hadde vært interessant å se statistikker på fysiske iPhone- og Android-telefoner her i landet.

 

Dummst: Tror ikke flertallet av dem som har Android-telefon i Norge benytter seg av den muligheten. Dessuten rapporterer vel andre nettlesere om hvilket operativsystem den er fra? De fleste vil jo ha opp mobilsider uansett.

Lenke til kommentar

Ingen som kan spå markedsandeler ut ifra besøk på finn.no. Jeg surfer så og si aldri innom finn.no med min android telefon.

 

Og selv om apple skulle ha størst markedsandel her i Norge, noe jeg finner svært usannsynlig, så er artikkelen rettet ensidig mot en produsent, og jeg tolker det som kamuflert reklame. De som spurte "tilfeldige" utviklere, visste vel meget godt hvilke applikasjoner de jobbet med.

 

Men som tilbakemeldingene viser, så var reklamen meget dårlig skult...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ingen som kan spå markedsandeler ut ifra besøk på finn.no. Jeg surfer så og si aldri innom finn.no med min android telefon.

 

Og selv om apple skulle ha størst markedsandel her i Norge, noe jeg finner svært usannsynlig, så er artikkelen rettet ensidig mot en produsent, og jeg tolker det som kamuflert reklame. De som spurte "tilfeldige" utviklere, visste vel meget godt hvilke applikasjoner de jobbet med.

 

Men som tilbakemeldingene viser, så var reklamen meget dårlig skult...

Statcounter tar i bruk mange flere nettsider enn bare Finn.no. Og det hjelper jo ikke at du synes det er usannsynlig. Hva med å komme med informasjon som kan tyde på at Android er størst i Norge selv? Web-statistikk KAN være en god måte å se på ting på, og lyver i hvert fall ikke helt.

 

Det er vel heller ingen som betviler at iPhone-brukere kjøper flere apps enn Android-brukere, og at app-selskaper i Norge dermed har flere incentiver for å lage applikasjoner til iOS enn Android. Hvorfor lage applikasjoner til Android dersom det er få som kjøper dem? Når det er sagt kunne det jo stått at det bare var for iPhone i artikkelen. Men andre ganger er det jo Android som tar alt fokuset. Det er tåpelig å hevde ditten og datten om Mobilen.no. Jeg er selv Android-bruker, men det er alt for mye ensidig tankegang fra mange Android-brukere her inne. Åpne opp øynene litt!

Endret av andybb
Lenke til kommentar

Hva du bruker er helt uinteressant i denne sammenhengen. At du ikke klarer å se at overskriften er villedende er bekymringsverdig. De kunn ha skrevet at artikkelen kun omhandlet iphone apps. Men det gjør de altså ikke. De viser til alle mobilapps i overskriften, og henviser til fagmiljøet som skal fortelle oss om de beste appene. Så kommer alle som en med ene og alene iphone apps. Det er kritikkverdig, og svakt av mobilen.no å ikke ta til seg kritikken. De trenger kun å putte et ord inn i overskriften, så hadde alt vært i skjønneste orden. Nå lyser hele makkverket av en artikkel i mot oss som en gedigen reklame for iphone apps...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

FOOLKENS, folkens folkens! Når det står "app" så burde vel Apple ha patent på dette ordet, sant? Ja. Så derifra når man leser "app" så står det nesten ALLTID androide, windows bak vis det er rettet mot den platformen, noe det normalt ikke er når det kun ståt app.

Apple, app. get it?

Lenke til kommentar

La oss nå quote litt mens vi er i gang "Denne uken tenkte vi imidlertid å få litt hjelp utenfra, og snakket med en knippe norske app-utviklere for å høre hvilke applikasjoner de bruker mest i hverdagen. Vi spurte ikke om noen spesifikk plattform." ØVERST PÅ ARTIKKELEN.

Lenke til kommentar

FOOLKENS, folkens folkens! Når det står "app" så burde vel Apple ha patent på dette ordet, sant? Ja. Så derifra når man leser "app" så står det nesten ALLTID androide, windows bak vis det er rettet mot den platformen, noe det normalt ikke er når det kun ståt app.

Apple, app. get it?

 

APP som i APPle ja :new_woot:

 

Trodde det sto for Applikasjon, men Apple har nok tatt patent :w00t:

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...