Sandiz Skrevet 3. desember 2011 Skrevet 3. desember 2011 Er det noen som kan forklare meg, grundig og teknisk, hva som er poenget med 5.1-headset? Bruker man ikke HRTF i moderne spill? Er ikke spillene optimalisert for hodetelefoner? Om nei, hvorfor ikke? AtW Skjønner heller ikke hvorfor de på død og liv vil anbefale allround sound headsets :|
lemonman Skrevet 3. desember 2011 Skrevet 3. desember 2011 Custom in-ear er ganske hendige å bruke. Selv om det finnes "hodeklokker" som ikke er dårligere. Men som det er nevnt så er det vanskelig å få tak i dem i Norge. Ellers ville både Ultimate og JH være gode alternativer.
chairgame Skrevet 3. desember 2011 Skrevet 3. desember 2011 Husker da det første Zalman 5.1 Hodesettet kom, alle bare "wooow.." Ser heller ikke trangen for 5.1 headset, får god nok lyd "rundt seg" i spill med et godt 2.0 Headset.
8ruk3rn4vn Skrevet 3. desember 2011 Skrevet 3. desember 2011 Personlig tror jeg det kan ha noe for seg med kringlyd i spill, enten det er "ekte" eller via mykvarebasert kringlydsimulering. Som et eksempel fra BF3 på stereoens begrensninger: Sett at man står plassert et stykke unna et parkert fly som har motorene i gang. Hvis du nå vrir deg rundt din egen akse vil lyden fra jetmotorene plutselig skifte brått fra den ene kanalen til den andre. Her ville 4 eller flere (virkelige eller simulerte) kanaler jevnet ut overgangen fra det ene øret til det andre.
Occi Skrevet 3. desember 2011 Skrevet 3. desember 2011 Virtuell 3D-lyd er gammel teknologi. Jeg har aldri opplevd at en lyd har "hoppet" over fra et element til et annet. Men man trenger ikke simulere 5.1/7.1 for å få denne effekten.
cptCory Skrevet 3. desember 2011 Skrevet 3. desember 2011 Jeg er på jakt etter nye hodetelefoner med mic. Bakgrunnsmusikk, skype, gaming, musikk, film. Bruksmønsteret går i den rekkefølgen. Har da igrunn siktet meg mer inn på Sennheiser PC-350 og PC-360 enn modellene i artikkelen. Noen erfaringer fra disse? Finnes det bedre i samme prisklasse? Mest huggærn på PC-350 da de er lukket, med mindre lyd og byggekvalitet er bedre på PC-360, tips?
N1ko Skrevet 3. desember 2011 Skrevet 3. desember 2011 (endret) Tror dere PC-350 vil funke bra med ASUS Xonar DG, eller må jeg punge ut mere for lydkortet? Vil det bli bedre enn meg onboard lydkortet, eller bedre en G35?? Endret 3. desember 2011 av N1ko
Stigma Skrevet 3. desember 2011 Skrevet 3. desember 2011 Når det nevnes i guiden her at et alternativ er å kjøpe headset og mic seperat - så lurer jeg litt på det er noe jeg har oversett. Ja - jeg kan selvfølgleig se fordelen med å kunne mikse og matche som du vil, men det finnes vel ikke noe standardisert metode for å feste mikrofoner til et headset gjør det? Hvis du ikke kan ha mikrofonen forran munnen og den må f.eks. stå på bordet så hjelper der ikke om du har en aldri så god mikrofon. Da vil den alltid ha en god del ulemper slik som at du ikke kan bevege fritt på hodet - og ikke mist at ved at mikrofonen står lengre fra hodet så vil den ta inn rundtomliggende støy i mye høyere grad i forhold til stemmen din (viftelyd og ikke minst tasting fra tastaturet hvilket kan være utrolig irriterende for de andre som skal høre på deg). Så jeg spør gjerne om det er noe jeg har oversett her i forhold til å kjøpe mikrofoner separat. Grunnen til at jeg vil kjøpe nytt headsett nå er egentlig mest pga. jeg IKKE har mikrofon på mitt nåværende headsett og at dette har vært grunnlag for mye irritasjon nemlig. -Stigma
Occi Skrevet 3. desember 2011 Skrevet 3. desember 2011 Ikke at lyden i denne mikrofonen er bra i det hele tatt (den er faktisk ganske bedriten), men det finnes også mikrofoner du kan feste til t-skjorta di eller hva du nå enn har på deg, som f. eks SteelSeries Siberia MicrophoneSteelSeries Siberia Microphone
Stigma Skrevet 3. desember 2011 Skrevet 3. desember 2011 (endret) Ikke at lyden i denne mikrofonen er bra i det hele tatt (den er faktisk ganske bedriten), men det finnes også mikrofoner du kan feste til t-skjorta di eller hva du nå enn har på deg, som f. eks SteelSeries Siberia MicrophoneSteelSeries Siberia Microphone Joda - men skjorte-festet mikrofon er jo det eneste som er konsist dårligere enn bord-mikrofon. Problem #1 er jo at den vil ha en stygg tendens til å plukke opp alt mulig av bevegelser som lyd i og med at den sitter direkte på en overflate som er i bevegelse. En mikrofon som ikke kan få sitte helt i fred er jo helt dødfødt idè - ihvertfall til alt som har med VOIP og lignende å gjøre. Hele poenget er jo at stemmen ommer inn høyt og klart i forhold til annen støy så du kan bruke voice activation. En mic klipset til klærne dine mens du bruker voice activation på teamspeak vil få klan-kameratene dine til å hate deg hardt og lenge... Det er generellt sett vanskelig å få mikrofonen nært nok osisjonert til munnen også. Du ender jo opp å snakke langt "over" den mens på et heatsett kan du sette mic'en til å være akkurat der den skal (altså så nært som mulig men rett til siden for der pusten din går så den ikke kommer med på opptaket). Så nei, det ser jeg ikke på som noe realistisk alternativ. -Stigma Endret 3. desember 2011 av Stigma
Occi Skrevet 4. desember 2011 Skrevet 4. desember 2011 Enig i at det er et dårlig alternativ, men tenkte bare å vise at det finnes også andre alternativer enn bordmikrofoner Jeg har aldri brukt en annen mikrofon enn de som har kommet på headset. Mikrofon er viktig, og jeg har derfor brukt litt penger på et ordentlig headset som Plantronics når det var populært, og Sennheiser etterpå. Ingenting som er mer irriterende enn å høre støy, pust og lignende fra andre nei
Stigma Skrevet 4. desember 2011 Skrevet 4. desember 2011 Enig i at det er et dårlig alternativ, men tenkte bare å vise at det finnes også andre alternativer enn bordmikrofoner Jeg har aldri brukt en annen mikrofon enn de som har kommet på headset. Mikrofon er viktig, og jeg har derfor brukt litt penger på et ordentlig headset som Plantronics når det var populært, og Sennheiser etterpå. Ingenting som er mer irriterende enn å høre støy, pust og lignende fra andre nei Ja, definitivt. Det er derfor jeg ser på headset med mic som eneste skikkelige alternativ. Jeg vil heller ha en middels bra mikrofon godt posisjonert enn en virkelig god en på bordet eller skjorten. Det eneste jeg kan komme på som kanskje kunne fungert skikelig måtte vært stand-alone microfoner som du kunne festet rundt nakken (tenk på omtrent som du har et headsett der nå du har tatt det av hodet). Det kunne gitt en stødig base for en fleksibel arm for en mic som du da kunne bruke sammen med vilkårlige hodetelefoner. Jeg tror bare ikke at dette er noe som eksisterer - eller ihvertfall ikke i den grad at det finnes noe betydelig utvalg i det. EDIT: Noe i denne dur altså: http://nz-gadget.com/ccdata/images/imageMain_8_94.jpg det eksisterer, men det er ikke akkurat noe utbredt. -Stigma
krist2 Skrevet 4. desember 2011 Skrevet 4. desember 2011 Lurer også litt på å kjøpe headset. Ser også på PC350 og PC360. Er jo liten forskjell i pris på disse, med PC360 er litt dyrere. Hvilket burde jeg gå for? Hva er fordelen med PC350 som er lukket, kontra PC360 som er åpen? Takker for svar
cptCory Skrevet 4. desember 2011 Skrevet 4. desember 2011 Lurer også litt på å kjøpe headset. Ser også på PC350 og PC360. Er jo liten forskjell i pris på disse, med PC360 er litt dyrere. Hvilket burde jeg gå for? Hva er fordelen med PC350 som er lukket, kontra PC360 som er åpen? Takker for svar Den umiddelbare forskjellen er at PC-350 stenger ute mer av lydene rundt deg enn PC-360 som er åpen.
krist2 Skrevet 4. desember 2011 Skrevet 4. desember 2011 Da tror jeg at jeg går for PC350, får ønske meg disse i julegave fra kona
ATWindsor Skrevet 4. desember 2011 Skrevet 4. desember 2011 Husk at kona ikke alltid setter pris på at du ikke hører en drit når du sitter foran PCen, noe jeg fikk erfare, til tross for at jeg advarte henne på forhånd... Atw
cptCory Skrevet 4. desember 2011 Skrevet 4. desember 2011 Husk at kona ikke alltid setter pris på at du ikke hører en drit når du sitter foran PCen, noe jeg fikk erfare, til tross for at jeg advarte henne på forhånd... Atw Men til gjengjeld er det utrolig deilig å få blokkert lyden fra TV2 bliss. 1
krist2 Skrevet 5. desember 2011 Skrevet 5. desember 2011 (endret) He he, heldigvis er ikke TV2 Bliss noe problem. Kona liker best MAX, Fox Crime og action, bare så lenge det ikke minner for mye om drama. Så må si vi er rimelig kompatible når det gjelder tv'en. Hun er til og med mer gira på all slags sport på TV enn jeg er Tror hun synes det er greit at hun får sett noen av kriminalseriene sine mens jeg sitter i min egen verden ved pc'en og spiller med venner Endret 5. desember 2011 av krist2
volcomer Skrevet 5. desember 2011 Skrevet 5. desember 2011 Dere sier ingenting om at USB headset tryner ethvert program som prøver å spille av lyd dersom driveren feiler, noe som de gjør titt og ofte? Lurer av og til på om dere tester tinga, eller bare pakker dem ut og ser på dem litt... Kan med hånda på hjertet si at alle USB headset jeg har prøvd har vært dritt fra grunnen opp. Sikkert grei lyd i dem, men de lager ikke lyd lenge nok til at jeg får hørt noe særlig. Får jeg en slik i julegave så går den ut på FINN.no asap.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå