Gå til innhold

Anbefaling: Her er hodesettene du skal ønske deg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lyd og bilde har vel også peiling på hodetelefoner,tenker da på musikkelskerne :)

 

Nja, men de heller tester ikke alle merker :) Av hi-fi hodetelefoner Har jeg hatt både Grado SR225i og Beyerdynamcis DT770, men Astro A40 gir mye bedre lyd synes jeg! I tillegg så har den spesiellt tilrettelagde løsninger for å også koble den mot xbox / PS3, du kan lett feste mic'en på enten høyre eller venstre øre, den har 7.1 surround om du vil, er svært komfortabel, fungerer både over usb eller via optisk signal, du kan lett stille volum individuellt mellom spille-lyd og f.eks. skype-lyd, og lyden er etter min mening uovertruffen :)

 

Det er vel mange gode grunner til at dette er det offisielle gaming-headsettet til MLG (http://www.majorleaguegaming.com/) (ifølge Astro selv).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er ikke hele denne tråden en gedigen reklame for sjappa det linkes til i første post?

 

Skal dere ha noen seriøse anbefalinger så ta heller en kikk på headfi.org forum for test av hodetlefoner i alle formater. Husk at her på berget er det rimelig dårlig utvalg i merker og modeller i forhold til det som faktisk finnes.

 

selv sitter jeg med et par Sennheiser ie9 inear plugger. Vanvittig fet lyd. Koster ca 2500.

til opplysninger det mulig å få laget customplugger støpte øreplugger til inearplugger her i landet også. Er ihvertfall en produsent på lambertseter i

Oslo som har sagt de gjør det. De driver med proflyd og høreapparater og tar avstøpning av øret så man får perfekte plugger og awsome lyd i forhold til prisen. Var vistnok mulig å kjøpe plugger selv og så få dem til å støpe dem inni en øreplugg. Skal sjekke opp dette nærmere.

 

sitter på en knotete andoidtelefon og skriver så ha meg unnskyldt for alle skrivefeil

Endret av Mazeking
Lenke til kommentar
finnes det over gang fra USB til 3,5 mm jack
Ja, det kalles USB lydkort:http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=645810

 

nei nei, jeg tror han vurderte G35.

G35 har innebygget lydkort, det er derfor det er USB..

 

Man kan jo tenke at det er en ulempe og det kan det være.. Men det kan også være en fordel!

 

De fleste PC-eiere bruker det dårlige lydkortet som fulgte med pcen sin, med tilhørende støy og dårlig effekt. Om man har USB-lydkort, så vet man at "juicen" er tilpasset headsettet.

Lenke til kommentar

Hva med musikkelskeren?

Hvis du har skikkelig lydkort eller forsterker, kjøp Steelseries Siberia v2. Bruker det til masse musikk og film, det er ikke særlig kraftig, men høyttalerene tåler sinnsykt mye, tåler ned til 10 hz. Dette er nok til å riste hjernen løs med en god forsterker :)

Lenke til kommentar

Hm, godt mulig jeg skriver ned Cooler Master Storm Sirus 5.1 på ønskelista!Noen som har erfaringer med dette? Et headset for meg er først og fremst for bruk til gaming, og da er kvaliteten på mikken litt viktig for meg også. Jeg har et Steelseries 5H V2 nå, og det begynner å takke for seg. Mikken er så fucked at jeg må faktisk plastre den til kinnene så folk skal kunne høre meg. Ledningen er en plage uten like, den surrer seg opp uansett hvordan jeg legger fra meg headsettet, utrolig irriterende. Synd, trist og leit, for ellers er lyden i headsettet veldig bra, og det er behagelig å ha på. Anmeldelsen var jo veldig bra, men er det noen som har efraringer med CM Storm Sirus 5.1 ? :)

 

Jeg har hatt mange headset, senest G35 som jeg likte velig bra.

CM storm overgår G35 på nesten alle områder, samt at du kan bruke dedikert lydkort også for bedre lyd ved avspilling av film/musikk.

 

Surround er ikke simulert, så BF3 er mye tettere på lyden ifra 5.1 anlegget jeg har enn G35.

 

Meget behageligt, samt herlig mixer hvis du bruker innebygd lydkort.

 

PS: den medfølgende software´n defaulter noen ganger til 2.1, og instillingen er idiotisk plassert på høyreklikk over et ikon..

Lenke til kommentar

Hvilket headset er det beste jeg får til ca 1200kr med innebygd mikrofon, god på surround (BF3 osv.), god til musikk og god til film?? Har ikke noe bra lydkort (kun det som er onboard på hk. Har allerede G35, det har sweet mikrofon, godt til gaming men elendig byggekvalitet og synes ikke det er spessielt godt til film/musikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...