Gå til innhold

D-Link lanserer komboruter

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bør man undersøke hvordan stømnettet er lagt oppp i huset eller er dette noe som fungerer i "alle" hus? Noe man bør tenke på? Kan man forvente å få den teoretiske ytelsen på 500 Mbit/s?

Skrevet

Bør man undersøke hvordan stømnettet er lagt oppp i huset eller er dette noe som fungerer i "alle" hus? Noe man bør tenke på? Kan man forvente å få den teoretiske ytelsen på 500 Mbit/s?

Har du en(to) fase inn i huset, vil det gå bra. Har du derimot 3 fas, er det nødvendig at utstyret blir brukt på samme faser.. ;)

• Liker 2
Gjest Slettet-Pqy3rC
Skrevet

"Billig"-rutere irriterer meg rent generelt, håpløst mangelfullt oppsett på alle sammen.

Denne har sikkert kun 1 LAN side konfigurasjonsmessig selv om du har INET, LAN, WLAN og "PowerLine" utganger (4 bein/nett i utgangspunktet).

Nah.. bedre å bygge med pfSense o.l.

Skrevet
Har du en(to) fase inn i huset, vil det gå bra. Har du derimot 3 fas, er det nødvendig at utstyret blir brukt på samme faser.. ;)

Så det er i utgangspunktet ikke på samme kurser utstyret bare kan brukes, men på fase-level? Eller kanskje en kombinasjon. Venter fremdeles på noe sånt. Men tiden får jo vise hvordan strømnettet her hjemme tolererer denne typen nettverk. :)

Gjest Slettet-Pqy3rC
Skrevet

Jeg savner en god guide/faq for bruk av powerline produkter.

Uhmm.. En helg med CAT-5 rulle, drill og kabeltang fjerner det behovet.

Skrevet

Hadde vært mer for å se hvilke fordeler powerline har fremfor trådløst, om noen.

Min erfaring her hjemme er at powerline er mye mer RESPONSIVT en trådløst. Foretrekker powerline over trådløst ved nettsurfing.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...