Gå til innhold

Anders Behring Breivik vurdert som tlilregnelig av rettspsykiatrene i runde 2.


Anbefalte innlegg

Gjest medlem-82119

kgun:

 

Av hensynet til ofrene og deres etterlatter og venner.

Jeg trodde før at flere ville være intressert i å lære om krigen mot islam, både for å få en forklaring på hendelsene og for å forstå mekanismene bak. Har sett i etterkant at folk ser ut til å foretrekke å stikke hodet i sanden, og bli like sjokkert neste gang noe slikt skjer. Ofte så er jo saken at etterlatte ønsker å vite mer om hvorfor og hvordan ofre døde, ikke mindre. Er derfor uenig med deg der, men folk må gjerne gjøre hva de vil for min del. Å ikke vite noe om bakgrunnen er sikkert en trøst for mange.

 

For å kle av hele hans sosiale nettverk. Det trenger flombelysning.

Hvordan vil det at noen fremmøtte forlater salen kle av han hans sosiale nettverk? Vi har en rettsak gående, og hva tilhørere gjør er knekkende likegyldig. De som står med åpne armer og tar imot islam vil fortsette å stå med åpne armer etter dommen, og de som vil stanse islam vil fortsette som før. Hva som skjer i en rettsak i norge spiller da ingen rolle i europeisk sammenheng? Dessuten er vel det utsagnet stikk i strid med det første, dvs man flombelyser ikke noe ved å la være å bli informert om noe.

 

Ser gjerne at fjordmanns innlegg vises i sin helthet etter at barn har lagt seg om kvelden.

Det er nok bedre at barn og unge selv oppsøker antiislamske forum for å lære hva det handler om, en at de skal høre en svært forenklet versjon fortalt til folk som ikke bryr seg. Antar han også utfyller mer på ulike forum som gov og lignende.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Dette

 

Jeg kan ikke forsøke å begripe den lidelsen jeg har forårsaket. Hvis jeg skal gjøre det hadde jeg ikke klart å sitte her i dag eller leve etter 22. juli. Jeg vet hva jeg har gjort, og hva jeg har forårsaket. Men jeg kommer ikke til å forsøke å ta det innover meg, for det tror jeg ikke et menneske kan klare, sier massedrapsmannen til retten.

 

Kilde: http://nrk.no/227/da...ammen-1.8085514

 

Vitner det om en som begynner å forstå hva han gjort eller en manipulator som gør alt han kan for å bli regnet som tilregnelig?

 

Jeg har sett film fra rettssaken mot Quisling og hans flir minner meg mye om no 1, Henry Oliver Rinnan's skjeve flir - som tilsynelatende nøt rettssaken.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

http://www.aftenpost...ml#.T5gmmtXAU_g

 

- Ingen tegn paranoid schizofreni

Rettpsykiater Henning Værøy mener Behring Breivik ikke viser noen tegn til at han er paranoid schizofren.

- Han har foreløpig ikke gått over i psykose selv om han har blitt utsatt for et enormt press. Det tror jeg skiller ham fra psykotikere, som aldri hadde klart å stå i det presset, sier Værøy.

I rettssalen sitter Behring Breivik rolig og tilbakelent. Det hadde han ikke gjort dersom han var paranoid schizofren, mener Værøy.

- Han skulle hatt massiv realitetsbrist. Han skulle vært høylydt, hatt motorisk uro, han skulle vært skvetten, han skulle svettet som en gris, vært mistenksom på alle og så videre. Da hadde man ikke klart å ha ham i retten.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Smil kan oppstå av ulike grunner, som galgenhumor, det at retten viser manglende kunnskaper (jfr biten rundt WoW), sakens natur (det at man ikke er forberedt eller har ord for å dele opp hendelsene), desperasjonen for å forklare via diagnoser, billige salgstriks, demoniseringen osv osv.

 

Spørsmålet er vel om de setter en diagnose for å kunne gi en trøsteforklaring til de etterlatte, en slags doffen har daua retorikk.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Virker som om hele saken dreier seg om folk som vil utnytte den til egen fordel. Advokatene: Her kan vi tjene masse, ja. Avisene: Her kan vi selge masse, ja. Ap. Her kan vi få nye velgere, ja. Aldri så galt at det ikke er mulig å tjene på andres tap.

Lenke til kommentar

Det finnes ingen tradisjonelle medier i Norge. Det siste forsvant når A-pressen ble solgt. Alt vi har er firmaer som eier datamaskiner og trykkpresser, og ansetter folk for å bruke disse til å tjene penger.

 

dagens penger er ikke annet en et genialt påfunn av den virkelige eliten... mediene som du sier er solgt til noen har kun to formål, programmere og underholde...

 

"They hired an Army of Writers; they industriously pushed their writings into every house and every cottage. Those writings were equally calculated for inflaming the sensual appetites of men, and for perverting their judgments." -the architects

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

ABB , Hitler , bin Laden m.fl......alle var imo tilregnelig....

 

Er vel mulig at en person som wrestlern Chris Benoit var utilregnelig pga store hodeskader.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Vlad Tepes aka Dracula kan jo ikke ha vert helt frisk i hodet......faa nytelse av aa spidde/torturere folk paa paaler , saa sykt det gaar an aa faa det.

Lenke til kommentar

Det finnes ingen tradisjonelle medier i Norge. Det siste forsvant når A-pressen ble solgt. Alt vi har er firmaer som eier datamaskiner og trykkpresser, og ansetter folk for å bruke disse til å tjene penger.

 

dagens penger er ikke annet en et genialt påfunn av den virkelige eliten... mediene som du sier er solgt til noen har kun to formål, programmere og underholde...

 

"They hired an Army of Writers; they industriously pushed their writings into every house and every cottage. Those writings were equally calculated for inflaming the sensual appetites of men, and for perverting their judgments." -the architects

 

Og hvem er det som er den egentlige eliten? Jøder? Aliens? Herregud, spor pengene og du finner ut hvordan samfunnet fungerer.

Lenke til kommentar

Vil vi egentlig at Breivik skal fengsles? Såklart vil vi det, vi vil at han MÅ bruke den andre delen av livet sitt på å sitte fengslet for det han har gjort, for det han har påført. Men vil vi at han skal bli vurdert som tilregnelig? Vil vi at Breivik skal huskes som en person som ikke var en sinnsyk og gal mann med fantasi av dimensjoner?

 

Breivik sitter med mye kunnskap, og jeg vet at det er flere på høyrespalten i politikken som tenker på samme måte som Breivik. Det er derimot kun Breivik som gjør det, som tolker sin fantasi bokstavelig. Mannen er gal! Send han på sinnsykehus med dokumentasjon om at han er utilregnelig!

 

Å kalle Breivik for tilregnelig blir for dumt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Smil kan oppstå av ulike grunner, som galgenhumor, det at retten viser manglende kunnskaper (jfr biten rundt WoW), ...

Det trenger faktisk ikke være så latterlig som noen mener. Jeg så en gang et engelsk Tv program. Man deltar i et virtuelt spill. Deretter hypnotiseres man og går inn i et fysisk rom og deltar i spillet med våpen og det hele uten å kunne skade noen. Spillet er fortsatt virtuelt bare med den forskjell at man deltar med fysiske virtuelle våpen. Etter at den hypnotiserte personen kom ut og fikk se hva vedkommende hadde vært med på ble han sjokkert. Så det kan jo tenkes rent teoretisk at ABB har deltatt så mye i virtuelle spill at han ikke greier klart å skille mellom den fysiske og den virtuelle verden. Der er jo en teoretisk mulighet for at han fortsatt er "hypnotisert" og ikke greier å løsrive seg fra spillet. Han har jo goså drevet med joga, anabole steroider og andre ting for å påvirke egen personlighet og psyke. Så der foreligger altså følgende muligheter:

  1. ABB er en iskald tilregnelig psykopat / sosiopat som Rinnan. Min antagelse.
  2. Han er utilregnelig syk, for eksempel paranoid schizofren som diagnostisert av de første sakkyndige.
  3. Han er medlem av et nettverk som han tetter igjen forbindelsene til ved å svare unnvikende, feilaktig eller lar vær å svare. Personlig anser jeg det som lite sannsynlig.
  4. Han befinner seg i en slags hypnotisert tilstand og greier ikke å skjelne mellom den virkelige og den virtuelle verden. For ham fortsetter spillet.

Punkt 4 kommer vel under 2, så egentlig er der bare to svært sannsynlige alternativer, hvor jeg personlig holder på 1. Han virker ikke psykotisk på meg. Han minner meg om Henry Oliver Rinnan som no 1 i Quislings regjering som åpenbart nøt hele rettssaken. Forskrudde personer er det nok av, men få er villige til å gå så langt som de to omtalte personene har gjort.

 

Siden du bruker en Video av Øystein Sunde i din siste post, kan det jo være relevant å nevne at psykologen som kommenterer for NrK nevnte at psykopater vet hvordan instrumentene i et orkester virker, men de oppfatter ikke musikken. Den anerkjents psykiateren Ingjald Nissen sier at de befinner seg i en tilstand.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Øystein Sundes video var tenkt som en passende kommentar slik jeg oppfatter medias behandling av abb saken.

 

Smil, ja...hva får oss til å le? Jeg ler av monty python, fawlty towers og annen engelsk humor, mens andre ikke trekker på smilebåndet engang. En kamerat klarte å le så mye av en MP sketsj at TVen tok kvelden. Han fant vel ut av at å se på MP mens man spiser frokostblanding er en dårlig kombinasjon, og TVen tålte visst ikke melk og frokostblanding gitt.

 

I MP sitt univers så begås det gjevnlig sanseløs grov vold, mens mange, som meg, sitter og ler så vi hikster av det. Andre ler så de hikster av slapsticks, noe jeg ikke ler av.

 

Tror det er millioner av grunner til å le, eller å se humoren i noe grusomt.

 

Terkel i knipe flyttet vel noen grenser når den kom

men ble en stor hit blandt både voksne og barn selv om temaet er mye grovere enn portveien 2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...