Gå til innhold

Anders Behring Breivik vurdert som tlilregnelig av rettspsykiatrene i runde 2.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

tomkjetil er et troll, svare på innleggene hans med noe seriøst vil ikke gjøre noe annet enn å fore trollet og bidra til at han spammer tråden med mer støy.

Lenke til kommentar

Jo bedre pressedekning mannen får, jo sykere vil vi se han er. Jeg skjønner pårørende blir støtt av mannen, men det er absolutt interesse for det norske folk å vite hva som får en mann til å begå handlingene gjort av Anders Behring Breivik.

 

Skjønner ærlig talt ikke hva pårørende hadde der å gjøre. Mannen er syk, og vil bare fortsette å håne dem. Kan ikke tenke meg at det skal være "bra" for dem på noen måte, eller at det skal hjelpe dem på veien videre. Snarere tvert imot, bare ripper opp i urettferdigheten.

Lenke til kommentar

Det at pårørende ønsker å være tilstede er egentlig en annen del av denne diskusjonen. Jeg pekte mer på ønsket om å stanse det meste av intervju og fremstilling av terroristent i norsk media.

 

Det at pårørernde ønsker å være tilstede for å se mannen som en gang drepte deres venner i jern har jeg mer forståelse for.

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke det er noe dumt krav at Regjeringen skal gå av. De har kjøpt seg stemmer ved offentlig oljepengebruk og ansatt alle og enhver i offentlig sektor. Da vinnes valgene!

 

Så har de begynt å dekonstruere det norske fra flere sider: Innvandring, kulturrelativisme, indoktrinering av elever og selvpisking.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det klareste symptomet jeg har funnet på at Breivik er spinn gal, er at i hans verden er 99% av nordmenns syn på innvandring ugyldig, fordi det er "feil" i forhold til hans verdensbilde. Ikke bare mener han at HANS syn er det eneste som kan være riktig, men han umyndiggjør hele norges befolkning, for så ikke engang å vurdere tanken om at det er HAN som muligens burde vært umyndiggjort. Dette er jo ikke bare narsissistisk og psykotisk, men det bryter klart med Occams Razor.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Jeg synes ikke det er noe dumt krav at Regjeringen skal gå av. De har kjøpt seg stemmer ved offentlig oljepengebruk og ansatt alle og enhver i offentlig sektor. Da vinnes valgene!

 

Så har de begynt å dekonstruere det norske fra flere sider: Innvandring, kulturrelativisme, indoktrinering av elever og selvpisking.

Dette er ingen sandkasse for fjortiser. Hold deg til trådens tema eller opprett en ny tråd.

 

Fjortis svar tilbake vil ikke bli besvart av meg.

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke det er noe dumt krav at Regjeringen skal gå av. De har kjøpt seg stemmer ved offentlig oljepengebruk og ansatt alle og enhver i offentlig sektor. Da vinnes valgene!

 

Så har de begynt å dekonstruere det norske fra flere sider: Innvandring, kulturrelativisme, indoktrinering av elever og selvpisking.

Dette er ingen sandkasse for fjortiser. Hold deg til trådens tema eller opprett en ny tråd.

 

Fjortis svar tilbake vil ikke bli besvart av meg.

 

De vante brukerne melder seg på.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Breivik fenomenet er egentlig et lite paradoks i det "sosiale norge". Karen har tydeligvis hatt behov for hjelp og solidaritet for lenge siden.

Problemet er kanskje at sånne som han blir korsfesta istedenfor å få hjelp?

 

Han hadde jo mange venner. Til og med Bye og Rønning omgikkes han med.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Ja, nå er han plutselig tilregnelig. Hva skjedde egentlig? Er det i det hele tatt noen som hadde tørt å levere enda en rapport som fritar ham fra fengselsstraff etter den forrige stormen? Ikke faen om jeg hadde gjort det. Og nå skal han altså sitte i tiltaleboksen og legge ut om sine visjoner, mens han hører vitnesbyrdet til alle fra Frank Aarebrot til Mullah Krekar, og kanskje kommer med en og annen kommentar til media om at kakene hans er litt tørre eller nettforbindelsen for treg.

 

Sjelden har en sak så til de grader parodiert svakhetene ved det norske rettsvesenet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

http://www.aftenpost...ml#.T4QEtdlFgZo

 

Breivik likevel tilregnelig... Hørt sånt? :tease:

 

Var noe annet å forvente?? Med det kjøret media har lagt opp til i de siste ukene, med "fokus" på psykiatrien, hvor lett det er å rømme, at man kommer ut igjen osv.. Den første rapporten gjorde de sakkyndige jobben sin.. i denne har de kun kommet frem til det "media/folk" ønsker å høre. Konklusjonen var gitt før de fikk mandatet sitt!!

 

Jeg synes nå plutselig at samfunnet ble veldig farlig.. for nå kan en hvilken som helt normal person, dra opp et våpen å plaffe løs rundt seg, da det er normale folk som bedriver den type handlinger..!!! Hele denne saken fremstår mer og mer som en farse, før den har begynt runddansen i rettsystemet..

Lenke til kommentar

Nå er nok dette godt begrunnet i rapporten, men jeg synes likevel det er betenkelig at man faller ned på to forskjellige konklusjoner med disse to rapportene. Nå var vel ikke akkurat den første konklusjonen et makkverk levert på en dag heller, og konklusjonen må vel være at uansett hva man får i en slik rapport, så bør det ikke ilegges for mye vekt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...