fredde Skrevet 14. august 2003 Skrevet 14. august 2003 Ja, hvorfor "må" man bruke destillert vann i et vannkjølingsanlegg ? Det har jeg lurt litt på, har det noe med ledningsevnen å gjøre ?
Admin'c Skrevet 14. august 2003 Skrevet 14. august 2003 litt med det også, men vanlig vann har mineraler og slikt som gjør at ledningene kalkes, og alger vokser lettere i det derfor skal man ha litt gift i som frostveske
fredde Skrevet 14. august 2003 Forfatter Skrevet 14. august 2003 Ok, så vi kan bruke spring vann hvis vi tilsetter frostvæske ? Gidder ikke å rusle til byen å kjøpe destillert vann, lissom
EC Skrevet 14. august 2003 Skrevet 14. august 2003 En annen ting er den elektriske ledeevnen i vann. Dersom du bruker destillert vann, leder vannet så å si ikke strøm. Dette har lite å si om det blir lekkasje, siden det vil være støv på hovedkortet - ergo er det ingen sikkerhet forbundet med destillert vann sånn sett. Men destillert vann vil til en viss grad forhindre korrosjon når du har forskjellige metaller i systemet. Siden destillert vann ikke vil lede strøm, vil heller ikke korrosjon oppstå. Mulig dette er sånn passe feil - det er tre år siden jeg hadde fysikk, så kunnskapene er littegrann rustne på det feltet.
Bach Skrevet 14. august 2003 Skrevet 14. august 2003 En annen mulighet er å bruke batterivannet de selger på bensinstasoner. Det er ikke destilert men "avionisert". Betyr vel i praksis springvann uten kalk. Fungerer også ypperlig til dampstrykejern.
simes Skrevet 14. august 2003 Skrevet 14. august 2003 En annen mulighet er å bruke batterivannet de selger på bensinstasoner.Det er ikke destilert men "avionisert". Betyr vel i praksis springvann uten kalk. Fungerer også ypperlig til dampstrykejern. Batterivann er destillert, eller såkalt avmineralisert. Man får vel ikke kjøpt destillert vann (på apoteket i hvert fall) noe mer? De sa at det var flere år siden de hadde hatt det da jeg spurte, men da dro jeg bare til bensinstasjonen istedet. 1 liter 19kr.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå