Gå til innhold

Din dårligste opplevelse på norges kollektivtransporttilbud?


Peus94

Anbefalte innlegg

Er dritt lei Norges kollektivtransporttilbud. Spesielt buss i Telemark. Ja, jeg har lagt det under humor fordi jeg syns det er en vits. Og nei, jeg fant ikke noe mer passende sted.

 

Jeg er hvertfall drittlei hele systemet. Er det flere som har dårlig erfaring med det?

 

 

kjør på! Spesifiser gjerne

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har flere opplevelser, og her er den verste som hendte på bussen for ca 20 år siden:

 

På hjem vei fra skolen med bussen var det en alkis med, som var på vei hjem fra byen. Jeg syntes hele situasjonen var ganske komisk, men det syntes tydeligvis ikke bussjåføren. For da alkisen var på vei ned det siste trappesteget (med fulle bæreposer) trykket bussjåføren på gassen med en alkis som bokstavelig landet på tryne i grøften.

Endret av Luske_Ludvig
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Husker en gang hvor jeg faktisk var helt enig med buss-sjaføren: Det var endt skoledag på videregående. Bussen var proppet nesten helt full.

 

Vi vet jo alle hvordan en typisk by-kollektiv buss ser ut. På ca. midten av bussen er det et trinn opp som fører til en midtpassasje til enden av bussen.

 

Alle setene var tatt, bussen var sild i tønne på stående plasser fram til denne midt passasjen. Hvorfor? Jo fordi det var en kødd som sto og blokkerte veien. Buss sjaføren roper: "GÅ LENGERE BAK!" og gjentar dette 3-4 ganger.

 

Flere fremme i bussen roper "GÅ LENGERE BAK!" bakover i bussen. Men dette når tydligvis ikke frem til denne gutten som står og blokkerer, han bare står der og glaner. Jeg husker jeg prikket på ham og pekte at han må gå opp i passasjen for å gi flere plass på bussen slik at de kommer seg hjem. Han bare ignorer og hører på musikken i hodetelefonene.

 

Så reiser busssjaføren seg opp fra setet, svinger seg ut over betalingsdisken med overkroppen og brøler: GÅ LENGRE BAK!! DU, JA DU! DIN DAUHØRTE FAEN! KOM DEG LENGRE BAK, FOLK SKA PÅ!"

 

Litt satt ut fikk gutten endelig beskjeden og gikk flau bakover da han forsto at hele situasjonen var til pga han.

 

Tror hele bussen følte seg litt til freds etter den personlige beskjeden

  • Liker 9
Lenke til kommentar

^

1 - Herregud, jeg har også opplevd akkurat samme situasjon. Sjåføren sa faktisk i fra også 3-4 ganger, men personen reagerte ikke. Hvor inni helsikke dum må man være for å ikke forstå at man blokkerer nesten halve bussen med å gjøre dette?

 

2 - Jeg har også opplevd narkis på toget, som sitter og tar seg et skudd. Rimelig ubehagelig.

 

3 - Jeg skulle ta bussen i to timer. Én time gikk til å høre på en jentegjeng på 3-4 stk som spilte høy musikk fra mobilen sin. Jeg ble rimelig irritert. Jeg satt tre rader bak dem, ingen i mellom. Ved et busstopp, hvor bussen skulle vente i 20 minutter, så kom det en litt eldre mann bak. Jentene hadde gått av bussen, jo - hva gjør den mannen? Joda, han skjeller like godt ut MEG og kompisen min som satt ved siden av. Vi sa, høflig, at det var ikke oss. Han fortsatte, som om han ikke hadde hørt hva vi hadde sagt. Aldri har jeg møtt en like uforskammet fyr..

 

Kort sagt så hater jeg kollektivtrafikk.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

jeg tar stort sett bare buss i midt-telemark. Selv om det er -10 og bussen er 40 min for sein så må man fortsatt betale full pris! :O

syns det er altfor ille.

 

bare for å ramse opp litt:

- Norges kollektivtransport er det eneste "stedet" (?) jeg vet om som man er voksen som 16 åring

- Det er aldri rabatt, billigmandag, eller høstsalg. Det er faktisk ikke "vi-kan-faktisk-service"dagen en gang i året heller...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Oh gjøvikbanen u so crazy.

 

Neste gang jeg reiser 10timer hjemmefra og til Gjøvik skal jeg ikke reise når det foregår noe i holmekollen. Satans fulle skiidioter. :wallbash:

Toget er stappfult, og jeg ankom litt sent. Gadd ikke lete etter plass, så kjøpte meg dermed en plass på komfort/stille vogna bakerst, for 90,- eller hva det er.

 

men så kommer idiotene. 5-6 karer i 40-50års alderen. Snøvla fulle. Stapper seg inn i den lille avdelinga bak, slipper å betale gjør de også - de kjenner tydligvis konduktøren. Så drar de opp øl og termos med baileys på. 2 Timer med alkoholstank og masing fra disse karene var ikke noe særlig.

 

kollektivt - kun når jeg _må_ Kjenner jeg gruer meg til turen hjem på lille julaften allerede :thumbdown:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En gang rundt 1994, var jeg på 20 busen fra Tøyen til Calberner, når jeg fikk vite at en bombe var plasert på bussen, og viss bussen kjørte under 80kmt ville bomben gå av, i flere timer satt jeg på bussen mens den raste gjennom oslo, heldigvis kom en purk på bussen og vi fikk hjelp, vi rak akkurat å komme unna bussen før den kjørte inn i et parkert fly på grademoen så den eksploderte,

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Fulle voksne er det værste :(

Uffja.

Jeg tok en gang bussen fra Nardo og inn til sentrum. Det var tidlig på ettermiddagen.

Da kom det på en beruset mannsperson, etter påkledningen å dømme var han en litt sånn alkis-person. Han gikk helt bakerst og satte jeg ned ved ei ung jente (bussen er aldri overfylt på Nardo på vei mot sentrum) og begynte å snakke til henne, temmelig høylydt slik at alle hørte det. Jenta følte seg ubekvem, reiste seg opp og gikk foran i bussen det det var ledige plasser. Mannen reiste seg også opp og gikk forover i bussen, bort til ei anna ungjente og pratet til henne der hun satt. Men før han fikk satt seg ved henne, reiste hun seg og gikk foran.

Mannen gikk så bort til ei tredje kvinne, ei ung mor med barnevogn og begynte å snakke høylydt til henne, det var lett å se på henne at hun ikke var særlig begeistret over selskapet.

Men da hadde sjåføren oppfattet alvoret, stoppet bussen og ba mannen gå ut. Og heldig vis, etter en del nøling gikk mannen ut uten å begynne å krangle.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

det er vel ikke opplevelsene deres trådstarter er ute etter å høre? han eller hun spør om hva dere synes om tilbudet. Det jeg opplever er at der det går flere busser i timen i samme retning så er det ofte med 5 minutters mellomrom. Og der det går noen få busser om dagen så har dem ofte en tendens til å gå flere på nesten samme tidspunkt uten at det er noen form for samkjøring.

 

Har tatt mer buss enn de fleste tror jeg men noe av det verste var på vinteren da jeg kom ut av bussen og så til høyre bak bussen og ble vitne til en bil som ikke klarte å stoppe og fløy 3 meter i lufta på grunn av høy grøft og rett inn en snøhaug så det gikk bra.

 

Noe av det merkeligste var en gang da sjåføren på en ekspressbuss begynte å klage på ulyder bak i bussen og bussen var nesten helt full. Han irriterte seg kraftig over å høre lyder fra plastikk og sa flere ganger fra på mikrofonen at de som gjorde det måtte slutte hvis ikke så måtte de gå av. Men sånn plastikk lyder er jo ikke helt unormalt når man sitter på en nesten helt full ekspress buss og folk har shoppa, har med seg matpakke eller snop til å ha på bussen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...