Gå til innhold

[Løst] Ser dette greit ut? (PC-deler)


Anbefalte innlegg

Jeg har nå tenkt å kjøpe meg en pc i deler til uka fra dustinhome. Jeg har satt opp ei liste, men er ikke 100% sikker på at det er det beste oppsettet.

Det meste er basert på tester og lignende egentlig :blush:

 

Så er det noe jeg burde endre som kan øke ytelse kontra prisen? Jeg skal forresten IKKE over 8k.

 

Håper noen gidder å sjekke det;)

 

Liste:

 

COOLER MASTER MIDITOWER ELITE 430 ATX BLACK

 

GIGABYTE GA-Z68X-UD3H-B3 DDR3 S-1155 ATX

 

INTEL CORE I5 2500K 3.30GHZ 6MB S-1155

 

CORSAIR 8GB DDR3 XMS3 VENGEANCE PC3-12800 1600MHZ CL9

 

ASUS RADEON HD6950 1GB DCII GDDR5 PCI-E DVI/DP

 

FRACTAL DESIGN NEWTON R2 650W MODULAR

 

INTEL 320 SERIES 2.5" 80GB SSD SATA/300 MLC 25NM

 

SAMSUNG DVD±R/RW/RAM DL 22X SATA BULK SVART

 

MICROSOFT WINDOWS 7 HOME PREM SP1 64-BIT NOR DVD #OEM #NO

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Totalprisen kommer på 7871 uten frakt (99kr). Glemte å si det:p

 

Men du mener at jeg skal heller velge en av disse? Er det i det heile tatt noen forskjeller på de?

Hva er forresten forskjellen mellom 1 og 2 GB??

 

Jeg kunne ikke se at den SSD'en var på dustin.. Vil helst ha alt derfra. Men hva er ulempene med den SSD'en kontra andre? Vil helst ikke øke i pris :blush:

 

Takk for at dere svarer så raskt :new_woot:

Endret av burndrinker
Lenke til kommentar

Hvilken skjerm har du? Forskjellen mellom 1GB og 2GB videominne er vel stort sett høyere ytelse på høyere oppløsning. Har du en 22-24 Tommer skjerm med full HD så skal det gå bra med 1GB så vidt jeg har forstått, men prisforskjellen på 1 og 2GB er ikke allverden.

2GB Versjon av samme kort.

 

Etter hva jeg har hørt og lest skal TX 650 være en god PSU, den får du nå for samme pris som den du allerede har valgt. Problem med mye kabler får du heller ikke da denne også er modulær.

 

Ser du også kjøper i5 - 2500k. Denne er veldig egnet for overklokking og derfor burde du også kjøpe med en litt god CPU kjøler. Noctua NH-U9B burde gjøre susen hær.

Lenke til kommentar

Ja, vil nok tro de nye skjermkortene gir ganske mye mer bang for the bucks enn de nåværende gjør. Jeg skal iallefall vente med oppgradering til jeg ser hva 7000 serien til amd gjør :)

 

Etter hva jeg har hørt skal det nye HD 7970 kortet som kommer til å koste rundt 3500kr komme til å yte tilsvarende HD 6990 som nå koster 5-6000kr. Så det virker som du får kanskje en 30% bedre ytelse for pengene med den nye serien. Dette er dog bare spekulasjoner enda.

Lenke til kommentar

Nei ikke enda, men regn med ca. 2 måneder ventetid. Regner med de fleste modellene har kommet i midten av januar elns. Hvis du klarer å holde ut til da vil du mest sannsynlig sitte igjen med et mye bedre kort for samme pris som du ville fått nå. Hva skal pc'en brukes til btw? Gaming?

Lenke til kommentar

Skal hovedsaklig brukes til gaming, ja.

 

Men det vil da ha ganske mye å si om jeg venter en liten stund? vet ikke helt om jeg skal vente eller kjøpe nå da, jeg :ermm:

 

Om jeg får veldig mye mere for pengene så kan jeg vel holde ut med den jeg har nå en liten stund, men det jeg lurer litt på er om det er litt dyrere når det er såpass nytt? Eller er det omtrent samme pris? Tenker bare på at alt annet pleier å være litt "overpriset" i begynnelsen.

 

Så nå er det vel egentlig bare valg av PSU som står igjen. +Om jeg skal vente eller ei på GPU... Vanskelig valg

Kan jo sånn sett spare litt opp til tastatur og mus i mellomtiden (det jeg har nå egner seg ikke for gaming).

 

EDIT: Det vil vel fortsatt være ok med det andre utstyret i lista mi? Ikke noen major updates annet enn i GPU?

Endret av burndrinker
Lenke til kommentar

Husk at disse

http://www.dustinhome.no/corsair-8gb-ddr3-xms3-vengeance-pc3-12800-1600mhz-cl9-%282x4gb%29/product/5010543803

 

9 av 10 ganger skaper problemer med 3'parts cpu tårn kjølere.

(minne finnene krasjer med kjølrens varmerør slik at innerste DIMM slot ikke kan brukes)

 

Gå heller for low profile XMS3 eller low profile type av vengeance (LP).

http://www.dustinhome.no/corsair-8gb-ddr3-xms3-intel-i5-i7-pc12800-1600mhz-%282x4gb%29/product/5010485739

http://www.dustinhome.no/corsair-8gb-ddr3-vengeance-lp-pc3-12800-1600mhz-cl9-%282x4gb%29/product/5010598525

 

(Enig med det en over her sa om Intel X-25 80GB , den er grei men det finns mange bedre idag)

SSD Samsung 830 serie 128GB (Dustin fører ikke Crucial)

http://www.dustinhome.no/samsung-830-series-128gb-ssd-sata-600-mlc-desktop-kit/product/5010610469

Endret av syar2003
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er klar over at de skaper problemer, men sjekka ikke om det var noe annet :blush: Planen er alikavel noe vannkjølingsgreier tror jeg, men det får jeg se.

 

Men får jeg mye igjen for å kjøpe en SSD i den prisklassen du linket til? Om det er det venter jeg til den 7*** kommer ut så jeg har litt mere penger. Kjøper sikkert med kjøler også da.

Men det jeg lurer litt på er om det er noe mere som kommer ut når den serien kommer ut som gir mere "bang for the buck" kontra det oppsettet som jeg har satt opp nå?

 

Ellers takk for hjelpsomme svar :thumbup:

Lenke til kommentar

vist man skal ha den nye skjermkort serien til amd så må man ha et hovedkort som stætter gen3, altså pci-e 3.0 og da er det bare socket 2011 som har det nå

 

 

 

BULLSHIT

 

PCI-e er bakoverkompatibelt.

OG med det beste skjermkortet i 7000-serien vil

du ikke klare å bruke hele bonnbredda til PCI-e 2.0 16x

Lenke til kommentar

Så det vil fungere på det hovedkortet jeg har valgt?

 

Men det virker ikke som om noen ser at jeg spør, men er det noen andre store nyheter om noe slikt som kommer ut?

 

 

Jeg tenkte nemlig på om jeg skal kjøpe PC'en og kjøpe GPU'en når den kommer ut. Sandy-Bridge har vel innebygget grafikk? Hvordan vil dette eventuelt være når jeg kjøper skjermkortet, vil det bare være å slå av, sette det i og så funker det eller er det mere enn det som skal gjøres??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...