Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Har jeg høy forbrenning?


Gjest Slettet-1nDPpQXNWW

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-1nDPpQXNWW

Jeg tror jeg har høy forbrenning. Hva er tegn på dette?

 

Eneste som får meg til og tenke dette er at jeg må spise nesten konstant for og føle med onklig mett. Og jeg legger aldri på meg selv om jeg spiser "konstant".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er noe som heter høy forbrenning, jo. For de som sier noe annet. Men da er det noe galt og du bør få fikset det. Men det har nok ikke noe med at du er konstant sulten.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ikke at jeg er lege eller noe slikt i det hele tatt, selvsagt :roll:

Lenke til kommentar

Hvis du tror det er høy forbrenning kan du teste ved hjelp av et eksperiment. Ta 3g kalsium pr. dag. Finn et tilskudd som kombinerer kalsium, magnesium og vitamin D.

Når du har gått på dette en stund så kan du vurdere forskjellen. Husk at endringene kan skje ganske gradvis, så det er greit å finne seg noen målbare parametre du kan sammenligne med før og etter.

Lenke til kommentar

Hvis du føler du er ofte sulten, kan det være at du spiser mat med tomme kalorier. Jeg sier selvfølgelig ikke at du gjør dette, men man får ofte en fin metthetsfølelse når man får den næringen man trenger.

 

Det er også forskjell på sult og lyst. Jeg finner meg selv ofte i å ha lyst til å spise noe, selv om jeg egentlig ikke er sulten. Man er vel sulten når magen rumler, eller rett før det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1nDPpQXNWW

Okei mange spør om hva jeg eter. På mårran spiser jeg 2 fat med havregryn som holder akuratt til lunch. Så er det 1 eller 2 grove baguetter til lunch. Når jeg er kommet hjem i 5 tiden er jeg jævlig sulten og spiser som regel 2-3 porsjoner middag (variere veldig) for så og spise 4 brød hver andre time ca til klokken 11. Vet ikke om jeg spiser mye eller ikke, men virker som om jeg må spise konstant for og beholde metthets følelsen og jeg spiser for det meste grov brød det som kan spises grovbrød av.

 

Kan jo si at jeg veier 60kg visst det har noe og si?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Alt for mye karbohydrater. Det fucker opp blodsukkeret, stiger raskt og faller raskt, kroppen må derfor ha mer mat innen kort tid (du blir sulten)

Kjør på med fett og proteiner.

Lenke til kommentar

Det er ikke høy forbrenning, dere spiser rett og slett for lite for og gå opp i vekt. Jeg hører ofte folk som sier de spiser mye og sier de aldri går opp i vekt, og da skylder folk/dere på forbrenninga. Spis mer mat!! går du ikke opp SPIS MER ikke nødvendigvis samme mat men mat som ikke metter så mye og inneholder flere kcal. Spis bedre mat en noen pinglete brødskiver hele tiden. Spis mye mer fett og proteiner og ikke bare karbs. Så prøv og drikk 3-4liter med H-melk pr dag! + mye annet sunn/næringsrik mat og kom med tilbakemeldinger på om du har gått opp vekt. Om du spiser mye en dag har lite og si, det er det totale mengden som teller.

 

Spiser du mer en du forbrenner går vekta opp, spiser du mindre en du forbrenner går du ned i vekt, vanskeligere er det ikke. Går du ikke opp spis mer, går du ikke ned spis mindre.

Endret av joakimz
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er ikke høy forbrenning, dere spiser rett og slett for lite for og gå opp i vekt. Jeg hører ofte folk som sier de spiser mye og sier de aldri går opp i vekt, og da skylder folk/dere på forbrenninga. Spis mer mat!! går du ikke opp SPIS MER ikke nødvendigvis samme mat men mat som ikke metter så mye og inneholder flere kcal. Spis bedre mat en noen pinglete brødskiver hele tiden. Spis mye mer fett og proteiner og ikke bare karbs. Så prøv og drikk 3-4liter med H-melk pr dag! + mye annet sunn/næringsrik mat og kom med tilbakemeldinger på om du har gått opp vekt. Om du spiser mye en dag har lite og si, det er det totale mengden som teller.

 

Spiser du mer en du forbrenner går vekta opp, spiser du mindre en du forbrenner går du ned i vekt, vanskeligere er det ikke. Går du ikke opp spis mer, går du ikke ned spis mindre.

Du får det til å virke som at det ultimate målet er å legge på seg så mye som mulig. Men det du ikke gjør er å faktisk svare på tråden.

 

Spørsmålet er om han har høy forbrenning eller ikke, noe som er godt mulig hvis du leser hva han skriver.

Lenke til kommentar

Det er ikke høy forbrenning, dere spiser rett og slett for lite for og gå opp i vekt. Jeg hører ofte folk som sier de spiser mye og sier de aldri går opp i vekt, og da skylder folk/dere på forbrenninga. Spis mer mat!! går du ikke opp SPIS MER ikke nødvendigvis samme mat men mat som ikke metter så mye og inneholder flere kcal. Spis bedre mat en noen pinglete brødskiver hele tiden. Spis mye mer fett og proteiner og ikke bare karbs. Så prøv og drikk 3-4liter med H-melk pr dag! + mye annet sunn/næringsrik mat og kom med tilbakemeldinger på om du har gått opp vekt. Om du spiser mye en dag har lite og si, det er det totale mengden som teller.

 

Spiser du mer en du forbrenner går vekta opp, spiser du mindre en du forbrenner går du ned i vekt, vanskeligere er det ikke. Går du ikke opp spis mer, går du ikke ned spis mindre.

Du får det til å virke som at det ultimate målet er å legge på seg så mye som mulig. Men det du ikke gjør er å faktisk svare på tråden.

 

Spørsmålet er om han har høy forbrenning eller ikke, noe som er godt mulig hvis du leser hva han skriver.

 

Jeg har nettopp svart på det, Tror du må lese en gang til. Han sier han ikke går opp i vekt og skylder på høy forbrenning, og det er nettopp der folk feiler. Så jeg ba han spise dette for og øke kcal inntaket som garantert vil føre til overskudd av kcal som igjen fører til at han går opp i vekt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke høy forbrenning, dere spiser rett og slett for lite for og gå opp i vekt. Jeg hører ofte folk som sier de spiser mye og sier de aldri går opp i vekt, og da skylder folk/dere på forbrenninga. Spis mer mat!! går du ikke opp SPIS MER ikke nødvendigvis samme mat men mat som ikke metter så mye og inneholder flere kcal. Spis bedre mat en noen pinglete brødskiver hele tiden. Spis mye mer fett og proteiner og ikke bare karbs. Så prøv og drikk 3-4liter med H-melk pr dag! + mye annet sunn/næringsrik mat og kom med tilbakemeldinger på om du har gått opp vekt. Om du spiser mye en dag har lite og si, det er det totale mengden som teller.

 

Spiser du mer en du forbrenner går vekta opp, spiser du mindre en du forbrenner går du ned i vekt, vanskeligere er det ikke. Går du ikke opp spis mer, går du ikke ned spis mindre.

Du får det til å virke som at det ultimate målet er å legge på seg så mye som mulig. Men det du ikke gjør er å faktisk svare på tråden.

 

Spørsmålet er om han har høy forbrenning eller ikke, noe som er godt mulig hvis du leser hva han skriver.

 

Jeg har nettopp svart på det, Tror du må lese en gang til. Han sier han ikke går opp i vekt og skylder på høy forbrenning, og det er nettopp der folk feiler. Så jeg ba han spise dette for og øke kcal inntaket som garantert vil føre til overskudd av kcal som igjen fører til at han går opp i vekt.

Om det han forteller er sant, at han spiser det han spiser og veier 60 kg, så har han svært høy forbrenning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...