Gå til innhold

Muhammad Ali Motstander av rasebladning


Anbefalte innlegg

Jeg antar du ikke er så opptatt av å bevare artsmangfoldet i naturen heller da ?

 

Om en tenker på det så synes jeg det er pussig at man vurderer bygninger som kun er et par hundre år gamle som verneverdige, mens man ignorerer tusenvis av år med naturlig evolusjon...

 

Natur og kultur er snodige slik sett. I det lange løp er det stort sett de levedyktige som overlever. De eneste som ikke følger naturens vanlige spilleregler er oss mennesker. Ellers prøver jeg ikke å moralisere om rett og galt når det kommer til kultur, som utelukkende handler om smak og behag.

 

Men det finnes ikke noe "artsmangfold" mellom mennesker. Den siste menneskearten ved siden av vår egen, Homo Fluorensis (Hobbiten), døde ut for 13.000 år siden i Indonesia.

 

Det beste man gjøre for sine barn er faktisk å finne en genetisk egnet partner som er så fjernt ifra sine egne gener som mulig. Slik sett *er* innvandring ifra fjerne områder positivt for den kollektive genbasen, men kun dersom de blander seg meg oss. Islam f.eks er en enorm hindring for etnisk integrering.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg antar du ikke er så opptatt av å bevare artsmangfoldet i naturen heller da ?

 

 

Det beste man gjøre for sine barn er faktisk å finne en genetisk egnet partner som er så fjernt ifra sine egne gener som mulig. Slik sett *er* innvandring ifra fjerne områder positivt for den kollektive genbasen, men kun dersom de blander seg meg oss. Islam f.eks er en enorm hindring for etnisk integrering.

 

Tenk hvor fjernt en orangutang er fra oss nordmenn. Kanskje vi burde gå den veien? Eller hva med en sebra?

 

Du benkter med ditt innlegg at noen raser er bedre enn andre og har bedre egenskaper. Dette er feil.

Lenke til kommentar
Jeg antar du ikke er så opptatt av å bevare artsmangfoldet i naturen heller da ?

 

 

Det beste man gjøre for sine barn er faktisk å finne en genetisk egnet partner som er så fjernt ifra sine egne gener som mulig. Slik sett *er* innvandring ifra fjerne områder positivt for den kollektive genbasen, men kun dersom de blander seg meg oss. Islam f.eks er en enorm hindring for etnisk integrering.

 

Tenk hvor fjernt en orangutang er fra oss nordmenn. Kanskje vi burde gå den veien? Eller hva med en sebra?

 

Du benkter med ditt innlegg at noen raser er bedre enn andre og har bedre egenskaper. Dette er feil.

En orangutang er akkurat like forskjellig fra en nordmenn som fra en Zulu eller Xhosa, så hva er det du egentlig prøver å si?

 

Sammenligner du virkelig blanding av gener mellom forskjellige folkegrupper med å blande genene våre med et hovdyr?

 

Det er sjokkerende når man blir mer provosert av den bunnløse ignoransen du framfører, enn de motbydelige holdningene du har framvist i diverse - nå slettede - innlegg.

Endret av Salvo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...