Gå til innhold

Når spill blir virkelighet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter intens BF3 spilling etter launch gikk jeg ut på kjøkkenet hvor oppvaskmaskinen stod på. Den lagde en slags pipende lyd som minner veldig om "lock-on" lyden som kommer når noen sikter på deg med heat seekers i helikopter bla. Fikk en sterk trang til å droppe flares og ligge lavt. :p

Lenke til kommentar

Heh, dette har skjedd både meg og dama. For noen år siden hadde vi en maratonøkt med spilling, hvor vi stort sett lå i senga og spilte og ikke gjorde annet. Vi skulle ut og kjøre i slutten av uka etter å ha spillt bf2 i mange mange timer, og dama begynte å små le av seg selv mens vi var ute og kjørte. Da forklarte hun meg at hun akkurat hadde tatt seg selv i å irritere seg over at nicket til folkene hun så ikke dukket opp med en gang... En liten feil kobling der altså ;) Også meg, like etter at bf3 kom ut spilte jeg non-stop en hel dag, på vei til arbeid dagen derpå tok jeg meg selv i å følge litt for godt med på veien rett foran bilen for å se at jeg ikke kjørte på miner... Ikke helt a4 med andre ord ;)

Endret av PheIix
Lenke til kommentar

Jeg setter alltid mer pris på virkeligheten etter å ha spilt et spill som har nogenlunde realistiske trekk. Etter Forza 4 setter jeg så mye større pris på kjøring enn før, altså følelsen av bilen og ikke minst design. Det følger jo også med at man tar optimalsvingen når man kjører. Heldigvis holder jeg racingen i spillet, og eventuelt på en lukket bane.

 

Etter å ha spilt Skyrim, setter jeg mye større pris på naturen. Jeg tok meg selv i å lytte til vinden som suste over tretoppene og jeg ser virkelig hvor flott det noen vil kalle "drittvær". Bor rett ved en stall, og jeg må ærlig innrømme at jeg fikk lyst til å ta turen ned til sentrum på hest her en dag. Enda jeg aldri har interessert meg for hester før. :p

 

Kanskje det mest åpenbare, men etter Assassins Creed 2 har jeg sett på bygninger som en alternativ transportmetode. Men har igjen å faktisk klatre på dem.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

husker at når oblivion kom ut så satt jeg og spilte nesten en uke i strekk med avbrekk av søvn. reiste til slutt opp til en kompis for å fortelle om dette mesterverket av et spill, og på veien opp holdt jeg på å kjøre av vegen med mopeden. grunnen var at jeg så en blomst, og denne måtte samles og undersøkes for hvilke egenskaper den hadde... fant ut der og da at det var på tide med en good 24t hvil fra oblivion.

Lenke til kommentar

Husker jeg syns jeg så en artifact (av typen man har i mmo, som "glinser" ) etter en lengre spillperiode, det sjedde da jeg skulle til butikken å handle noe mat. Selv gamere må ha mat en gang i blant.

Jeg slo fort vekk tanken for å stoppe og plukke opp nevnte artifact, og fikk meg en god latter i samme slengen.

Lenke til kommentar

Dette fenomenet har jeg opplevd flere ganger selv! Husker spesielt to hendelser: I perioder med mye gaming av mw2 hendte det at jeg trodde at ulike "klikke-lyder" jeg hørte i virkeligheten var klikket en claymore gir fra seg før den går ut, og reaksjonen min var at jeg måtte kaste meg i sikkerhet :p

 

Og en annen gang, hvor jeg gamet mye left 4 dead, så jeg i sidesynet at en person kom løpende mot meg. I et lite øyeblikk trodde jeg at personen var en "hunter" (for de som har gamet l4d), og reaksjonen min da var at jeg måtte bevege musa raskt til høyre og museklikke, for å drepe hunteren. Jævlig morsomt i det jeg skjønner hva som egentlig skjedde :p

Lenke til kommentar

Spillekoblinger ja. Jeg opplever av og til at jeg tenker på ting som "det er ikke så farlig om det går til helsike, jeg kan bare re....." før jeg innser slik at det ikke er mulig å kjøre en savegame på livet. Dessverre.

 

Andre lignende tilfeller er når jeg begynte på ingeniørstudiet mitt for 8 år siden. Da måtte jeg gå noe som kalles tre-semester-ordningen. Det betød 4 timer matematikk og 4 timer fysikk hver dag. Da drømte jeg kun om ligninger, og så plutselig noen slike for meg.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke hatt denne spill-følelsen mange ganger men det har hendt.

 

Men det var en 4-6 mnd periode, som jeg programerte utrolig mye C, da ble drømmene mine veldig rare. Alt jeg skulle si til andre, måtte jeg skrive i kode, på ett tastatur.

 

Men det er jo ikke noen uting, for da blir man bare bedre på en ting.

Lenke til kommentar

Tetris-effekten har jeg hatt mye. I en periode for noen år siden spilte jeg en del Stepmania. Jeg så piler falle nedover foran øynene mine lenge etterpå.

 

Da Oblivion kom spilte jeg det veldig mye og en dag da jeg kikket inn i kjøleskapet så jeg noen poteter og jeg spurte meg selv hvor min Mortar and Pestle var hen. Nå spiller jeg Skyrim og når jeg ikke gjør det eller andre nødvendige ting, sover jeg og drømmer om Skyrim.

 

Jeg tenker noen ganger at: "Det hadde gått på GTA (eller hvilket som helst annet spill som passet inn i situasjonen)..."

Lenke til kommentar

Dette har jeg ofte opplevd med forskjellige spill gjennom årene (men jeg var jo også en som tok opp musikk fra C64-spill og hørte på Walkman...). Husker spesielt godt når jeg spilte Burnout Paradise mye, og hver gang jeg kjørte bil (i virkeligheten) forbi et sted med veiarbeid som var avsperret med blinkende lys og kjegler, så tenkte jeg Superjump! og hadde lyst til å vrenge bilen av veien. :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...