Gå til innhold

Når spill blir virkelighet


Anbefalte innlegg

Har spilt Skryim helt siden det kom ut i nesten strekk hele tiden :)

 

Spiller jeg ikke, hører jeg på musikken fra spillet og mimrer for meg hvor fantastisk Skyrimverdenen er. Spesielt når jeg kjører bil.

 

Spillet blir en del av det virkelige liv, spesielt spill som Skyrim. Individuelt kan spillet til slutt ikke kalles spill, men en virkelig i en annen dimensjon som egentlig er der.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som irriterer meg mest i slike sammenhenger er kids som sier "lol! Jeg spiller døgnet rundt og er helt frisk, så at spill kan være negativt er bare tull ass! De voksne skjønner ikkeno lism." Selv er jeg ikke ung nok til å vite alt lenger, takk Gud for det.

Endret av Avien
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan ikke skryte på meg å ha husket noen spesielle "episoder" ifra lang tid med spilling, annet at man drømmene kanskje var litt bisarre.

 

Husker enda da brodern fortalte meg at han hadde kjørt dama til togstasjonen og på veien dit så var det en åker med masse blomster, da han tenkte at kunne bli millionær med å plukke alle blomstene og selge dem i nærmeste butikk. Han skjønte ikke helt hvorfor ingen andre hadde tenkt det samme.

 

Han slo fort ifra seg tankene og skjønte at det kanskje ikke var så lurt å spille "Red Dead Redemption" i 10 timer i strekk. Måtte dog le litt :)

Lenke til kommentar

Kjenner meg litt igjen ja. Men har også hatt det andre veien. Hvor jeg spillte GTA San Andreas så mye at jeg på et tidspunkt hade lyst til å spytte på bakken. Innså fort at det kunne blitt veldig grisete :p

 

Og etter at jeg spiller spill som Hitman og Splinter Cell hvor jeg planlegger "det perfekte mord" på venner, kjente og ukjente. Ender ofte med at jeg stopper opp i noen sekunder og lurer på hva i allverden jeg tenker på! Før jeg tenker at det bare er spill, så fortsetter jeg igjen :p

Lenke til kommentar

Husker jeg hadde parkert bilen og gikk forbi garasjerekken hjem (rett etter Sovjettiden, ca. 1995 i Østeuropa). Da jeg så en gjeng med unge menn som spilte høy musikk og drakk mye vodka i en av garasjene, tenkte jeg at en rakett (fra Doom) i et halvlukket rom som garasje hadde nok tatt alle disse, mens jeg er jo trygg - står på avstand i det åpne.

 

Følte skikkelig skam over meg selv rett etterpå.

 

En annen ting jeg har opplevd er trang til å samle alkemiingredienser fra busker og gresset (spesielt fra Gothic, men også Morrowind og Oblivion)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes det er morsomt med spill-lyder, men rundt folk som har spilt de samme spillene. Bruker å "sitere" mest i fra blant annet AoE og Warcraft 3, utrolig morsomme. :-P "Wololooo!", "Roagen"... "Work Work!" Det plager meg ikke at jeg synes dette er morsomt, spiller ikke så ofte, men jeg har noe "tørr" humor. :-P

 

I en tid spilte jeg mye Sims 2, "snakket" en del "sims språk" i virkeligheten, samt at jeg tenkte at jeg måtte fylle opp målerne som er i sims i virkeligheten. =p

 

Har også hatt grøssninger etter å ha spilt Half Life, ekle romvesen med lang tunge som henger i taket *grøss*. Så en stund etter det måtte jeg sjekke at det ikke var noe i taket i virkeligheten. :-P

Endret av reyh
Lenke til kommentar

Opplevde dette senest igår kveld når jeg skulle legge meg...

Hadde da spilt minecraft i ett døgn sammen med en kompis.

Da jeg lå i sengen hørte jeg at noen trakket i grusen på parkeringsplassen..

Instinktivt tenkte jeg at det var en zombie/motspiller i nærheten av meg og satt meg opp i sengen å speidet rundt i rommet...

Følte meg passe dum etterpå, men det var morsomt! :D

 

Veldig fin artikkel!!

(first post)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Haha festlig artikkel :D

 

Husker jeg drev og så gule "!" og "?" rundt om kring når wow'inga stod på som værst for en del år siden ^^

 

Edit:

 

Dette skjer ikke bare med spill da.. Kan huske at jeg et par ganger har fyisk gjort "ctrl+f" bevegelsen med venstre-hånda da jeg skulle lete etter noe i en bok :p.

 

Det som kanskje blir litt værre er når man etter å spille mye elder scrolls tenker for et sekund at farlige ting ikke er farlige fordi det er bare å quick-loade

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Husker ikke noen spilleksempler.

 

Men jeg ble forundret når jeg flere ganger mens jeg så på barnetv med ungene plutselig ble nedtrykt.... gikk raskt over, men stusset på dette. Tross alt den koseligste tiden på dagen.

 

Plutselig gikk det opp for meg at i en av disse NRK Super vignettene har de en lyd som er identisk med vekkerklokken på min iPhone.

Får frysninger hver gang jeg hører den vignetten.

 

Jeg er ikke noe morgenmenneske nei.

Lenke til kommentar

Har opplevd dette flere ganger selv (noe i den samme grad skribenten selv nevner med zelda og måker/bomerang).

 

Har tatt meg selv i å se etter minimap oppi hjørnet når jeg hører en "brrring"-lyd (WoW).

 

Husker også at jeg så etter muligheter for å score poeng etter å ha spilt Carmageddon. Heldigvis var jeg bare passasjer :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...