Gå til innhold

Guide: 10 Windows-knep du må kunne


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Angående nummer 8.

I stedet for å flytte oppgavelinjen til siden for å spare plass i høyden, kan en heller høyreklikke på oppgavelinjen, velge egenskaper, deretter skjul oppgavelinjen automatisk. Da sparer en plass både i høyden og bredden.

 

Ellers kunne jeg stort sett alt dette fra før, men lærte en del nye nyttig hurtigtaster.

Lenke til kommentar

Dæven, jeg lærte noe nytt gitt. Visste ikke at kalkisen støttet heksadesimalt Helt genialt! Da slipper jeg å bruke tredjepartsprogram for det. Takk takk :)Den er jo ei skikkelig perle.

 

Det har da den gjort i mange år..?

 

Jeg var faktisk ikke sarkastisk. Jeg har brukt en hexeditor i årevis, som har en hexkalkulator bakt inn i installasjonssettet. Har derfor ikke sett etter noe alternativ. Ble derfor ekstatisk over å finne ut at Microsoft sin egen allerede har støttet dette i årevis. Beklager hvis du følte jeg hadde onde intensjoner med min post.

Lenke til kommentar

For å lage en enkel snarvei for å flytte eller kopiere filer utvidet mulighet av win sin fungerer på w.200,xp + w7 dok/mp3/bilder +mapper etc kan man lage seg en enkel komando til høyre museknapp.

.

lagre dette i notpad og kal det bare reg,

.

[HKEY_CLASSES_ROOT\AllFilesystemObjects\shellex\ContextMenuHandlers]

 

[HKEY_CLASSES_ROOT\AllFilesystemObjects\shellex\ContextMenuHandlers\Flytt til]

@="{C2FBB631-2971-11d1-A18C-00C04FD75D13}"

 

[HKEY_CLASSES_ROOT\AllFilesystemObjects\shellex\ContextMenuHandlers\Kopier til]

@="{C2FBB630-2971-11d1-A18C-00C04FD75D13}"

Endret av skrim
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Om tegnene dine plutselig fucker seg opp som f.eks at shift+2 skrive ut @ istedenfor " og det kommer tegn istedenfor æøå så er det fordi du har kommet borti left ALT + left SHIFT.

 

Bytter til amerikansk keyboard layout

 

 

Må legge til at å ha et Logitech G19-tastatur med 3 lett tilgjengelige "modes" for de 12 G-knappene er GENIALT. Har et oppsett for gaming macros, ett for photoshop shortcuts og ett for vanlig windows-bruk. tror ikke jeg kan gå tilbake til et vanlig vanlig tastatur igjen :o

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Om tegnene dine plutselig fucker seg opp som f.eks at shift+2 skrive ut @ istedenfor " og det kommer tegn istedenfor æøå så er det fordi du har kommet borti left ALT + left SHIFT.

 

Bytter til amerikansk keyboard layout

Takk!

Den tabben har jeg gjort mange ganger :D

 

Forøvrig strålende artikkel og tråd. Selv etter 15 år som Windowsmann lærte jeg noen nye triks :)

Lenke til kommentar

"Windows knapp" + "pilknapp".

 

Jeg jobber med 2x27" skjermer, mye i SAP og andre programmer.

Bruker du dette så kan du "snappe" vinduer til hjørnene uten å bruke musen.

Feks WIN + <- Så låser vinduet seg til venstre siden av skjermen.

Trykker du flere ganger hopper det over skjermen og eventuelt over til neste skjerm.

 

PIL SIDE = snap vinduskanter.

PIL OPP = Maksimer

PIL NED = Minimer.

 

Liker best å jobbe med tastatur uten bruk av datamus.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...