Gå til innhold

Årets mobil er kåret


Anbefalte innlegg

Påstanden din er latterlig og du er forlengst blitt stemplet som ett troll. Det er pga påstander som "Android er kun leketøy for gutta på barnerommet som sitter og fikler med en plastmobil som kan laste ned tøysete apps. som ingen voksne har bruk for. Det må du da forstå? Er da ikke så fortvilet innviklet vel". Wow, minikalkulator. Hva kan den minikalkulatoren som kalkulatoren som kommer standard på android ikke kan? Eller som en av de mange kalkulatorappene ikke kan? Har du i det hele tatt brukt en android telefon før?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Påstanden din er latterlig og du er forlengst blitt stemplet som ett troll. Det er pga påstander som "Android er kun leketøy for gutta på barnerommet som sitter og fikler med en plastmobil som kan laste ned tøysete apps. som ingen voksne har bruk for. Det må du da forstå? Er da ikke så fortvilet innviklet vel". Wow, minikalkulator. Hva kan den minikalkulatoren som kalkulatoren som kommer standard på android ikke kan? Eller som en av de mange kalkulatorappene ikke kan? Har du i det hele tatt brukt en android telefon før?

 

Må nesten bruke litt av min dyrebare tid til din kommentar. Den viser jo bare at det er mange guttunger på roterommet her. Først må du lese kommentaren litt over her, fra "Monkeyboy". Det er nok en over snittet glup kar som har forstått hva jeg prøver å konversere. Jeg har aldri satt frem en eneste påstand. Jeg viser alltid kun til fakta. Ikke minst ligger det svært mye egen-erfaring bak mine resultater. Ingen kan stemple meg som et troll, ikke at det betyr noe da jeg forbinder troll med i særdeleshet spennende og fortryllende vesener. Så til apps. Du sier jo selv at en Android må ha en app. for å fungere som minikalkulator. Dette er jo håpløst. Min utmerkede E 72 i gull kulør og Russisk tastatur ble levert fra fabrikk med dette instrument. Den tenker jeg satt! Og ikke minst så kan den gjøre mye annet også som jeg riktignok ikke helt har satt meg inn i ennu. Har riktignok aldri prøvd en Android-mobil, men må atter en gang vise til min E 72 som alle som forstår seg på kommunikasjonsutstyr VET er et laaaangt bedre produkt enn enhver annen mobil. Jeg kan igjen ikke begripe at det er så vanskelig å forstå! Du må ikke gå rundt å tro at du vet alt nå da Kimma16. Ellers vil jeg få ønske deg en henrivende og begeistret aften. :o)

Lenke til kommentar

Igjen latterlige påstander. Hvis du leser det jeg skriver, så står det det at Android kommer med kalkulator innebygd, men om du vil ha noe bedre (scientific kalkulator for eksempel) så kan man laste ned det. Den tenker jeg satt. Jeg tror det må ha rablet for deg. Du innrømmer selv at du ikke har satt deg inn i dette og aldri prøvd en android telefon og likevel kan du påstå at E72 og N900 er bedre enn alle andre android mobiler som telefon. Helt latterlig påstand. Du er dog ett mer underholdende troll enn jeg er vant til, det skal du ha.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Igjen latterlige påstander. Hvis du leser det jeg skriver, så står det det at Android kommer med kalkulator innebygd, men om du vil ha noe bedre (scientific kalkulator for eksempel) så kan man laste ned det. Den tenker jeg satt. Jeg tror det må ha rablet for deg. Du innrømmer selv at du ikke har satt deg inn i dette og aldri prøvd en android telefon og likevel kan du påstå at E72 og N900 er bedre enn alle andre android mobiler som telefon. Helt latterlig påstand. Du er dog ett mer underholdende troll enn jeg er vant til, det skal du ha.

 

Ha-Ha! Starwars-kalkulator! Vær litt seriøs da. Hvem tror på sånt. Du vet at det bare er filmtriks. For å være seriøs så har jeg/vi aldri sagt at E 72 og N900 er bedre som telefon enn alle andre. Derimot som lomme-pc og avansert bruk! Der gruser nok disse to alt. Vil også nevne at i en konkurerende pris ang Årets mobil så er faktisk E 72 gått av med seieren to år på rad. Dine påstander er totalt uforståelige, untatt ett eneste ett av dem. Der skal du ha kreditt for at du har rett. Det er der du tror det har rablet for meg. Ja, det har rablet for meg. Men det betyr ingenting ang. verdens produksjon og utvikling av mobiltelefoner!

Lenke til kommentar

Starwars kalkulator? Hvor får du det fra? Som lomme-pc og til avansert bruk så har du så uendelig mye større muligheter med android. Min SGS2 vil gruse din E72 på det aller aller meste. Synes det er morsomt at du snakker om avansert bruk hele tiden også er kalkulator det eneste du kommer på (som alle mobiler kommer med som standard). Og for å spørre igjen: hvor får du starwars-kalkulator fra?

Lenke til kommentar

Starwars kalkulator? Hvor får du det fra? Som lomme-pc og til avansert bruk så har du så uendelig mye større muligheter med android. Min SGS2 vil gruse din E72 på det aller aller meste. Synes det er morsomt at du snakker om avansert bruk hele tiden også er kalkulator det eneste du kommer på (som alle mobiler kommer med som standard). Og for å spørre igjen: hvor får du starwars-kalkulator fra?

 

Vet ikke om jeg ser poenget i å fortsette, du har jo uansett ingen forstand for at Nokia er mye bedre enn plastleker fra Kina. Alle Nokia-mobiler produseres i Finland som er kjent for å levere svært gode produkter. Du må ikke glemme at verdens første TWZ-krets ble utviklet i Finland. Denne har tross alt lagt grunnlaget for all EDB-utvikling. Når det gjelder Starwars-kalkulator så er det jo innlysende at scientific betyr sci-fi. Alle vet jo at det bare er filmtriks! Din SGS2 er sikkert en morsom liten ting, men igjen må jeg vise til min E 72 i gull farge og med Russisk tastatur. Ingen grunn til å ta på vei når man innser et feilkjøp. Vi vet også alle at Nokia snart kommer med noen exeptionelt nyvinnende modeller til neste år. Igjen beviser Nokia at de ligger lysår forran konkurentene da Microsoft 9 allerede er Android totalt overlegen på ytelse og design. Når det gjelder lomme-pc og sånt, så har ikke det noe med Android å gjøre. PC har med Hp og Asus og sånt å gjøre. Selv om du vil ha den i lomma. Det går ikke an å blande sammen leketøy og EDB-utstyr.

Lenke til kommentar

Til dere som stresser om SII og Blackberry og ditt og datt. Det er uansett ikke snakk om hva en mobil skal brukes til. Alle som følger med og holder seg oppdatert vet at E 72 på alle områder er en bedre mobil enn alle andre. Dette er ikke bare min personlige mening, dette er rett og slett fakta. E 72 er bedre på musikk, den har batteri-kapasitet som ligger lysår forran alle andre, den er mye raskere og bedre på internettbruk enn alle andre. Det finnes mer enn nok av tester som beviser dette. E 72 , og spesielt min som er laget av gull og har russisk tastatur er en mobil som alle andre produsenter ikke er i nærheten av å matche. Den har til og med mini-kalkulator. Om E 72 hadde blitt lansert i år så ville den utvilsomt blitt kåret til årets mobil. Det er kansje ikke lett å forstå for fanboys av android og epler, men alle voksne mennesker som forstår seg på teknikk vil utvilsomt være enig. Nokia er verdens største produsent av mobiler, dermed er de så klart verdens beste også. Alt annet blir bare jalla. Men det er fint med konkuranse, ingen tvil om det. Uansett, inge?nting er som glinsende stål og gull. Forøvrig er det kun Nokia som har teknisk kompetanse til å produsere slikt kommunikasjonsutstyr. Resten er nok desverre hardplast fra Kina. Tester viser også at det jukses med innsiden, det tekniske. Der er det bare Nokia som har de beste resultater. Dette er fakta, ikke min personlige mening.

Høøøø??litt mye vodka?

Lenke til kommentar

Fortjent og forventet seier. Det er ikke "rette" telefonen for meg, da jeg ikke liker silikonkasser rundt mine telefoner, og det er vel en nødvendighet på denne. Men jeg har ingen problemer med å forstå at den ble kåret til årets mobil. Og dere som ikke skbønner det burde kanskje reflektere litt over hvorfor dere på død og liv mener at denbikke fortjente seieren....

Har brukt min uten skjermbeskytter el silikon tull i over 7mnd ingen problem uten og da har den vært i bakken ca 3ganger

Lenke til kommentar

Starwars kalkulator? Hvor får du det fra? Som lomme-pc og til avansert bruk så har du så uendelig mye større muligheter med android. Min SGS2 vil gruse din E72 på det aller aller meste. Synes det er morsomt at du snakker om avansert bruk hele tiden også er kalkulator det eneste du kommer på (som alle mobiler kommer med som standard). Og for å spørre igjen: hvor får du starwars-kalkulator fra?

 

Vet ikke om jeg ser poenget i å fortsette, du har jo uansett ingen forstand for at Nokia er mye bedre enn plastleker fra Kina. Alle Nokia-mobiler produseres i Finland som er kjent for å levere svært gode produkter. Du må ikke glemme at verdens første TWZ-krets ble utviklet i Finland. Denne har tross alt lagt grunnlaget for all EDB-utvikling. Når det gjelder Starwars-kalkulator så er det jo innlysende at scientific betyr sci-fi. Alle vet jo at det bare er filmtriks! Din SGS2 er sikkert en morsom liten ting, men igjen må jeg vise til min E 72 i gull farge og med Russisk tastatur. Ingen grunn til å ta på vei når man innser et feilkjøp. Vi vet også alle at Nokia snart kommer med noen exeptionelt nyvinnende modeller til neste år. Igjen beviser Nokia at de ligger lysår forran konkurentene da Microsoft 9 allerede er Android totalt overlegen på ytelse og design. Når det gjelder lomme-pc og sånt, så har ikke det noe med Android å gjøre. PC har med Hp og Asus og sånt å gjøre. Selv om du vil ha den i lomma. Det går ikke an å blande sammen leketøy og EDB-utstyr.

Så scientific betyr sci fi ???Diskuter et annet sted!!

Lenke til kommentar

Fortjent og forventet seier. Det er ikke "rette" telefonen for meg, da jeg ikke liker silikonkasser rundt mine telefoner, og det er vel en nødvendighet på denne. Men jeg har ingen problemer med å forstå at den ble kåret til årets mobil. Og dere som ikke skbønner det burde kanskje reflektere litt over hvorfor dere på død og liv mener at denbikke fortjente seieren....

Har brukt min uten skjermbeskytter el silikon tull i over 7mnd ingen problem uten og da har den vært i bakken ca 3ganger

 

Det har jeg ingen problemer med å tro. Men der jeg ferdes til daglig, hadde nok en silikonkasse, eller iallefall et solid skinnetui, vært å foretrekke.

For meg er byggekvalitet, og kvalitetfølelsen, like viktig som heftige spesifikasjoner. Derfor blir aldri SGS2 en telefon for meg. Jeg foretrekker den solide byggekvaliteten, og kvalitetfølelsen, som hTC levere på sine Android telefoner. Derfor blir nok min neste telefon også en hTC. Glemte jeg å nevne Sense, som et stort pluss? Jeg har i dag custom rom, men etter å ha prøvd flere forskjellige, så endte jeg opp med en Sense 3.5 rom. Er nesten blitt avhengig av Sense ;)

Lenke til kommentar

Gull og russisk taStastatur? Den vil Jeg se bilder av!

 

taStastatur? Antar du mener tastatur. Eller klaviatur som vi sier på Russisk. Høres litt penere ut. Skulle gjerne lagt ved bilde men ser ingen fornuftig måte å laste et bilde her. Jeg er ingen tosk som sitter dagen lang for å finne ut hvordan man gjør ditt og datt. Jeg er for opptatt til det. Det er en av grunnene til at Nokia er så mye bedre enn alt annet. Det fungerer kjapt og perfekt til alle tider. Fortell meg hvordan legge ved bilde så skal du få se det som burde vært årets mobil.

Lenke til kommentar
Til dere som stresser om SII og Blackberry og ditt og datt. Det er uansett ikke snakk om hva en mobil skal brukes til. Alle som følger med og holder seg oppdatert vet at E 72 på alle områder er en bedre mobil enn alle andre. Dette er ikke bare min personlige mening, dette er rett og slett fakta. E 72 er bedre på musikk, den har batteri-kapasitet som ligger lysår forran alle andre, den er mye raskere og bedre på internettbruk enn alle andre. Det finnes mer enn nok av tester som beviser dette. E 72 , og spesielt min som er laget av gull og har russisk tastatur er en mobil som alle andre produsenter ikke er i nærheten av å matche. Den har til og med mini-kalkulator. Om E 72 hadde blitt lansert i år så ville den utvilsomt blitt kåret til årets mobil. Det er kansje ikke lett å forstå for fanboys av android og epler, men alle voksne mennesker som forstår seg på teknikk vil utvilsomt være enig. Nokia er verdens største produsent av mobiler, dermed er de så klart verdens beste også. Alt annet blir bare jalla. Men det er fint med konkuranse, ingen tvil om det. Uansett, ingenting er som glinsende stål og gull. Forøvrig er det kun Nokia som har teknisk kompetanse til å produsere slikt kommunikasjonsutstyr. Resten er nok desverre hardplast fra Kina. Tester viser også at det jukses med innsiden, det tekniske. Der er det bare Nokia som har de beste resultater. Dette er fakta, ikke min personlige mening.
Kan du henvise til noen tester at denne skulle være i _nærheten_ av Galaxy S II? Få opp en fullverdig test så skal vi se. Det du sier er ikke annet en direkte sprøyt. Det er ikke fakta. Klarer du ikke å henvise til tester, så dropp å svar på innlegget her.

 

Henvise til tester? Har desverre ikke tid til å være barnehagetante og hjelpe til med slike helt opplagte saker. Regner med du er kar nok til å google ett og annet selv. Da finner du haugevis med tester som viser at E 72 i ti av ni utfordringer gjør jobben svært mye bedre enn andre, uansett merke.

Lenke til kommentar

hmmm galaxy s 2, det kom ikke som en overaskelse faktisk, ser ut kor enn du er så sier alle at det er den beste mobilen... eg e uenig men i forhold til andre så har eg en, eg ville se for meg selv ka denne mobilen kan å vel den e rask! har et greit kamera men etter det ble eg veldig skuffet..... skjermen ikke helt min type, for ekstreme farger, for lav oppløsning. føles ekstremt billig å plastik, ubehagelig, ikke en ergonomisk mobil, touchwiz er en grei launcher men foretrekker htc sense, føles komplett og fullstendig... men det er no min mening om SGS 2

 

Jeg kan godt si meg enig i mye av dette. "lav oppløsning". "ekstremt billig". "plastik". Men du vet liamherland at løsningen er enkel. For å unngå alt mulig tull så finnes det mange gode mobiler. Jeg skal ikke påstå at noen er bedre enn andre, men bare for å komme med et enkelt eksempel så kan jeg f.eks. nevne Nokia E 72. Eller Nokia X7. Eller E 7. Eller andre utgaver av Nokia. Evt. ikke noe annet. Det er mye bra å velge i.

Lenke til kommentar
Til dere som stresser om SII og Blackberry og ditt og datt. Det er uansett ikke snakk om hva en mobil skal brukes til. Alle som følger med og holder seg oppdatert vet at E 72 på alle områder er en bedre mobil enn alle andre. Dette er ikke bare min personlige mening, dette er rett og slett fakta. E 72 er bedre på musikk, den har batteri-kapasitet som ligger lysår forran alle andre, den er mye raskere og bedre på internettbruk enn alle andre. Det finnes mer enn nok av tester som beviser dette. E 72 , og spesielt min som er laget av gull og har russisk tastatur er en mobil som alle andre produsenter ikke er i nærheten av å matche. Den har til og med mini-kalkulator. Om E 72 hadde blitt lansert i år så ville den utvilsomt blitt kåret til årets mobil. Det er kansje ikke lett å forstå for fanboys av android og epler, men alle voksne mennesker som forstår seg på teknikk vil utvilsomt være enig. Nokia er verdens største produsent av mobiler, dermed er de så klart verdens beste også. Alt annet blir bare jalla. Men det er fint med konkuranse, ingen tvil om det. Uansett, ingenting er som glinsende stål og gull. Forøvrig er det kun Nokia som har teknisk kompetanse til å produsere slikt kommunikasjonsutstyr. Resten er nok desverre hardplast fra Kina. Tester viser også at det jukses med innsiden, det tekniske. Der er det bare Nokia som har de beste resultater. Dette er fakta, ikke min personlige mening.
Kan du henvise til noen tester at denne skulle være i _nærheten_ av Galaxy S II? Få opp en fullverdig test så skal vi se. Det du sier er ikke annet en direkte sprøyt. Det er ikke fakta. Klarer du ikke å henvise til tester, så dropp å svar på innlegget her.

 

Henvise til tester? Har desverre ikke tid til å være barnehagetante og hjelpe til med slike helt opplagte saker. Regner med du er kar nok til å google ett og annet selv. Da finner du haugevis med tester som viser at E 72 i ti av ni utfordringer gjør jobben svært mye bedre enn andre, uansett merke.

 

Jeg er ekstrem på å få med meg mobilnyheter fra alle media, tester og utsagn fra de fleste store mobiljournalistene. Og det du påstår her har jeg _aldri_ hørt eller sett noe til. Så derfor ber jeg deg dokumentere denne påstanden, eller blir du ikke tatt mye seriøst av brukerne her på forumet. Ikke ment som noe angrep på deg som person, snarere et tips.

 

Jeg er avventene på informasjon.

Lenke til kommentar

Gull og russisk taStastatur? Den vil Jeg se bilder av!

 

taStastatur? Antar du mener tastatur. Eller klaviatur som vi sier på Russisk. Høres litt penere ut. Skulle gjerne lagt ved bilde men ser ingen fornuftig måte å laste et bilde her. Jeg er ingen tosk som sitter dagen lang for å finne ut hvordan man gjør ditt og datt. Jeg er for opptatt til det. Det er en av grunnene til at Nokia er så mye bedre enn alt annet. Det fungerer kjapt og perfekt til alle tider. Fortell meg hvordan legge ved bilde så skal du få se det som burde vært årets mobil.

 

Snek inn noen elleville feil der ja, men u fattet tegninga :p Ikke noe problem å laste opp bilder på forumet her

 

Legg til vedlegg-->Velg fil-->legg ved denne filen.

Lenke til kommentar
N9 kommer laangt unna Iphone 4s da!

 

hvordan da?

 

 

Haha, android et leketøy ja. Hvilke store muligheter har du på N900 som du ikke har på en god android telefon?

 

Tja.

 

- Quadboote forskjellige OS, feks Mer, Meego, Android, Maemo5.

 

- Sinnsykt bra browser gjort bedre av HWkeyboardet hvor du har ctrl-c/v/x funksjoner for eksempel, og andre easy shortcuts, men har ikke helt siste versjon av flash iirc. Du har også musepeker for hover over dropdownmenyer, tekstvelging og annet du ville brukt en musepeker til forutenom klikking i en browser.

 

- Programmerere kan programmere rett på telefonen via xterm, etter hva jeg har skjønt er N900 god på dette kontra android, men skal ikke være superbastant her for jeg kan ikke mye om programmering.

 

- integrated sip support vet jeg ikke om er noe android ikke kan gjøre?

 

- Ellers er det vel mye det at det er debian, altså "rein linux" etter hva jeg har skjønt, og at det derfor blir mer som en internet tablet/lommePC enn noe annet.

 

- Du kan legge inn Windowns 95 :p . Mer proof of concept enn brukandes til noe, men det er jo litt artig :p

 

 

Kom over dette fra en fyr en plass, det er litt gammelt så mulig det ikke gjelder lengre:

 

 

Maemo on the N900 is really very good. The GUI is excellent and user-friendly, but for a hacker / coder, it's great to have a phone that's running an OS based on Debian GNU/Linux, with X11. There's no need to jail-break an N900, Nokia encourages people to hack it, and it's easy for the user to get root, install new packages, even upgrade the kernel and overclock. My N900 phone is capable of running just about all the same software as my Ubuntu laptop. The apps that come with it use GTK+ and QT with X11, just like my desktop Linux machines. This phone can happily run mysql, python, gcc, g++, ruby, perl, quake 3 arena (openarena), emulators for most every gaming platform, qemu, fuse / sshfs, mplayer, etc.

 

It's a real Linux-based pocket computer / phone, designed to appeal to programmers and also good for the average user.

 

People get excited that Apple and Android have a large collection of apps, but personally I am much more excited that I can run just about any open-source software that runs on Debian, including over 10,000 free-software Debian packages, and many programs I've written myself. The programs in Debian are mostly high-quality programs, not random junk. I can apt-get install a large number of packages that have been ported to Maemo, and I can build almost any other package from source, available from Debian and elsewhere. If it runs on a desktop Linux machine, chances are it will run on the N900.

 

I found it was easier to port my programming language "brace" (with its graphics and sound libraries) to run on my phone, than to run on openbsd, for example. Only a tiny fix was needed.

 

I can safely overclock my 600Mhz phone to run at 1150Mhz (using a stock maemo.org kernel package), which I believe is 15% faster than the newest Android phones.

 

As I say on my website sam.nipl.net­/N900­+.html , the Nokia N900 phone is by far the best phone / pocket computer available today. It is especially good for programmers / hackers. The only product that compares to it is the Pandora handheld, which is not a phone, but is better for gaming. The Pandora and N900 are highly compatible as they both run an open GNU/Linux-based OS and they have essentially the same CPU SoC.

 

 

Og denne, som også er litt gammel:

 

http://cool900.blogspot.com/2009/10/comparing-freedom-on-maemo-and-android.html

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...