Gå til innhold

Ditt beste Skyrim tips.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror at å levle innen smithing og enchanting er et godt råd, sparer en del penger på det som man kan bruke på andre ting. Tips for å levle innen smithing: lag en drøss iron daggers. Krever bare en iron ingot og en leather strip, og du levler like mye uansett hva du lager. Iron er også billig og lett å finne, samme med leather. Arcane enchanter perken burde låses opp så fort man kan=)

 

Må legge til at det ikke bare er økonomien som er et argument for smithing og enchanting. Du får til å lage ganske heftig utstyr som er bedre enn det meste man får kjøpt og loota. Low-level magiske items er også fint å ta med seg, så kan man disenchante de, få høyere level innen enchanting pluss flere muligheter når man skal enchante selv.

Endret av Nord-Skandinav
  • Liker 1
Lenke til kommentar

The Mace of Molag Bal, noen kjenner kansje igjen navnet fra tidligere spill?

 

Du kan skaffe denne macen på sånn ca hvilken som helst level, har nettopp gjort questen på en ny Thief på master mode. Stikk til Markath, og gå rett forbi bodene du ser forran deg. Ett par hus senere finner du en kar som spør om noen bor i ett hus. Følg questen og du får en Daedric mace på low level. Med fantastiske bonuser. Og om du gjør Black Soul Gem questen samtidig (reusable soul gem) så får du uendelig med påfyll på den og gjennom procen. Råeste våpener du kan få tak i med milevis forsprang

Lenke til kommentar

Har man spellsene Equilibrium og Fast Heal/Close Wounds kan man grinde Restoration som en idiot. Equilibrium drainer health for magicka, mens healing spells selvfølgelig gjør det stikk motsatte. Det er en fordel å ha en del perks i restoration slik at du kan caste Equilibrium konstant uten å tappe hele health baren.

 

Trente meg fra level 50 til 60 på ca. 12 minutter på denne måten, og skal man være mage får man helt enorme fordeler av å kunne heale mye med lite magicka, og regenerere magicka fort, så restoration bør man i det minste ha litt fokus på uansett hva man gjør.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Spill DiD (Death is Death) for en mye råere opplevelse.

 

Altså når karakteren dør er den død, ingen reload-back-to-life. Karakteren er da død, så start en ny. Unntaket er dersom du dør pga. bugs ol. (som f.eks at den hæ*#¤%&s shouts-knappen plutselig ikke virker).

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Her er en ting jeg fant ut fra starten, putter den i spoiler så folk ikke blir sinte

 

 

Helt i starten når du kommer inni det lille fortet med Hadvar etter å ha sluppet vekk fra dragen og har fått deg sverd, (Det var første gang jeg spilte, så jeg tok et sverd fra veggen og trodde det var nok), så slå litt på Hadvar før du fortsetter.

Jeg slo på han fordi jeg ikke skjønnte en dritt av hvorfor i h**vette ikke kunne fortsette (Jeg måtte jo ha armor også), men han slo ikke tilbake.

Slå på han -> han slår ikke tilbake -> sneak og one-handed skill improved -> profit

 

 

 

jo, og en ting til

 

 

F5 - F5 - F5 - F5 - F5 - F5 - F5 - F5 - F5 - F5 - F5 - F5

 

 

Endret av MilKman'
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Standing Stone Locations and Blessings.

 

 

The Warrior Stone - Learn combat skills 20% faster.

The Thief Stone - Learn stealth skills 20% faster.

The Mage Stone - Learn magic skills 20% faster.

 

Map location: In the beginning, NW of Helgen by the river.

 

The Lover Stone - Learn all skills 15% faster.

Found east of Markarth, in the direction of Solitude.

 

 

The Apprentice Stone - Regenerate Magicka twice as fast, but twice as vulnerable to magic attacks.

Found south of Solitude, on an island in the marsh.

 

 

The Atronach Stone - Adds 50 points to magicka, absorbs 50% of enemy spells, and a 50% reduction to magicka regeneration.

Found between Windhelm and Riften, east of Darkwater Crossing and Eldergleam Sanctuary.

 

 

The Lady Stone - Regenerate stamina and health 25% faster.

Found west of Riverwood, on a small island in the lake.

 

 

The Lord Stone - Gain 50 points to damage resistance, resist magic by 25%.

Found southwest of Dawnstone, on the northern peak of the mountain range.

 

 

The Ritual Stone - Gives you the power to raise a group of corpses that fight for you.

Found between Whiterun and the Valtheim Towers, east of Whiterun and south of the river.

 

 

The Serpent Stone - Gives you the power to paralyse a target for 5 seconds and do 25 damage.

Found on an iceberg east of Winterhold, and north of Windhelm.

 

 

The Shadow Stone - Grants invisibility for 60 seconds.

Found south of Riften, on a mountain dwarfed by the southern mountain range.

 

 

The Steed Stone - Adds 100 points to carry weight, with no movement penalty for worn armour.

Found northwest of Solitude, on the top of the highest mountain.

 

 

The Tower Stone - Allows you to unlock one expert (or lower) level lock, once per day.

Found in the centre of Winterhold, on one of the central mountains.

 

Lenke til kommentar

Gratis hus i Whiterun:

Hvis du drar til The Bannered Mare som ligger i Whiterun og skaffer deg Uthgerd som companion så kan du trade med henne å ta nøkkelen til huset hennes.

 

Du kan også gjøre som jeg pleier, å bli med henne hjem, ta livet av henne og stjele rustingen hennes også ;)

 

Companions blir "dårligere" over tid:

Når du først kommer til et område så blir ferdighetene til de forskjellige NPC'ene generert. Dette betyr at dersom du plukker opp Lydia når du er level 5, så vil ferdighetene hennes matches opp mot dette.

 

Over tid, mens du går opp i level så forblir Lydia på stadiet hun var da du plukket henne opp.

En løsning er å slutte å bruke henne, og plukke opp en annen til å dilte etter deg.

 

Jeg foretrekker å bruke følgende konsoll kommando (Dette fungerer kun på PC):

Åpne konsollet, trykk på Lydia (eller annen companion)

Skriv Disable

Skriv Enable

 

Inventory blir ikke berørt, men ferdighetene oppdateres til å matche din level. Jeg pleier å gjøre dette innimellom, når jeg merker at Lydia ikke lenger duger til noe som helst.

 

Jeg har heller ikke merket noen "side-effects" som følge av bruk av denne "tweaken".

 

 

Personlig ser jeg ikke på dette som juksing da jeg mener companions burde gå opp i level samtidig som deg som en del av spillet. Er nok av folk i spillet jeg ikke kan fordra, og da går man fort tom for folk man kan ta med seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skrev dette i enchanting \ smithing tråden, kan jo postes her og:

Godt tips, før man skal enchante stuff, drikk potions som gjør enchants mere effektivt. Har ikke funnet items/enchant som gjør det enda, men det fins kanskje. Jeg gjorde i alle fall det og mekket meg deretter fullt sett (hansker, chest, ring, neck) med +% til smithing, deretter ned og improve utstyr (her også med potion som increaser smithing). ca 330 armor med light armorset (3 dragon pieces og en maske), med bare 1 perk i light armor og 1 perk i 25% mere armor for bare light på alle slots. Med ytterligere perks der dinger man _lett_ 500 vil jeg påstå.

 

Vel, for å komme med guiden:

100 skill i alchemy, 5x enchanter, physician, benefactor.

100 skill i enchanting, med 5x enchanter, insightful enchanter, corpus enchanter og extra effekt.

+Blacksmithing Enchantment

+Alchemy Enchantment

Notched Pickaxe (Finner den på "Top of the World" toppen sammen med 3 mines. Gir +Smithing skill i weapon slot.

+Smithing og +Alchemy potion ingredients.

 

Ingredients liste her: http://www.uesp.net/wiki/Skyrim:Ingredients

 

Mekk +Alchemy Gear, og lag +enchanting potion.

Bruk +enchanting potion til å lage nytt +alchemy gear.

Lag nye og sterkere +enchanting potions, og fortsett slik til du merker at gearet ditt ikke blir noe bedre lengre. Etter det så lager du ett siste sett med +smithing gear.

 

Så trenger du 100 Smithing, og gå for heavy armor linjen uansett om du skal bruke light eller heavy armor. Fordi du vil ha Daedric weapons uansett.

 

Så bruker du +smithing gear og +smithing potions til å lage legendary quality gear \ våpen.

 

Så mekker du armor med +lightarmor\heavyarmor skill i tillegg til +damage, kansje litt magic resist og. And voila, du ender opp med ca 1200ish armor i lightarmor og 2000+ armor i heavyarmor og 5-600 damage per hit med bow \ 1hander \ 2hander. Men desverre så virker ikke enchantments på Daggers, samme med potions. (Aka don't use daggers =\) Så du ender opp med å gjøre en 165ish damage per hit med top dagger mens top sword gjør 500ish per hit.. Alt for stor forskjell til at det er verdt det

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skrev dette i enchanting \ smithing tråden, kan jo postes her og:

Godt tips, før man skal enchante stuff, drikk potions som gjør enchants mere effektivt. Har ikke funnet items/enchant som gjør det enda, men det fins kanskje. Jeg gjorde i alle fall det og mekket meg deretter fullt sett (hansker, chest, ring, neck) med +% til smithing, deretter ned og improve utstyr (her også med potion som increaser smithing). ca 330 armor med light armorset (3 dragon pieces og en maske), med bare 1 perk i light armor og 1 perk i 25% mere armor for bare light på alle slots. Med ytterligere perks der dinger man _lett_ 500 vil jeg påstå.

 

Vel, for å komme med guiden:

100 skill i alchemy, 5x enchanter, physician, benefactor.

100 skill i enchanting, med 5x enchanter, insightful enchanter, corpus enchanter og extra effekt.

+Blacksmithing Enchantment

+Alchemy Enchantment

Notched Pickaxe (Finner den på "Top of the World" toppen sammen med 3 mines. Gir +Smithing skill i weapon slot.

+Smithing og +Alchemy potion ingredients.

 

Ingredients liste her: http://www.uesp.net/wiki/Skyrim:Ingredients

 

Mekk +Alchemy Gear, og lag +enchanting potion.

Bruk +enchanting potion til å lage nytt +alchemy gear.

Lag nye og sterkere +enchanting potions, og fortsett slik til du merker at gearet ditt ikke blir noe bedre lengre. Etter det så lager du ett siste sett med +smithing gear.

 

Så trenger du 100 Smithing, og gå for heavy armor linjen uansett om du skal bruke light eller heavy armor. Fordi du vil ha Daedric weapons uansett.

 

Så bruker du +smithing gear og +smithing potions til å lage legendary quality gear \ våpen.

 

Så mekker du armor med +lightarmor\heavyarmor skill i tillegg til +damage, kansje litt magic resist og. And voila, du ender opp med ca 1200ish armor i lightarmor og 2000+ armor i heavyarmor og 5-600 damage per hit med bow \ 1hander \ 2hander. Men desverre så virker ikke enchantments på Daggers, samme med potions. (Aka don't use daggers =\) Så du ender opp med å gjøre en 165ish damage per hit med top dagger mens top sword gjør 500ish per hit.. Alt for stor forskjell til at det er verdt det

 

Nå er det vel verdt og nevne at gjør man dette her vil risikere å gjøre spillet latterlig lett for sin egen del. :)

Lenke til kommentar

Companions blir "dårligere" over tid:

(...)

Over tid, mens du går opp i level så forblir Lydia på stadiet hun var da du plukket henne opp.

(...)

Som en fyr sa på et annet forum...

 

No wonder when I read about others' Uthgerd being able to solo giant, while my Uthgerd got 2 shot by random falmer. o_O

 

Dette er jo et håpløst dårlig system. Min Lydia ligger mer på knærne enn hun står på beina med en gang hun møter på noe som gjør skade rustningen ikke hjelper mot (drage-ild f.eks.). Takk for konsoll-tipset. Jeg skal teste Lydia mot en giant før og etter for å se forskjellen.

 

EDIT: Jeg har testet litt, men ser ikke ut til at disable/enable forandrer på ferdighetene til Lydia.

 

Bildebevis:

post-174005-0-78399100-1321986204_thumb.jpg

 

Skriv de samme kommandoene etter at dere trykker på Lydia. Jeg fikk henne med meg omtrent på level 5. Hvilke stats har hun hos dere?

Endret av Orwandel
Lenke til kommentar

Etter å ha spilt Elder Scrolls 1, 3, 4 og 5 har jeg ett tips jeg holder meg til mer enn noe annet:

 

Drit i levels og skill points. Dette er ikke Diablo eller World of Warcraft. Fiendene er stort sett ditt level hele veien gjennom, så det har lite å si om du er level 1 eller level 50. Å stå i ro og denge løs på en busk for å bli høyere level er både kjedelig og meningsløst. (aner ikke om det er mulig i Skyrim, men mange gjorde det i Morrowind.) Et "level" i Skyrim består av alle skills du har, om det så er heavy armor eller speechcraft, så hvilket level du har er ganske meningsløs informasjon.

 

Så i stedet for å fokusere på hvilket level man er, hvor mange skillpoints man har og så videre bør man heller fokusere på å ha det moro og spille som man selv vil. Skyrim lar deg gjøre veldig mye som du selv vil, så du bør heller utnytte det enn å fokusere på å gjøre ting "rett". Har du det moro spiller du det rett. Enkelt og greit.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Skriv de samme kommandoene etter at dere trykker på Lydia. Jeg fikk henne med meg omtrent på level 5. Hvilke stats har hun hos dere?

 

Virker ikke å være noen problem med min follower. Det er hun magen som du kan få som følgesvenn etter å ha gjort Azura sitt quest. Hun er en destruction-mage som har reddet livskiten ut av meg flere ganger.

 

Det jeg pleier å gjøre er å abandone henne før siste boss i hver dungeon jeg gjør. Hun er rett og slett OP, så for å gjøre det mer interessant... Så jeg må tilbake til Shrine of Azura for å hente henne ganske ofte.

 

getav destruction viser 75 hos henne. Jeg er lvl 36 så det bør stemme. Har også 250 magicka og 190 health...

 

Så fasit her virker å være å sende de "hjem" inni mellom... f. eks hver gang du levler eller noe slikt. Så levler de neste gang du "henter" de.

 

edit: et par typoer.

Endret av d4fF
Lenke til kommentar

 

 

Mitt tips:

The Lover Stone, osv osv

 

Hvor lenge er en stone aktiv og hvordan vet man om den er aktiv eller ikke?

 

Kanskje putte disse i Spoiler?

 

 

 

Mitt tips er, skaff dere Volsung så fort som mulig. Om dere lurer på hvordan, så kan dere sjekke http://elderscrolls.wikia.com/wiki/Volskygge

 

 

 

 

Det er ikke noe quest for dette, bare gå dit og slåss og gjøre det som står i linken?

Edit: Fikk gjort det :)

 

Og om du gjør Black Soul Gem questen samtidig (reusable soul gem) så får du uendelig med påfyll på den og gjennom procen.

 

Hvilket quest?

Endret av eXa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...