Gå til innhold

Anmeldelse: Assassin's Creed: Revelations (PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blæh, noe av det mest patetiske jeg ser på spillforum er det ramaskriket fra folk som fortsatt ikke har spilt spillet rakke ned på anmeldere som ikke gir toppkarakter til det nye spillet i favorittserien deres. Man skal være veldig forsiktig med å uttale seg før man faktisk har faktisk har fått erfaring med spillet selv. Før den tid har man strengt tatt ikke peiling på hva man snakker om...

 

 

7/10 hos Edge.

 

Så enig så enig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125

Har ikke spilt det enda så jeg kan ikke utale meg helt enda :ph34r: men en svak 7r tror jeg nokk er mere korekt når man ser på flere anmeldelser en 5r er alt for lavt

Den derre tankegangen om at anmeldelser skal treffe en slags "fasit" er helt bak mål. Om anmelderen her har spilt de forrige spillene og er skuffet så må han for all del få lov til å gi en lavere karakter, (edit) så lenge han begrunner karakteren sin.

 

Det er en trist praksis for tiden med at man lager et spill i en serie hvert år, og ender opp med noe som i bunn og grunn bare er en map-pack som man selger til fullpris. Modern Warfare 3 og Assassin's Creed er eksempler på dette. Syns det kan være lov å være kritisk til å betale 500-600 for en mer eller mindre identisk opplevelse.

Endret av Slettet+214asdf125
Lenke til kommentar

Har ikke spilt det enda så jeg kan ikke utale meg helt enda :ph34r: men en svak 7r tror jeg nokk er mere korekt når man ser på flere anmeldelser en 5r er alt for lavt

"Pappa sier det er kjempe bra. Min pappa er sterkere enn din pappa. Min pappa er best." Du skjønner at den argumenteringen du driver med er sånn som man holdt på med i barnehagen?

 

Du har ikke spilt spillet ennå, så slapp av. Du kan fortsatt kose deg med spillet selv om det fikk en 5er. Det er sikkert mange andre sider der spillet fikk høyere karakter som du kan trøste deg med. Eller du kan spill spillet selv, lag en "objektiv/nøytral" anmeldelse og prøv å bevis at anmelder tar feil - og se hvor mange som er enig med deg da.

 

Ellers kan du roe deg ned, spille spillet og komme tilbake til denne tråden etterpå. Så kan du prøve å diskutere med anmelder om noe annet enn "du suger, blabla.com ga det 10/10, anmeldelsen skal være objektiv, bla bla bla".

 

Helt utrolig at folk kan ta så på vei for et lite tall..

 

Fortsett med å være subjektiv Lasse!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kvifor skulle du vone at eit spel ligg på noko spesifikt karaktergjennomsnitt? Vel, med mindre det er ein indie-yndling eller noko, men gigantiske AAA-produksjonar som Assassin's Creed treng neppe det blødande hjartet ditt. Om du allereie har fått stadfesta at nokon andre på internett synest at spelet ditt er bra, sånn at kjøpet og egoet ditt er validerte - kvifor er det då krise at Lasse Lervik ikkje er samd med dei? :)

 

Om ein kan sjå vekk i frå at eit gjennomsnitt ikkje er ein smaksfasit, så er uansett Metacritic ein dårleg indikasjon; fordi gjennomsnittsnormaliseringa ikkje tek høgde for karakterinflasjonen som pregar den globale spelpressa. Det er ein grunn til at blårussen har ein tendens til å sjå alt med metacritic-resultat under 80 som "dårleg", sjølv om det i ein rasjonell verd må under 50 for å vere dårleg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125

Nei men snitt scoren er en grei måte å se om et spill ligger ca på det man tror eller håper :yes: på ps3 er snittet 80 av 100 med 13 kritikker :yes: tror vi har et godt utgangspunkt nå

Utgangspunkt er jo fint nok det, men man må være litt kritisk til metacritic også.

 

Dragon Age 2 fikk jo gode anmeldelser, for eksempel... For en gedigen skuffelse.

Lenke til kommentar

Uff noen mere voksene hær? :whistle:

 

liten quick titt på metacritic ser jeg spillet har et snitt på 79 av 100 på x360 med 24 omtaler :thumbup: litt off gamer.no annmeldelse ser jeg :ph34r:

 

5 av 10 :!: helt på trynet som antatt

 

Denne posten må vel være definisjonen på ironi...

 

Metacritic har GTA4 til ps3 på 98%. Hvis ikke det sier nok om hvor latterlig det systemet er, samt håpløs inflasjon på de fleste anmeldersider så vet ikke jeg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Anmeldere kan være uenig - heldigvis.

 

Det er ikke verdens undergang av den grunn. Ikke at jeg helt ser poenget med en verden hvor man til og med har problemer med å respektere og forstå at noens oppfattelse av et spill faktisk kan variere.

 

Ingen grenser for hva vi kan kjekle om på wwww :)

 

 

Godt jobbet Lasse.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Aldri helt forstått hatet mot det første spillet i serien. Syntes det var knall bra, ja det ble litt ensformig. Men var fremdeles rått. Var også litt mer gamplay messig rendyrka, spillet druknet ikke i kjedelige unødvendige ting. AC2, var bra og forbedret en del, men jeg likte nr 1 bedre. Brotherhood mistet jeg interessen ganske tidlig, da føltes formulaen til spillet gammel og resirkulert.

 

Nei ønsker man å spille som snikmorder, så er det nok bedre å vente på nye Hitman :)

Lenke til kommentar

AC var interessant og nytt, men kjedelig i lengden.

ACII hadde jeg i utgangspunktet ikke tenkt å prøve, men ble overbevist av gode omtaler. Det var betydelig bedre enn eneren.

ACB var i stor grad en kopi av toeren, men med en del ting forbedret. Det er spillet i serien jeg har likt best. Men eneste grunnen til at jeg kjøpte det var fordi det var så billig og jeg nesten fikk like mye for å bytte inn toeren.

 

Revelations har jeg ikke så lyst å kjøpe. Det virker som et kjedeligere Brotherhood med et par nye elementer. Men ikke nok for at jeg gidder å spille gjennom det. Jeg får vel få med meg historien på en annen måte, i tilfelle ACIII innfrir.

 

Det eneste som har gjort serien mer appelerende for min del er introduksjonen av penger og strategien. Håper, på lik linje med anmelder, at dette blir forbedret i kommende spill.

Lenke til kommentar

Hvordan kan LOTR: War in the North som jeg mener er blant dårligste spillet jeg har spilt på lenge få 9/10 mens Assassins Creed serien som har en av mest interaktive gameplayet av alle få 5/10 ? Selv om dem har bomma på en del gameplay elementer og har en litt kjedelig historie, er det virkelig 4 karakterer under War in the North ? Er det bare meg som føler som å ha våknet i Twilight Zone ? Er Arnold president ? Hva i huleste skjer med dere :o

  • Liker 1
Lenke til kommentar

@Samco

 

Siden du ser på metacritic som et slags mål på hvor anmeldelsene burde legge seg på karakterskalaen, her er litt statistikk angående ditt bidrag i denne tråden

 

Foruminnlegg som enten har være uenig med deg, og derfor sitert deg eller vært rettet direkte mot deg har fått 26 "+"-er

 

Dine foruminnlegg har fått 0 "+"-er

 

Dette gir en gamer.no forum metascore på 0/26 = 0.0

 

Om du føler at dette ikke representerer den virkelige verden, så stopp opp og tenk om metacritic gjør det samme.

Endret av KAS
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Når 99.9% ikke bruker pluss knappen så blir ikke det der riktig sammenligning. Metascore er nettopp lagd for at man skal få et så riktig bilde som mulig, den lager en gjennomsnittsverdig av alle anmeldelser. Når da Gamer.no bryter utav den med en stor margin så kan man jo lure. Ikke at gamer.no skal føye seg etter andre, men det har vært mange snodige anmeldelser i det siste. War in the North må være den mest ekstreme ........... og den her rett etter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...