Gå til innhold

«Rammeløse» TV-er fra LG


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det bare meg som liker å ha en sort kant rundt TVen?

Jeg syntes, spesielt hvis det ikke er helt mørkt i rommet, at det å se på TV er mye "lettere på øyet" med en sort ramme.

Den trenger kanskje ikke være like bred som på min Pana G15, men ikke så mye smalere heller.

 

PC- skjerm uten kant er jeg mer for, hvis jeg skulle hatt multioppsett.

Lenke til kommentar

http://www.engadget.com/2011/08/02/lg-launches-nano-led-backlit-lw9800-hdtvs-in-korea/

 

Ut i fra her så ser det ut som om nano-LED er en fancy bak-LED.

 

LG TAKES 3D TVS TO NEW HEIGHTS WITH NANO FULL BACKLIT LED, SMARTER FUNCTIONS

...

The LW980S's viewing experience is further enhanced by LG's unique NANO FULL LED lighting technology. Via an extremely thin film printed with minuscule dots, NANO FULL LED disperses light more evenly across the screen, to create brighter, clearer and smoother pictures.

Endret av S-r-ex
Lenke til kommentar

Nano-LED er LGs betegnelse på bak-LED, som er laget så kompakte at TVen blir tilnærmet like tynn som Edge-LED TVene. LEDene styres som vanlig i soner. Hvor mange soner det blir på 2012-modellene er det vel litt tidlig å si noe om.

 

Spennende TVer dette. Bra at det finnes produsenter som ikke lar design gå på bekostning av (bilde)kvalitet. Håper LG endelig har droppet glasset i fronten på toppmodellene sine.

Lenke til kommentar

Hadde bare TV-produsentene fokusert mer på tynnere rammer enn syltynne skjermer... Snart er det bare en tynn plastikkflate som tåler mindre enn mormors krystallglass! Vil heller ha en chubby skjerm med smale rammer, enn en anoreksi-TV. Synd at det skal bli et kappløp om hvor tynne ting de kan lage...

 

Håper LG drar med seg resten. Det er nesten sånn at jeg angrer på at jeg skal kjøpe Panasonic-TV før jul, men bare nesten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...