Gå til innhold

EU-lov gir ledighetstrygd etter kun én arbeidsdag for utlendinger


Anbefalte innlegg

"Regjeringen fjerner kravet om at utlendinger må ha jobbet minst åtte uker i Norge for å opptjene rett til dagpenger. Nå holder det med én dag."

 

http://www.dagbladet.no/2011/11/06/nyheter/arbeidsliv/politikk/18906416/

 

Hvor lenge skal våkne nordmenn akseptere denne utviklingen? Om man ser på avstemningen i denne artikkelen så kommer det frem at hele 97% er i mot denne ordningen. Hvordan kan det ha seg at hva folket mener er såpass uforenelig med hva eliten mener? Hvordan greier en elite som har kun støtte fra 3% av befolkningen å trumfe gjennom sine ønsker?

 

Dette er diktatur.

 

Burde man ikke nå som vi har store problemer med kriminalitet fra utlendinger gå inn for å begrense hvor atraktivt Norge er for dem? Hvor er logikken bak å til stadighet gjøre det enklere for dem på bekostning av majoriteten? Hva slags vilje ligger til grunn?

Endret av Juviking
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er så drittlei EU fy faen. EU-land trenger norden, hvorfor kan ikke vi ha vår egen interesseorganisasjon og stå utenfor EU alle sammen? Vi har ikke de samme utgangspunktene for økonomi og alt annet som er viktig i samfunnet som brorparten av resten av EU-landene, allikevel må vi følge de sammen reglene..

Lenke til kommentar

Avstemminger i dagbladet er IKKE REPRESENTATIVE for hva folket i Norge mener. Der er knapt nok representativ for hva dagbladets lesere mener.

Men når man ut i fra over 20000 stemmer ser at det er resultatet så må man dra visse konklusjoner om hva folket mener. Det var samme regla med DLD, det er samme regla med innvandring generelt.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Burde man ikke nå som vi har store problemer med kriminalitet fra utlendinger gå inn for å begrense hvor atraktivt Norge er for dem? Hvor er logikken bak å til stadighet gjøre det enklere for dem på bekostning av majoriteten? Hva slags vilje ligger til grunn?

 

Do overdriver dette. Dette gjelder ikke for ikke-vestlige innvandrere, men kun for borgere av andre eu/eøs land.

 

For det andre, så er det utopi å tro at folk forlater hjemlandet for å få ledighetstrygd i Norge. De som tradisjonelt kommer hit er mye mer interessert i å faktisk ha 100% jobb, enn å heve usle 60% i ledighetspenger.

 

Og ikke minst, kravene for å få ledighetstrgd er at du uforskyldt har blitt arbeidsledig, og jeg har vondt for å se hvordan noen kan greie å jobbe én dag, og deretter melde seg ledig?

Lenke til kommentar

[...]

Men når man ut i fra over 20000 stemmer ser at det er resultatet så må man dra visse konklusjoner om hva folket mener. Det var samme regla med DLD, det er samme regla med innvandring generelt.

Hvis 20000 fra vestlandet stemmer på et spørsmål om fisk eller olje og om 20000 øst- eller nordlendinger stemmer på det samme så vil forskjellen sannsynligvis være statistisk signifikant. På samme måte så vil politisk orientering påvirke en avstemming i Dagbladet vs VG eller Aftenposten eller Klassekampen.

 

20'000 av 4'920'000 er 0,4% av befolkningen. Hvordan i allverden kan du utlede noe som helst ut av det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sosialdemokratier fungerer ikke. EU fungerer ikke. Stater vet ikke hva som er best for oss selv, det vet vi best selv.

 

På tide å se seg selv i speilet og innse at det eneste som fungerer er hvis man får full frihet over sitt eget liv og respekterer andres rett til å ha den samme rettigheten.

 

Alle som mener at et sånt system ikke funker har lite tro på menneskeheten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
For det andre, så er det utopi å tro at folk forlater hjemlandet for å få ledighetstrygd i Norge.

 

Ja virkelig utopi, er da ingen immigranter i Norge som utnytter trygdesystemet vårt.

 

Du har ikke bare skylapper, du har faktisk bind for øynene.

 

Ja? Som jeg sa, du må være oppsagt fra en arbedsplass som følge av innskrenkinger etc. for å ha krav på ledightestryd, alt skal dokumenteres osv. Så forklar gjerne hvordan de skal greie å snylte i praksis?

Lenke til kommentar

Sosialdemokratier fungerer ikke. EU fungerer ikke. Stater vet ikke hva som er best for oss selv, det vet vi best selv.

 

På tide å se seg selv i speilet og innse at det eneste som fungerer er hvis man får full frihet over sitt eget liv og respekterer andres rett til å ha den samme rettigheten.

 

Alle som mener at et sånt system ikke funker har lite tro på menneskeheten.

TOTALT enig!

Lenke til kommentar

Begynne å snakke om statistisk avvik når det er 97% for virker litt absurd..

 

Kan jo prøve å spørre alle 8 år gamle gutter om de er bedre enn 8 år gamle jenter, så får du sikkert ganske forskjellig svar enn om du spør et tilfeldig utvalg mennesker det samme spørsmålet.

 

du har åpenbart ikke studert mye statistikk om du mener dagbladet er i stand til å foreta en undersøkelse med krav om tilfeldig utvalg utifra en undersøkelse på sine egne nettsider..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, jeg er ikke et troll, jeg er rett og slett ikke enig med enkelte av dere. Latterlig diskusjonstaktikk mange bruker her inne, fokuserer på tema og ikke person, eller hold dere i det minste gode nok til å ikke kalle enhver person dere er uenige med for et troll. Dette er barnslig.

 

I akkurat dette tilfellet så er jeg også enig med TS, selv om jeg ikke i utgangspunktet er enig med alt h*n står for. Igjen, sak, ikke person.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvordan opparbeidede rettigheter i et annet land kan overføres til Norge. Spesielt ikke siden vi står utenfor EU. Får vi de skattepengene disse arbeiderne har betalt inn til sin stat, eller skal vi bare betale ut trygd til disse som har bidratt 1 dag og gitt 0 i skatt. Med tanke på hvor mange arbeidsledige det er i EU er det naivt og ikke tro at en del vil søke lykken i Norge. Tilslutt har ikke heller vi nok arbeid til alle og hva da? Trygd til alle og enhver. For min egendel gjelder det bare å spare til framtiden for jeg tror ikke det blir mye peng igjen fra staten om 40 år når jeg engang skal ha min pensjon. For nå skal den ødsleses vekk på alt og alle som kommer seg over landegrensen vår.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...