Gå til innhold

pc til 50.000 alt skal brukes!


Anbefalte innlegg

Det blir for spett med 50K!

 

Men jeg klarte å skvise inn duganes en til 54K.

 

MSI K8D Master-F Socket 940 4 140,00

 

AMD Opetron 244 1.8 2Way 2 stk. 15 096,00

 

Corshair PC 2700 DDR-DIMM 1024MB 4 stk. 12 920,00

 

Adaptec Raid-21120S med 1kanal PCI 4 140,00

 

Segate Cheetah 15K.3 36.7GB 3 stk. 10 086,00

 

Hansol 15" LCD H550 TCO-99 "Silver" 2 907,00

 

Sony CDRW-DVD IDE 48x/24x/48x/16 595,00

 

Diskettstasjon 3,5” 137,00

 

Microsoft Multimedia & Optical Val. 282,00

 

Chenbro Servertower 2 495,00

 

Antec strømforsyning, 550W, 1 395,00

 

Sum 54 284,00

 

Denne serveren skulle klare å kjøre artige spill som T Triss, Spar Dame og CS osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lei for å si det, men her var det mange mer eller mindre tåpelige usammenhengende maskiner

 

Server er som sagt synonymt med SCSI, veldig vanlig med raid 5, gjerne med Intel Xeon cpu

Og det du skriver henger jo ikke på greip. Når ble server synonymt med SCSI? Og raid 5 er jo ikke vits dersom det ikke er kritiske data som ligger på diskene. Og raid 5 er jo også skummelt tregt å skrive til. Hvorfor skal noen si Xeon med en gang server blir nevnt?

 

Folk må begynne å forstå at du må velge hardware etter hva den skal være server i/for, og ikke tenke dual/raid/SCSI for "den skal jo være server".

Server er ikke synonymt med noen av de begrepene.

Lenke til kommentar

jeg har tenkt og brukke serveren ikke bare til en server men og så en spille pc. selvsakt skal det i fårste om gang vere en server jeg gidder ikke og kaste bort 50k på en spille pc. det er mange bra forslag jeg har tenkt litt... er det om jeg kjøper meg optronscsi

 

 

Plextor DVD-brenner IDE PX-708A, Sort

- DVD+R/+RW og DVD-R/-RW, Retail

 

AMD Opteron 244, 1.8GHz, 2way

- Socket 940 prosessor BOXED

 

Seagate Cheetah 15K.3 73.4GB 68 pins

- Ultra-320 ST373453LW 15000RPM 8MB cache

 

 

MSI K8D Master-F Hovedkort Socket 940

- AMD8131, Dual, DDR, ATA133, GbLAN, E-ATX

 

Corsair PC2100 DDR-DIMM 1024MB ECC REG

- 32Meg x 4, CAS 2.5, "Low Profile"

 

Sapphire Radeon 9700PRO AIW 128MB DDR

- AGP, ATI All in Wonder 9700PRO, Retail

 

Samsung 19" LCD Syncmaster 191T TCO99

- Skjerm, Dual, Silver

- Miljøavgifter kr 50,00 pr stk kommer i tillegg.

 

Adaptec SCSI 68 pin ASC-39320D Ultra320

- PCI-X, Dual 64 bit, Retail

til ca 58 671,00

Lenke til kommentar
har god erfaring med HP servere. men prisen blir litt stiv - selv for deg. $9000 fir en dual 3.06 GHz med 3GB RAM og 3x146GB disk i RAID 5. pluss skjerm i tillegg.

 

jeg har aldri selv hatt noen hp server (bare en hp hjemme pc som jeg absolut IKKE er fornøyd med). men fly tårnet på sola flyplass (ved Stavanger) kjøpte inn en hp server, og den var dyr, 320 mill tror jeg.

gjett hva som skjedde når de skulle ta stabilitets test på den.

akkurat. den konket, og var nede i flere måneder.

 

det sier litt om HP.

 

jeg sier ikke at hp bare er dritt, men HP står ikke akkurat øverst på ønsklisten min.

Lenke til kommentar

Zjoleeng, AMD Opteron prosessorene virker veldig fine til serverbruk, men grunnet manglende AGP kortplass på tilhørende hovedkort, egner de seg ikke så veldig godt til arbeidsstasjonbruk. Jeg mener at Xeon vil egne seg bedre fordi det finnes hovedkort til de prosessorene som har støtte for AGP. (AMD Athlon er også en mulighet. Det er rimeligere, men det begynner å bli litt gammelt.)

 

Et slikt hovedkort for eksempel:

http://www.tyan.com/products/html/thunderi7505.html

Det hovedkortet har innebygd U320 SCSI-, FireWire- og Gigabit nettverkskontroller.

 

Minne:

- En eller to GB Crucial eller Corsair ECC minne

Prosessor:

- Intel Xeon med 533 MHz FSB på for eksempel 2,8 GHz. Du kan også starte med bare en prosessor, og kjøpe en til siden.

Harddisk:

- Seagate Cheetah 15.3 på 35 eller 73 GB som systemdisk og en stor IDE eller SCSI disk som brukerdisk, litt avhengig av dine behov.

Skjermkort:

- Radeon 9700Pro AIW kortet er et fint kort. Du kan eventuelt også vurdere et Radeon 9800Pro AIW kort, dersom du trenger TV-muligheter på maskinen din.

 

Resten av komponentene er litt opp til deg egentlig. Du må imidlertid huske på at du trenger en litt spesiell strømforsyning beregnet på dual hovedkort. www.quad.no har stort utvalg innen serverkomponenter.

Lenke til kommentar

Hva med Asus sitt nyeste kort PC-DL Deluxe. Xeon 533 Dual og Dual DDR333. Og ja kortet har også AGP-8X. (Basset på 875 chipsettet.)

 

Intel Pentium 4 Xeon 2.667 2stk 5 914 kr

Asus PC-DL DELUXE Hovedkort Xeon 2 725 kr

Western Digital Raptor 36,7GB 2stk 3 002 kr

Asus V9950 GeForce FX 5900 3 635 kr

Corsair PC2700 DDR-DIMM 1024MB 4stk 12 920 kr :woot:

Cooler Master Midi tower ATC-110-SX1 2 866 kr

Eizo 17" LCD FlexScan L557K 6 365 kr

3,5" Floppy 137 kr

Mus og tastatur ca 800 kr

Strømforsyning ATX 550W 1 424 kr

USB plugg 512 MB 1 424 kr

Plextor DVD-brenner IDE PX-708A 2 593 kr

 

Sum 43 701 kr :o

Lenke til kommentar
har god erfaring med HP servere. men prisen blir litt stiv - selv for deg. $9000 fir en dual 3.06 GHz med 3GB RAM og 3x146GB disk i RAID 5. pluss skjerm i tillegg.

 

jeg har aldri selv hatt noen hp server (bare en hp hjemme pc som jeg absolut IKKE er fornøyd med). men fly tårnet på sola flyplass (ved Stavanger) kjøpte inn en hp server, og den var dyr, 320 mill tror jeg.

gjett hva som skjedde når de skulle ta stabilitets test på den.

akkurat. den konket, og var nede i flere måneder.

 

det sier litt om HP.

 

jeg sier ikke at hp bare er dritt, men HP står ikke akkurat øverst på ønsklisten min.

 

helt ærlig, tror jeg at det betyr at du ikke har fått med deg at HP har kjøpt Compaq (ville ikke kjøpt hverken HP eller compaq hjemmepc/arbeidsstasjon) og at Compaq helt seriøst har hatt noen av de beste serverene som er produsert.

 

hva var problemet med serveren til 320 mill? var det at det var en HP-UX server, var det OS'et, eller var det hardwaren? tviler sterkt på det siste.

Lenke til kommentar

Heisan.

 

Har en del erfaring med Dell servere men også HP og Compaq har gode "små-løsninger". Veit Compaq hadde en "Webserver" for en tid tilbake som var autoconfig, mener å ha satt opp en slik ett sted.

50 K er en del under det jeg vanligvis tar i av servere men hvis du får tak i et stabilt HK som er ment for serverbruk bør ikke resten være vanskelig. Intel har fortsatt mange stabile kort.

 

+ Ikke kjøp disker i samme serie (Megatabbe) I Know!! ;)

 

Lars.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Lei for å si det, men her var det mange mer eller mindre tåpelige usammenhengende maskiner

 

Server er som sagt synonymt med SCSI, veldig vanlig med raid 5, gjerne med Intel Xeon cpu

Og det du skriver henger jo ikke på greip. Når ble server synonymt med SCSI? Og raid 5 er jo ikke vits dersom det ikke er kritiske data som ligger på diskene. Og raid 5 er jo også skummelt tregt å skrive til. Hvorfor skal noen si Xeon med en gang server blir nevnt?

 

Folk må begynne å forstå at du må velge hardware etter hva den skal være server i/for, og ikke tenke dual/raid/SCSI for "den skal jo være server".

Server er ikke synonymt med noen av de begrepene.

 

LOL

 

Mye bullshit her da

En skikelig server har som regel scsi ja, men kan ha ide disker eller liknende hvis det kreves mye lagringsplass

 

Raid 5 er generelt bra ja, men raid 3 er kansje bedre, Xeon er forøvrig beregnet for servere når det er sagt, men man kan selvsagt bruke andre også

 

JohnDoeMakt up my ass...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...