Gå til innhold

Test: Philips 46PFL9706


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes prisen er i sin fulle rett. I forhold til f. eks UE46D8005 er dette en LANGT bedre skjerm, og koster bare 5k mer. Hvis jeg først skulle investert 15000 kr hadde jeg lett strukket meg til 20000 for å få bildekvaliteten på denne.

 

Man kan skrive så mange tester man vil om denne Philipsmodellen, men man forstår det ikke helt før man ser den i action.

Lenke til kommentar

Synes da ikke prisen er så aller verst. For litt siden fikk man denne på tilbud hos Elkjøp for 15.995,- Får håpe det er en pris som kommer tilbake. Dette er en TV som rent bildekvalitetsmessig er en del hakk bedre enn hva Samsung kan levere (Samsung leverer forøvrig ikke i det hele tatt i toppskiktet på LCD/LED). Det interresante med denne TVen er egentlig Moth-eye filteret som jeg må si er helt genialt. Ulempen med matte skjermer har alltid vert at disse gir diffuse refleksjoner (små refleksjoner brutt i alle vinkler). Disse bryter spesielt opp den absolutte sortfargen, som igjen ødelegger kontrasten. Moth-eye filteret er slikt sett en liten revolusjon for matte skjermer, og gir et intenst (inky) sortnivå kombinert med lite reflesjoner. Denne TVen er en innertier bilbekbvalitetsmessig. Synd den bare finnes i 46" og at Philips overprossesserer bildet som standard.

Endret av chrlod
Lenke til kommentar

Jeg så på mange skjermer før jeg bestemte meg for å gå for 9705 for ca ett år siden og gud hvor jeg har vært fornøyd.

 

Selv ambilight funksjonen, som egentlig bare var en "eh, greit at det følger med, men kommer ikke til å bruke det" ting, har tatt helt over. Kan ikke tenke meg å se TV uten nå lengre. Og alle som er på besøk sier at det gir mye mer effekt enn de hadde trodd.

 

Så 20.000 for en oppgradert modell ser jeg ikke på som en høy pris. (tross alt ned i pris i forhold til forrige modell). Men man må være opptatt av bilde for å punge ut de ekstra kronene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...