Gå til innhold

Fraråder butikkene å selge Android


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enig i dette. Et lukket system er selvfølgelig mer sikkert enn et åpent et, det er jo ikke noe vanskelig å skjønne det. Akkurat nå er det prisen å betale for et åpent system, så det er et problem for Google. Men jeg ser jo at de som vil tar kontroll over iPhone og Windows mobiler lett som bare det. Og Google jobber nok mye med sikkerhet i et åpent system.

 

«Security by obscurity« er på ingen måte mer sikkert enn et åpent system. I følge din påstand, skulle jo Windows vært det sikreste operativsystemet til datamaskiner. Og det er det jo ikke.

Lenke til kommentar

«Security by obscurity« er på ingen måte mer sikkert enn et åpent system. I følge din påstand, skulle jo Windows vært det sikreste operativsystemet til datamaskiner. Og det er det jo ikke.

Mimre over den lange perioden der MS ikke våget å kjøre eget nettsted på sitt eget serverOS. Skulle gjerne vært på en salgspresentasjon en gang og spurt en selger hvorfor, det må ha vært utfordrende å svare på.
Lenke til kommentar

I denne artikkelen var det mange ubegrunnede sterke påstander. Stiller meg svært skeptisk til det meste som blir sagt.

 

Virker som subjektive uttalelser fra en singel person som etter 10 år i mobilbransjen har hatt noen telefoner og av uvisst grunn ikke var helt fornøyd med siste SE.

Legg merke til at vedkommende som kom med disse uttalelsene jobber hos Gartner. Det er vell ganske sjeldent at ting har rot i virkeligheten når Gartner uttaler seg.

 

Særlig denne påstanden om Nokia er jo intet annet en absurd. Blant alle telefonene jeg har liggende finnes det to Nokia-telefoner med til dels grove bugs. Årsaken er at Nokia introduserte bugs is siste fastvareversjon, og avsluttet utviklingen av fastvare det sekund de sluttet å selge telefonen, uten å i det hele tatt bekymre seg over at det betydde at alle deres kunder måtte leve med disse feilene.

Lenke til kommentar

Dette er jo skremmende. Har tatt ut batteriet, skylt ned sim-kortet i do, og knust android telefonen min med en hammer, bare for å være på den sikre siden.

Og i morgen er det på tide å brenne alle butikker som selger dette, som må være djevelens verk, slik at ingen andre lider samme skjebne....

 

Dette er propaganda fra a til å. Og det at Amobil trykker dette svadaet, er som forventet, da de oppleves langt fra objektive i sin journalistikk.

 

Leser på IT avisen der de har en artikkel om alvorlige bugs i iOs5. Bugs som Amobil bagatelliserte med noen innstillinger man måtte forandre på for at batteriet skulle vare litt lengre. Nå viser det seg bugsene er langt mer alvorlige, og fører rett og slett til at blant annet nettleseren til stadighet krasjer. Det har ikke Amobil skrevet så mye som en tøddel om.

 

Men, telefonen fortjente en 6-er, ifølge amobil, så da er det vel ikke så nøye om den virker, eller ikke...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Om nøyaktig 5 minutter så kommer forumet til å eksplorere av sinte Android-fanboys som nok en gang vil hyle i alle retninger og si at pappaen min er sterkere enn din! Jeg mistenker at de har et alvorlig tilfelle av mindreverdighetskompleks som ingen andre kommer i nærheten av (noe leserne av blant annet Engadget beviser hver eneste dag).

 

(Joda, jeg er selv en Android-bruker, men jeg er ingen fanboy)

Hva skulle den kommentaren der være godt for? Om noen fyrer opp en usaklig diskusjon her, er det nettopp deg!

 

Dessuten tok du visst feil. Eid.

 

Tok jeg feil? Nope.

Lenke til kommentar

Enig i dette. Et lukket system er selvfølgelig mer sikkert enn et åpent et, det er jo ikke noe vanskelig å skjønne det. Akkurat nå er det prisen å betale for et åpent system, så det er et problem for Google. Men jeg ser jo at de som vil tar kontroll over iPhone og Windows mobiler lett som bare det. Og Google jobber nok mye med sikkerhet i et åpent system.

 

På SGS2 er det vel noe krypteringsgreier som gjør det vanskelig å stjele data, men sikkerheten er jo bedre på et system som kun Apple og Microsoft har fullt herredømme over. På den annen side blir det mer interessant for hackere å prøve å ta disse.

At et lukket system er sikrere enn et åpent system er ikke noe som er fastsatt som viden fakta.. F. eks er GNU/Linux åpent, men er mye sikrere enn Windows (lukket). Nei, det er ikke pga. Linux har liten brukerdatabase, de som sier det kan lite/ingenting om struktur i Linux.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Om nøyaktig 5 minutter så kommer forumet til å eksplorere av sinte Android-fanboys som nok en gang vil hyle i alle retninger og si at pappaen min er sterkere enn din! Jeg mistenker at de har et alvorlig tilfelle av mindreverdighetskompleks som ingen andre kommer i nærheten av (noe leserne av blant annet Engadget beviser hver eneste dag).

 

(Joda, jeg er selv en Android-bruker, men jeg er ingen fanboy)

Hva skulle den kommentaren der være godt for? Om noen fyrer opp en usaklig diskusjon her, er det nettopp deg!

 

Dessuten tok du visst feil. Eid.

 

Tok jeg feil? Nope.

 

Hvor er de exploderende sinte brukerene som hyler i alle retninger?

 

AtW

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Det er ingen tvil om at Gartner har rett når det kommer til sikkerhet, men jeg synes av like vell det blir i tynneste laget når man sier at butikkene ikke burde selge de.

 

Jo, det er absolutt tvil over hvorvidt de har rett eller ikke når det kommer til sikkerhet, ihvertfall når de påstår at Symbian tilbyr større grad av sikkerhet. Ref mitt forrige innlegg..

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er jo en grunn til att bedrifter holder seg til Nokia (og Iphone de siste årene) hvor sikkerhet er høyt prioritert.

Vil tro att Iphone faktisk er mer vanlig hos bedrifter enn Nokia idag..

 

De fleste bedrifter fokuserer på funksjonalitet og pris når de kjøper mobiler... Sikkerhet er nok noe av det siste de vurder...

 

Det er en telefon.. nuff said...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...