Gå til innhold

Syriakrigen-kampen mot Bashar al-Assads regime


Anbefalte innlegg

"Obama is now pushing massive funding for Syrian rebels who have not only been linked to al-Qaeda, but are gruesomely beheading innocent Christians and using 14-year-old child soldiers."

 

Jeg kjenner virkelig på kvalmen når jeg ser det siste bildet der av Obama som slikker skoene til et slikt menneske. Og apropos diktatorer; kongen i Saudi-Arabia har ALL makt, og er ikke en monark slik vi kjenner det fra vesten. Eliten (de som har riktig stamtre) bader i oljepenger og kjører rundt i biler av gull, mens de lar de "skitne" fremmedarbeiderne jobbe for lommerusk.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Foreign_workers_in_Saudi_Arabia#Abuse_and_scandals

 

Hva i alle dager som skiller denne despoten fra andre despoter er for meg en gåte...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og likevel vil du gi våpen til en gjeng mordere som åpent sier at hvis ikke Vesten gir dem våpen i aller nærmeste framtid, så kommer de til å gå over til Al Qaida.

 

Altså er det på tide å gi dem våpen straks!

 

For meg virker det veldig langt fra en erkjennelse om at Al Qaida må bekjempes. Og Channel Four virker også veldig langt fra en slik erkjennelse når de sender slike innslag. Det er nesten så en kan si at det er en annen verden enn det var for ti år siden. Da var det bekjempelse av Al Qaida som gjaldt. Nå er det romantisering og forståelse, og folk som vil sende våpen rett i fanget på dem.

 

I det offentlige ja. Men ikke når det gjelder det som foregår bak lukkede dører... Dessuten trenger du ikke bare se på situasjonen ang. Syria. Når det kommer til de amerikanske droneangrepene i Pakistan er det klart og tydelig at USA kjemper mot Al Qaida med liv og lyst! Skrev om det i dronetråden senest i går.

 

Men det er altså disse udyrene som du vil gi våpen som terroriserer flyktningeleiren med palestinere.

 

Det var regimesoldater.

Lenke til kommentar

Glimti ja... det forklarer litt :)

 

Uansett, du er på bærtur. I alle landene vi "frigjorde" har et sekulært "diktatur" blitt erstattet av et Sharia'a styrt "teokrati". Å sammenligne situasjonen der med Kosovo er så på trynet historierløst at jeg nesten mistenker deg for å trolle.

 

USA dominerer Russland til sjøs, men det har skjedd mye på missilfronten de siste årene. De er ikke akkurat usynlige, disse enorme krigsmaskinene til havs. Kina har etterhvert også et meget relevant antall militærfartøy til havs, og vi vet lite om hvor langt de har kommet i ubåt-programmet sitt. Iran har teknologi fra Russland i luften (og MYE av det), og hvis du tror at F-16 har så enormt mye å stille opp med lenger, så har du ikke fulgt med. Sukhoi lager glimrende fly, og i praksis er det bare F-22 som henger med teknologisk. SU PAK FA vil bli farlig i luften.

 

Uansett er ikke USA og Europa interessert i en åpen konflikt, og dirigerer derfor våpnene til Al Qaida.

 

Jeg dokumenterte tidligere at Taliban ble dannet og trent opp av CIA under den kalde krigen for å drive gerilja-krig mot Russland. Du kan jo se hvordan det gikk da USA invaderte Irak og Afghanistan. Å trene opp terrorister og utstyre dem med våpen er sjelden en god idé.

 

Hvorfor er Saudi-Arabia bedre enn Syria?

 

Jeg kjenner til USAs støtte til Afghanistan under Den afghansk-sovjetske krig. At det skar seg mellom USA og Al Qaida var sistnevntes feil. Osama bin Laden og Al Qaida snudde seg plutselig mot USA. Akkurat som Saddam Hussein og Baathregimet i Irak kunne takke seg selv for at USA snudde seg mot dem. Saddam Hussein hadde en viss støtte fra USA helt til han valgte å angripe Kuwait uten grunn.

 

Når det gjelder Russland har de rustet opp, men er ikke i nærheten av USAs kapasitet. Ikke Kina heller. Bare tenk på hvor lite de kunne gjøre for å hindre at USA angrep Irak i 2003... Men trenden er skremmende så la oss håpe at USA og Vesten ser faresignalene i tide og ruster kraftig opp og utkonkurerer Østen på ny slik Vestblokken vant Den kalde krigen!

 

Når det gjelder landene som er frigjort både før og under Den arabiske våren er det altfor tidlig å si noe om det endelige resultatet. Å bygge opp igjen et land og et folkeslag etter diktatur og krig tar tid.

Lenke til kommentar

Eksilgruppe: Syriske regjeringsstyrker har tatt viktig bydel i Homs

 

Den syriske hæren har vunnet tilbake kontrollen over den viktige bydelen Khaldiyeh i Homs fra opprørerne, ifølge statlige medier.

 

 

- De væpnede styrkene har gjenopprettet sikkerhet og stabilitet i nabolaget Khaldiyeh, meldte syrisk statlig TV mandag formiddag.

 

Homs er Syrias tredje største by, og bydelen som nå skal være gjenvunnet av regjeringsstyrkene, har vært et av de største opprørskontrollerte områdene i byen.

 

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10118890

 

For en katastrofe. Dette er nok et klart bevis på at vi må gripe inn og knuse regimet så fort som mulig!

Lenke til kommentar

Hvorfor er det relevant til diskusjonen?

 

Fordi du er ekstremt selektiv på hvor vi skal "gripe inn" og hvor vi ikke skal gjøre det...

 

Hvorfor skal vi hjelpe terrorister i Syria til å styrte Assad, men samtidig la det skure og gå i et teokratisk diktatur som Saudi-Arabia? Jeg skjønner ikke hvorfor du er så hissig på krig og blod på den ene siden, men pent overser hvordan de arabiske landene behandler minoritetene sine.

Lenke til kommentar

Forskjellen er enorm! Saudi-Arabia mangler en masse menneskerettigheter, men det foregår ikke full borgerkrig der og regimet forsøker ikke å slakte landets befolkning. Hvis det var tilfellet i Saudi-Arabia burde vi selvsagt grepet inn militært!

 

Vi burde grepet inn i Zimbabwe i 2008 og fjernet både Robert Mugabe og ZANU-PF! Dette har du sagt deg enig i. Onsdag skal det være nytt "valg" i Zimbabwe og dersom vi ser de samme tendensene igjen burde vi selvsagt denne gangen gripe inn. Imidlertid tror jeg ikke oppmerksomheten blir så stor ettersom Egypt og Syria får så mye oppmerksomhet i disse dager.

 

Vi burde for lengst ha grepet inn i Nord-Korea og fjernet regimet der! Jeg var tidligere for å gripe inn i Maynar/Burma og fjerne regimet der, men tilstandene har heldigvis endret seg. Man angriper ikke et land helt uten videre ved mindre man er av den samme typen som Adolf Hitler og Josef Stalin. Men slik situasjonen er i Syria kvalifiserer det til at vi bør gripe inn militært!

Lenke til kommentar

Jeg har ikke sagt meg enig i at VI burde gå inn militært i Zimbabwe, men det er/ tross alt stor forskjell på de to landene før krigen startet. I Syria dreier det seg om arabisk imperialisme, og en økende spenning mellom de forskjellige retningene innen Islam. Om "regimet" faller blir det massakre av alle ikke-sunnier, slik vi allerede ser. "Regimet" støttes fremdeles av et flertall i landet i denne konflikten.

 

Jeg er for all del enig i at ting kan bedres i Syria, men vi ser igjen at opprøret er kuppet av ekstreme islamister. Hvor du får din forkjærlighet til islamsk imperialisme fra skjønner jeg ikke..

 

I Zimbabwe er situasjonen en helt annen, men jeg er fortsatt usikker på om vestlig intervensjon har noe for seg, da Mugabe passer på å betale sine venner i hæren godt. Uansett er jeg langt mer positiv til en intervensjon der vi støtter en opposisjon som ønsker en politisk reform til et demokrati, enn jeg er til å støtte terrorister som ønsker å innføre et teokrati.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du sa da vitterlig at det hadde vært flott å få fjernet både Robert Mugabe og ZANU-PF. Bestem deg...

 

Jeg har ingen forkjærlighet til hverken islam eller imperialister. Du burde begynne å lese flere innlegg av meg enn bare dem i denne tråden. Jeg er imidlertid ikke for diktatur heller og vil gi Syria og dets folk en ny sjanse. Om de benytter seg av den eller ikke er en annen ting.

 

Kan nevne at jeg støtter Palestina og hater Israel! Okkupasjon og folkeslakt er en uting uansett hvem og hvor det gjelder!

Lenke til kommentar

>"...gi våpen til en gjeng mordere som åpent sier at hvis ikke Vesten gir dem våpen i aller nærmeste framtid, så kommer de til å gå over til Al Qaida."

 

Altså er det på tide å gi dem våpen straks!

 

Det du må skjønne er at det som finnes av moderate opprørere, da har ikke noen krigerhær som kan gi Assad kamp. Hvis vi gir dem våpen, så kan de enten sitte på våpnene selv, uten at det gir noen utfordring mot Assad, eller, de kan gi dem videre til islamistene (hånd i hånd med Al Qaida ), som har krigerhæren som skulle kunne gi Assad kamp.

 

"Al Qaeda’s Play for Lebanon.

 

Jihadists affiliated with Al Qaeda are forming alliances with radical Sunni groups in Lebanon, infiltrating the country in a bid to use it as a base for global jihad and to recruit for the civil war in neighboring Syria."

 

http://www.thedailyb...or-lebanon.html

 

Saudi Arabia sender dødsdømte fanger til Syria :

 

"Report: Saudis sent death-row inmates to fight Syria.

 

Secret memo says more than 1,200 prisoners fought Assad regime to avoid beheading."

 

http://www.usatoday....tences/1852629/

 

De samme saudiene som støtter sunni-terroristene i Irak, og deres nærmest daglige bilbomber mot sivile shiaer. Og disse saudiene ser vi Obama nærmest knele for. Og de får Vestens støtte :

 

"Prime ministers who lie openly about lobbyists and war aims are normal. The export of £4bn worth of British arms, including crowd control ammunition, to the medieval state of Saudi Arabia, where apostasy ( konvertering til annen religion ) is a capital crime, is normal."

 

http://johnpilger.co...-to-do-about-it

Endret av Kubin
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du sa da vitterlig at det hadde vært flott å få fjernet både Robert Mugabe og ZANU-PF. Bestem deg...

 

Jeg har ingen forkjærlighet til hverken islam eller imperialister. Du burde begynne å lese flere innlegg av meg enn bare dem i denne tråden. Jeg er imidlertid ikke for diktatur heller og vil gi Syria og dets folk en ny sjanse. Om de benytter seg av den eller ikke er en annen ting.

 

Jeg har ikke sagt noe om Mugabe som ikke henger sammen. Ja, det hadde vært flott om han ble styrtet og hans diktatur gikk under, men jeg er ikke nødvendigvis positiv til innblanding fra vesten da det dessverre blir snudd om til "vestlig imperialisme" i anti-vestlig propaganda. Dessverre er det ikke sjelden at folk biter hånden som gir dem mat.

 

Du ser fortsatt ikke ut til å ta inn over deg de faktum som fremlegges i denne tråden angående situasjonen i Syria. Det er lenge siden dette handlet om frihet for syrere. På samme måten som islamistene kuppet alle land etter "den islamistiske vinteren" har de kuppet opprøret i Syria. Om "regimet" faller vil du få se konsekvensene av fantasiene dine. En rekke forsmaker har blitt servert av blant annet Kubin i denne tråden. De du gir din støtte er de samme som står bak daglige bilbomber i Irak, Pakistan etc.

 

Forskjellen fra Syria til de andre landene er at i Syria er 40% av befolkningen ikke-sunnier og vil bli henrettet/slaktet/drept om Assad faller. Anbefaler deg å se noen videoer som viser grusomhetene som blir begått der nå. "Allah'u akhbar! *rattattatatata*"

 

Jeg beskylder deg ikke for annet enn ekstrem naivitet og uvilje til å sette deg skikkelig inn i situasjonen.

 

De samme saudiene som støtter sunni-terroristene i Irak, og deres nærmest daglige bilbomber mot sivile shiaer. Og disse saudiene ser vi Obama nærmest knele for. Og de får Vestens støtte :

 

"Prime ministers who lie openly about lobbyists and war aims are normal. The export of £4bn worth of British arms, including crowd control ammunition, to the medieval state of Saudi Arabia, where apostasy ( konvertering til annen religion ) is a capital crime, is normal."

 

http://johnpilger.co...-to-do-about-it

 

Ja, forstå det den som kan. Vi selger all moral og etikk for "blood money" fra de som styrer disse røverstatene. Storbritannia, Tyskland og Frankrike er veldig ivrige etter å få i gang "action" i Syria nå. Så lenge de bare kan håve inn penger for våpnene og samtidig forsterke båndene til oljestatene uten å selv havne i åpen konflikt, er de ikke vanskelige å be.

 

Dette er en nok en skamplett i vestens historie.

Endret av pifler
Lenke til kommentar

Det du må skjønne er at det som finnes av moderate opprørere, da har ikke noen krigerhær som kan gi Assad kamp. Hvis vi gir dem våpen, så kan de enten sitte på våpnene selv, uten at det gir noen utfordring mot Assad, eller, de kan gi dem videre til islamistene (hånd i hånd med Al Qaida ), som har krigerhæren som skulle kunne gi Assad kamp.

 

Det du må skjønne er at tiden nå er inne til å knuse og ødelegge hvert eneste diktatur og terrorregime i verden! Om landene så blir etterlatt i kaos istedenfor å bygge seg opp på en demokratisk måte så får det være deres eget valg. Nå skal i alle fall alle fiender og deres støttespillere elimineres!

 

Det som begynte med 11/09-01, angrepet på Afghanistan og angrepet på Irak fortsatte med Den arabiske våren og det er langt ifra over selv om diverse regimer allerede er knust!

Lenke til kommentar

Jeg har ikke sagt noe om Mugabe som ikke henger sammen. Ja, det hadde vært flott om han ble styrtet og hans diktatur gikk under, men jeg er ikke nødvendigvis positiv til innblanding fra vesten da det dessverre blir snudd om til "vestlig imperialisme" i anti-vestlig propaganda. Dessverre er det ikke sjelden at folk biter hånden som gir dem mat.

 

Og hvem skal eller gjøre det? Andre afrikanske land eier jo ikke handlekraft.

 

Du ser fortsatt ikke ut til å ta inn over deg de faktum som fremlegges i denne tråden angående situasjonen i Syria. Det er lenge siden dette handlet om frihet for syrere. På samme måten som islamistene kuppet alle land etter "den islamistiske vinteren" har de kuppet opprøret i Syria. Om "regimet" faller vil du få se konsekvensene av fantasiene dine. En rekke forsmaker har blitt servert av blant annet Kubin i denne tråden. De du gir din støtte er de samme som står bak daglige bilbomber i Irak, Pakistan etc.

 

Jepp, en rekke antagelser er blitt lagt ut. Jeg er imidlertid fremdeles for å fjerne en tyrann og hans regime så landet og folket (i dette tilfellet Syria) skal få sjansen til å begynne på nytt. Om de tar sjansen eller ikke får være deres egen sak, men da kan de også seile sin egen sjø. Forresten går det utmerket godt ann å fjerne enda et regime dersom første gang mislykkes. Det er ikke jeg som er naiv her.

 

Forskjellen fra Syria til de andre landene er at i Syria er 40% av befolkningen ikke-sunnier og vil bli henrettet/slaktet/drept om Assad faller. Anbefaler deg å se noen videoer som viser grusomhetene som blir begått der nå. "Allah'u akhbar! *rattattatatata*"

 

Hvilken forskjell er dette? Uskyldige og sivile blir slaktet i hver eneste konflikt uansett om det er en intern eller en internasjonal.

 

Jeg beskylder deg ikke for annet enn ekstrem naivitet og uvilje til å sette deg skikkelig inn i situasjonen.

 

Noe som i aller høyeste grad slår tilbake på deg selv!

Lenke til kommentar

- Drar ikke til Norge før Syria slutter å blø

 

Shirine (27) jobbet som kundebehandler i Oslo. I mai dro hun og kjæresten til Syria for å kjempe mot Assad-regimet.

 

- Kvinner og barn blir slaktet på åpne gater. Regjeringssoldater kommer hjem til familier, voldtar kvinnene i husene og reiser videre til neste hus. Den elendigheten den syriske befolkningen må leve med, er uvirkelig, sier hun på telefon til VG.

 

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10118881

 

Les igjennom denne artikkelen så kansje dere får opp øynene...

Lenke til kommentar

Det du må skjønne er at tiden nå er inne til å knuse og ødelegge hvert eneste diktatur og terrorregime i verden!

 

Dette er virkelig en oppskrift på at blodbadet i Syria blir spredd til hele regionen, og tjuedoblet.

 

Heldigvis er ikke alle like fundamentalistiske som deg :

 

"'Chaos caused by Libya war delays Syria action'.

 

Libya is now a center of jihadist terror. The Western intervention in Libya in 2011 accelerated the destabilization of the Libyan state and the North African and Sahel regions, and as a result chaos, weapons, and jihadist groups have spread outside of the state’s borders, said Prof. Yehudit Ronen of the political science department at Bar-Ilan University.

 

(...)

 

Ronen described the current situation in the country and how the results of the war have made many Western governments scared of intervening in Syria."

 

http://www.jpost.com...in-Syria-313803

 

Les igjennom denne artikkelen så kansje dere får opp øynene...

 

Om en algirer som ble drept i Syria. I Algerie gikk de gjennom en blodig borgerkrig på nittitallet. Islamistene ( som vant valget ) kjempet mot anti-islamistene, som ikke fant seg i at islamistene skulle få makten.

 

Anti-islamistene vant ( med like brutale metoder som Assad i Syria ) og Algerie har i dag et brutalt regime over seg. Du vil altså knuse regimet i Algerie, med tilsvarende blodbad som i Syria, slik at islamistene kan ta over, noe du kaller å "gi folket sjansen til demokrati"? Destruere et land totalt, og overlate det til rabiate islamister som gjennomfører etnisk rensing mot minoritetene, og går rett inn under skjørtene til Saudi Arabia med sitt islamistiske kalifat i emning. Det er det glade vanvidd.

 

,

Endret av Kubin
  • Liker 1
Lenke til kommentar

http://www.vg.no/nyh...?artid=10118881

 

Les igjennom denne artikkelen så kansje dere får opp øynene...

 

Det har ikke falt deg inn at det finnes flere sider enn hennes i denne saken?

 

http://bit.ly/16h3Nwm

 

Som nevnt tidligere har vår alles kjære terrorspire Mohyeldeen Mohammad også dratt ned for å bekjempe regimet.

 

01SAM_Terror_mohyldeenMohammed_12230.jpg

 

Er det nødvendig for meg å oppsummere kort hva han står for, eller kjenner du denne mannen?

 

 

Hjelpe meg om alle hadde vært like blodtørstige som du...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...