Gå til innhold

Syriakrigen-kampen mot Bashar al-Assads regime


Anbefalte innlegg

Jeg anbefaler deg å lese det LANGE innlegget mitt over, og reflektere litt. Sjekk ut alle linkene (passet på å velge troverdige nyhetskilder) så skjønner du kanskje at dette er større enn du forstår.

 

Har ikke mye tid på nettet da jeg må dra fra hytten til nærmeste internettcafe. I tillegg deltar jeg mye for tiden og får mange svar og spørsmål så har gått over til å kun lese innlegg som er til meg. Kansje jeg endrer på det til høsten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har aldri sagt at Gaddafi var en god leder, men han ledet faktisk det BESTE landet i afrika. Jeg har selv vært i Zimbabwe og har også familie der, så å få gærningen Mugabe fjernet hadde vært topp. Spørsmålet mitt var:

 

Hvis du sier at Libya under Muammar l-Gaddafi var det beste landet i Afrika sier du samtidig at Gaddafi var Afrikas beste leder. Hvordan vil du bortforklare det? Godt at du i alle fall innser at Robert Mugabe og ZANU-PF er katastrofe.

 

Hvordan går det i Libya nå, som "despoten" er henrettet på bestialsk vis av Al-Qaida-tilhengere? Hvem styrer, og hvor godt har folket det? Som vist under hadde de det (ifølge FN) vesentlig bedre enn både verden og de arabiske landene under Gaddafi:

 

Det vil ta litt tid å rydde opp etter årevis med diktatorstyre og deretter opprør. Ingen kan se inn i framtiden og si hvordan Libya vil utvikle seg så man må bare avvente situasjonen.

 

Igjen, det ser ikke ut til at du ser det store bildet. Etter finanskrisen er den vestlige alliansen vesentlig svekket. Jeg sier ikke at vesten har tenkt å stjele olje fra Libya, men du må være blind for å ikke se at vesten er TOTALT avhengige av stabil tilførsel av energi fra oljerike land.

 

Det er nettopp jeg som ser helheten her! Jeg fokuserer på å fjerne en gal diktator og et regime som slkter egen befolkning mens du interesserer deg for tilførsel av olje.

 

Et annet spørsmål er hva du synes om våre "venner" i f.eks Qatar og Emiratene, der 80% av befolkningen i praksis er slaver. Skal vi gjøre noe der? Hadde det ikke vært på sin plass å befri slaver før man begynner å bombe det eneste "fungerende" landet i Afrika?

 

Mangel på menneskerettigheter samt fattigdom er et stort problem både i Afrika og i andre deler av verden. Men det skal mer til enn det før man burde angripe regimer/regjeringer og gripe inn i andre land.

 

Du kaller meg indirekte "konspirasjonsteoretiker" selv om jeg har gitt troverdige kilder på samtlige påstander. Hvilken konspirasjonsteori er det du mener jeg støtter? Er man konspirasjonsteoretiker om man setter spørsmål ved handlinger som utføres av staten/EU/USA/vesten? I så fall er det sikkert mange konspirasjonsteoretikere i Nord-Korea, og det var sikkert mange "konspirasjonsteoretikere" 1939-45 i gamle Tyskland.

 

Jeg sier at det skapes konspirasjonsteorier straks et land med oljeforekomster blir angrepet. Det har vært trenden siden USA, Storbritannia og koalisjonen deres angrep Irak for å fjerne Saddam Hussein og Baathregimet i 2003.

 

Du kan slutte med slike hersketeknikker.

 

Jeg har aldri brukt hersketeknikker.

Lenke til kommentar

Så Channel Four sender reklamesnutter for Al Qaida, og din reaksjon er "Hva så?" ?

 

Utifra det jeg leste var dette noe arabisk/via arabere at det ble sendt. Nå er det uansett ikke noen dum ide da det er best å vite hva fienden tenker på. Synes du dette er skremmende?

 

Disse folka som du vil sende våpen til, kjemper jo også side om side med Al Qaida :

 

Jeg vil at de styrter terrorregimet til Assad. Hva som skjer etter det for man ta når det kommer. Skulle de bli aggresive er det i alle fall ikke noe problem å knuse de også! Da står Syrias befolkning i alle fall fritt uten hverken regimet eler opprørerne til å ta ledelse for dem lenger.

 

De folkene som USA skal sende våpen er liksom "vetted" ( silt ut ). Det er rent sludder. Dette blir våpen rett i fanget på jihadistene :

 

Hvis du leser det jeg legger ut av artikler vil du se at dette blir vurdert av USA samt at de vil ta sine forhåndsregler.

Lenke til kommentar

- Regjeringssoldater likvidert i Syria

 

Over 50 regjeringssoldater ble likvidert av opprørere i Syria tidligere denne uken, ifølge en syrisk eksilgruppe.

 

Over 150 regjeringssoldater ble drept i kamper her, ifølge organisasjonen Syrian Observatory for Human Rights (SOHR).

 

Av disse skal 51 ha blitt «henrettet» etter at opprørerne hadde tatt kontroll over byen.

 

http://www.vg.no/nyh...?artid=10118725

 

Godt å se at opprørerne fortsetter å kjempe og ikke gir etter selv om terrorregime til diktator Bashar al-Assad er flere og har sterkere våpen! En kamp som dette vitner om at folk i diktatoriske land har fått nok av diktatur og nå vil være frie. I hvilken retning det vil gå er jo umulig å si, men det er oppmuntrende å se at regimet ikke har full kontroll over Syria og selv mister mange menn.

Endret av Mathias drikker cola
Lenke til kommentar

Har ikke mye tid på nettet da jeg må dra fra hytten til nærmeste internettcafe. I tillegg deltar jeg mye for tiden og får mange svar og spørsmål så har gått over til å kun lese innlegg som er til meg. Kansje jeg endrer på det til høsten.

 

Jeg ser egentlig ikke noe poeng i å diskutere dette videre med deg om du ikke er interessert/har tid til å gå dypere inn i temaet enn du gjør.

 

Hvis du sier at Libya under Muammar l-Gaddafi var det beste landet i Afrika sier du samtidig at Gaddafi var Afrikas beste leder. Hvordan vil du bortforklare det? Godt at du i alle fall innser at Robert Mugabe og ZANU-PF er katastrofe.

 

Jeg linket jo akkurat til FNs egen HDI. Det er ikke min påstand at menneskene hadde det best i Afrika, og langt bedre enn i de arabiske drittstatene med slaveri og sharia.

 

Gaddafi ønsket et "stor-afrikansk" samarbeid, et slags "EU" for Afrika, noe hans gode venn og fredsprisvinner Nelson Mandela også jobbet for. Han var sterkt mot den arabiske innflytelsen, og jeg skal ikke nekte for at han behandlet terrorister dårlig. Folket hans generelt hadde det bedre enn noe annet land i Afrika, og bedre enn alle de koselige araberstatene som du synes er helt OK. Sharia og at kvinner er sett på som verdiløse (ref. den siste "voldtekten" av hun norske i Dubai) er ikke et problem.

 

Har det falt deg inn at Gaddafis motstandere ikke var hjernedøde idioter, og at det ikke er umulig at du har blitt blendet av propaganda?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå er det uansett ikke noen dum ide da det er best å vite hva fienden tenker på. Synes du dette er skremmende?

 

Ingen dum idé å la Al Qaida folket sende reklamefilmer på vestlig fjernsyn? Du har virkelig havnet i dårlig selskap.

 

Feil. Dessuten er det ikke palestinske terrorister.

 

Jeg sier ikke at det er palestinske terrorister. Det er terrorister som terroriserer flyktningeleiren.

 

Ny massakre fra terroristene :

 

"Armed militants in Syria executed around 51 civilians in Khan al-Assal, a strategic town close to the northern city of Aleppo."

 

http://www.almanar.com.lb/english/adetails.php?eid=103684&frid=23&seccatid=20&cid=23&fromval=1

 

Og her ser vi hvor liten forskjellen er på FSA og Al Qaida. Det var en gruppering fra FSA som først meldte at de hadde tatt byen. Og så blir det fortalt at det var jihadister ( Al Qaida ) som sto bak henrettelsene. De to går hånd i hånd fra myrderi til myrderi. Og noen er sinnssyke nok til å ville gi dem våpen.

 

"The Khan al-Assal Massacre makes UN's chemical weapon investigation impossible. Khan al Assal is the town where Chemical Weapons, as proved by international accredited and fully recognized Russian Investigators, were used against Civilians and Syrian Soldiers. Now the UN claims it can no longer perform their own investigation since the evidence is 'tainted' and the area is 'unsafe' because it's not in the control of the Syrian Arab Army.

 

This is suspiciously convenient for Obama, Cameron, Netanyahu, Hollande, Erdogan, Prince Porky, King Comatose."

 

http://www.liveleak.com/view?i=4e3_1374936701#HeGD55DdEcEXq12f.99

 

Se video på linken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror ikke Glimti og de aller fleste andre propaganda styrte krigshisserne vil klare å innrømme at de tok feil om de gikk ned med skuta engang...

 

De tror at alt blir så mye bedre om man dreper og bomber så lenge de mener det er en god sak...

 

Det er en ganske merkelig holdning som flere andre har også...

 

Tap av titusener av menneskeliv og død og fordervelse er helt greit så lenge det er en sak de tror på...

 

Dvs.. Så lenge det er for demokratiet...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

http://www.liveleak....55DdEcEXq12f.99

 

Se video på linken.

 

Det er helt forferdelig. Jeg har sett alt for mange slike videoer der menn med Al-Qaida-bånd rundt hodet skriker "Allah'u akhbar!" før de massakrerer sivile. Jeg skjønner ikke hvordan noen klarer å lukke øynene for slikt.

 

Det er rett og slett sykt at vi i vesten er strategisk allierte med araberlandene som finansierer terroristene med "våre" penger...

Lenke til kommentar

- Regjeringssoldater likvidert i Syria

 

Godt å se at opprørerne fortsetter å kjempe og ikke gir etter selv om terrorregime til diktator Bashar al-Assad er flere og har sterkere våpen! En kamp som dette vitner om at folk i diktatoriske land har fått nok av diktatur og nå vil være frie. I hvilken retning det vil gå er jo umulig å si, men det er oppmuntrende å se at regimet ikke har full kontroll over Syria og selv mister mange menn.

 

Du er jo sprette gal. "Regimet" har stor støtte (60% mener jeg å ha lest, men jeg finner ikke kilde nå) i Syria. Jeg ber deg fortsatt om å dokumentere at Libya er et bedre land nå enn før Gaddafi ble bombet av vesten.

 

Dersom vesten blander seg inn direkte, vil Iran og Russland gå inn med styrker, og vi har en verdenskrig på trappene. Verken EU eller USA er tjent med dette nå (Iran er som sagt undervurdert som våpenmakt, til tross for vanstyre) og Russland regner jeg med du har hørt om før.

 

Du er så enormt blendet av "kampen for demokrati" at du ikke ser galskapen din. Se på demokratiet vi klarte å innføre i Egypt. Hvordan gikk det?

Lenke til kommentar

 

Folket hans generelt hadde det bedre enn noe annet land i Afrika

 

 

De av folket som hadde "feil"hudfarge, de hadde det ikke godt under Mandela.

 

De svarte hadde det godt kun fordi de plyndret de hvites eiendommer, mens stadig flere hvite levde i bunnløs fattigdom, og ble forfulgt, trakkasert,torturert og utsatt for folkemord støttet av regjeringen.

 

Nå er det stort sett ikke mer igjen å plyndre, og den økonomiske fremtid er ikke lys for svarte heller. Mens forfølgelsen, torrturen og drapene på hvite fortsetter som før, og støttes av regjeringen som før.

Lenke til kommentar

De av folket som hadde "feil"hudfarge, de hadde det ikke godt under Mandela.

...

 

Vær så snill å holde deg on topic her :) Jeg snakket ikke om Sør-Afrika, men Libya. Det er ikke det at jeg er helt uenig i det du sier, men det er helt off topic og bedre å ta i en annen tråd...

Endret av pifler
Lenke til kommentar

Jeg linket jo akkurat til FNs egen HDI. Det er ikke min påstand at menneskene hadde det best i Afrika, og langt bedre enn i de arabiske drittstatene med slaveri og sharia.

 

Og som jeg sa tar det tid å stabilisere Libya igjen etter alle disse årene med et terroristregime og deretter borgerkrig. Bare Libyas befolkning nå klarer å holde sammen og prioritere vil Libya gå en strålende framtid i møte. Om ikke så har de i alle fall fått sjansen.

 

Gaddafi ønsket et "stor-afrikansk" samarbeid, et slags "EU" for Afrika, noe hans gode venn og fredsprisvinner Nelson Mandela også jobbet for. Han var sterkt mot den arabiske innflytelsen, og jeg skal ikke nekte for at han behandlet terrorister dårlig. Folket hans generelt hadde det bedre enn noe annet land i Afrika, og bedre enn alle de koselige araberstatene som du synes er helt OK. Sharia og at kvinner er sett på som verdiløse (ref. den siste "voldtekten" av hun norske i Dubai) er ikke et problem.

 

Hva så? At Gaddafi ønsket et samlet Afrika unnskylder ikke terror mot egen befolkning eller terror i utlandet.

 

Har det falt deg inn at Gaddafis motstandere ikke var hjernedøde idioter

 

Selvfølgelig! Det var nettopp derfor vi alle samarbeidet om å styrte ham og regimet hans!

 

og at det ikke er umulig at du har blitt blendet av propaganda?

 

Niks. Det er dem som støtter Gaddafi som har falt for propaganda!

Lenke til kommentar

Ingen dum idé å la Al Qaida folket sende reklamefilmer på vestlig fjernsyn? Du har virkelig havnet i dårlig selskap.

 

Tja, alle med mer enn en hjernecelle får jo bare mer og mer øynene opp for hvilken latterlig og farlig terroristorganisasjon Al Qaida egentlig er. Kansje til og med de tullingene som tror at USA selv sto bak 11/09-01 innser omsider at Al Qaida var de skyldige. Og hvis noen lar seg påvirke av Al Qaida kan det bli enklere å luke ut dem som gjør det. Vi kan la Al Qaida felle seg selv.

 

Jeg er langt ifra i dårlig selskap. Jeg bare innser at det ikke koster oss, Vesten, noe å skifte taktikk.

 

Jeg sier ikke at det er palestinske terrorister. Det er terrorister som terroriserer flyktningeleiren

 

Artikkelen jeg la ut dreide seg om at det var palestinere som ble drept.

Lenke til kommentar

Tror ikke Glimti og de aller fleste andre propaganda styrte krigshisserne vil klare å innrømme at de tok feil om de gikk ned med skuta engang...

 

1) Brukernavnet mitt er ikke Glimti lenger. Prøv å holde deg oppdatert.

 

2) Det var ikke feil å fjerne Muammar al-Gaddafi og terroristregimet hans! Vi gav Libyas befolkning en sjanse til å starte på ny og bygge opp et demokratisk samfunn. Om de vil ta denne sjansen eller ikke er selvsagt opp til dem selv, men nå er i alle fall faren fra Gaddafi og hans regime fjernet. Hvordan Libyas befolkning nå vil bygge opp igjen Libya gjenstår å se. Etter alt som har hendt skal man ikke forvente at Libya blir 100% stabilt straks borgerkrigen er over. Vi må gi libyerne mer tid.

 

De tror at alt blir så mye bedre om man dreper og bomber så lenge de mener det er en god sak...

 

Hvilket det blir! Vi frigjorde Kuwait under Gulfkrigen i 1991 og vi frigjorde Kosovo under Kosovokrigen i 1999. I begge disse tilfellene måtte det militær makt til. Og det nyttet. Akkurat som det nyttet å fjerne Muammar al-Gaddafi og hans regime fra Libya med militær makt og som det ville nyttet å bruke militær makt mot regimene i feks. Syria og Zimbabwe.

 

Det er en ganske merkelig holdning som flere andre har også...

 

Det merkelige er dere som støtter despoter, tyranner, terrorister, diktatorer og folkemordere!

 

Tap av titusener av menneskeliv og død og fordervelse er helt greit så lenge det er en sak de tror på...

 

Sivile går med i krig. Trist, men sant.

 

Dvs.. Så lenge det er for demokratiet...

 

Selvsagt er det ønskelig med demokrati, ytringsfrihet og menneskerettigheter!

Lenke til kommentar

Du er jo sprette gal. "Regimet" har stor støtte (60% mener jeg å ha lest, men jeg finner ikke kilde nå) i Syria. Jeg ber deg fortsatt om å dokumentere at Libya er et bedre land nå enn før Gaddafi ble bombet av vesten.

 

"Sprette gal"... :roll::laugh::lol: Jeg er for en fri og demokratisk verden!

 

Dersom vesten blander seg inn direkte, vil Iran og Russland gå inn med styrker, og vi har en verdenskrig på trappene. Verken EU eller USA er tjent med dette nå (Iran er som sagt undervurdert som våpenmakt, til tross for vanstyre) og Russland regner jeg med du har hørt om før.

 

Iran har slitt militært siden Den påtvungne krigen. Veteranene fra denne krigen er dessuten ute av tjeneste for lengst. I tillegg lider nå Iran under sanksjoner. For øvrig er både USA og Israel ute etter å stanse det iranske atomprogrammet og fjerne trusselen fra Iran en gang for alle så om Iran blander seg i en konflikt med Vesten er det likestilt med selvmord! USA alene har militærmakt nok til å bombe Iran til grus og støv! Israel har kraftig militærmakt de og... Russland er et enormt land med en enda større kjeft. Og du huskerkansje hvordan det gikk med ubåten Kursk som skulle bevise at Russland fortsatt var en militær supermakt på havet...

 

Du er så enormt blendet av "kampen for demokrati" at du ikke ser galskapen din. Se på demokratiet vi klarte å innføre i Egypt. Hvordan gikk det?

 

Tvert imot! Jeg har klart å se sannheten i Det internasjonale verdenssamfunnet!

Lenke til kommentar

Glimti ja... det forklarer litt :)

 

Uansett, du er på bærtur. I alle landene vi "frigjorde" har et sekulært "diktatur" blitt erstattet av et Sharia'a styrt "teokrati". Å sammenligne situasjonen der med Kosovo er så på trynet historierløst at jeg nesten mistenker deg for å trolle.

 

USA dominerer Russland til sjøs, men det har skjedd mye på missilfronten de siste årene. De er ikke akkurat usynlige, disse enorme krigsmaskinene til havs. Kina har etterhvert også et meget relevant antall militærfartøy til havs, og vi vet lite om hvor langt de har kommet i ubåt-programmet sitt. Iran har teknologi fra Russland i luften (og MYE av det), og hvis du tror at F-16 har så enormt mye å stille opp med lenger, så har du ikke fulgt med. Sukhoi lager glimrende fly, og i praksis er det bare F-22 som henger med teknologisk. SU PAK FA vil bli farlig i luften.

 

Uansett er ikke USA og Europa interessert i en åpen konflikt, og dirigerer derfor våpnene til Al Qaida.

 

Jeg dokumenterte tidligere at Taliban ble dannet og trent opp av CIA under den kalde krigen for å drive gerilja-krig mot Russland. Du kan jo se hvordan det gikk da USA invaderte Irak og Afghanistan. Å trene opp terrorister og utstyre dem med våpen er sjelden en god idé.

 

Hvorfor er Saudi-Arabia bedre enn Syria?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tja, alle med mer enn en hjernecelle får jo bare mer og mer øynene opp for hvilken latterlig og farlig terroristorganisasjon Al Qaida egentlig er.

 

Og likevel vil du gi våpen til en gjeng mordere som åpent sier at hvis ikke Vesten gir dem våpen i aller nærmeste framtid, så kommer de til å gå over til Al Qaida.

 

For meg virker det veldig langt fra en erkjennelse om at Al Qaida må bekjempes. Og Channel Four virker også veldig langt fra en slik erkjennelse når de sender slike innslag. Det er nesten så en kan si at det er en annen verden enn det var for ti år siden. Da var det bekjempelse av Al Qaida som gjaldt. Nå er det romantisering og forståelse, og folk som vil sende våpen rett i fanget på dem.

 

Artikkelen jeg la ut dreide seg om at det var palestinere som ble drept.

 

Men det er altså disse udyrene som du vil gi våpen som terroriserer flyktningeleiren med palestinere.

Lenke til kommentar

Et lite spørsmål til:

 

Når synes du vi skal angripe USA og frigjøre dem?

 

guantanamo_1765914c1.jpeg

 

Bare se hvordan despoten Obama behandler fangene sine!

 

torture1.jpg

 

Når skal vi styrte dette terror-regimet med en despot som undertrykker innbyggerne sine?

 

Edit:

 

Jeg glemte å skrive i klartekst at jeg selvsagt ikke er seriøs. Poenget er du hadde kalt dette et "bevis" på hvor viktig det å styrte både Gaddafi og Assad om disse bildene var tatt i Syria eller Libya. Jeg støtter USA og Vesten i det meste, men jeg evner også å se når ting går for langt og det er på tide å si fra.

 

Obama er forøvrig egentlig negativ til intervensjoner av noe slag så vidt jeg har forstått, men lar seg presse av McCain og opposisjonen. Det er altså et maktspill internt i USA og, og jeg tror genuint at Obama (dessverre) bare er for svak (politisk) til å gjøre det rette her. Det er noe annet med Putin, som i praksis har et diktatur.

 

Igjen, går vesten åpent inn i Syria så har vi en verdenskrig på trappene.

Endret av pifler
Lenke til kommentar

"Syrian rebels to Christians: Flee or die!

 

A new report from a ministry worker who visited a remnant of Syria’s Christian community confirms the worst: Rebels battling President Bashar al-Assad for control are imposing Islamic law, giving Christians the choice to flee or die. "

 

http://freenorthcarolina.blogspot.no/2013/06/syrian-rebels-to-christians-flee-or-die.html

 

"Obama is now pushing massive funding for Syrian rebels who have not only been linked to al-Qaeda, but are gruesomely beheading innocent Christians and using 14-year-old child soldiers."

 

http://www.storyleak.com/bama-funded-syrian-rebels-beheading-christians-child-soldiers/#ixzz2aMqL572C

 

Obama_Bows_Down_to_Saudi_King :

 

Obama_Bows_Down_to_Saudi_King_2009-04-02_lg.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...