Gå til innhold

Kjapp tur til London


Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle dra med en kompis å ta noen pils, kjøpe en jakke og en gitar der.

 

Evnt sove på et hostell/motell. Hele turen kan ta mellom 1-3dager. Hvilke dager som helst.

 

Greia er, hvor mye kan dette koste?

 

Ryanair er jo ganske billige, men alle sier at det flybiletten koster et par hundre, så kommer gebyr på 1000 ekstra.

 

 

Noen tips, innvendinger, what so ever? Kan jeg feks ta gitarbagen foran beina mi i flyet, eller får jeg bank av flyvertinna da?

 

EDIT : Prisen for å ta med et instrument var på 800kr hos Ryanair. No thanks, mate.

Endret av TanglewoodD
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om penger en "sak" bør du ta hensyn til hvilken flyplass du ender opp på i, eller nær, London. Transporten her kan variere stort.

 

 

Om dere kan reise "hvilken dag som helst" er det ikke noe problem å komme godt under 1000 per snute med Norwegian og nesten like langt ned med SAS. Dette krever selvsagt at en ser litt fremover og ikke planlegger tur om en uke eller to.

 

 

Håndbagasje avgjøres først og fremst av størrelse. Går det ikke inn i bagasjehyllen er det ikke håndbagasje. Disse ålene er vanligvis oppgitt fra flyselskapet.

 

1 dag er uansett for lite om du ikke har svært konkrete ærend.

 

Det finnes flere tråder om Loneon som reisemål. Et lite søk bør gi deg en del ideer. Litt mer om interesser kan også gjøre det lettere for andre å gi tips.

Endret av StoreMyen
Lenke til kommentar

Jeg regner med du har sjekket priser på sidene til både Ryanair og andre selskaper som fx Norwegian?

 

Jeg ser ikke helt hvor de 'et par hundre' passer inn...

 

RyanAir, 7.12-11.12 koster 107kr / uten skatt. Med skatt, tur/retur ca 286,-

 

Etter min beregning er det "et par hundre".

 

Hva angår transport til sentrum, så er jo Gatwick ca 4,5mil unna, og Stansted ca 2,5mil mener jeg, men offentlig transport mener jeg går, å burde jo koste en 100ings antar jeg.

 

Jeg får sjekke litt mer ut på sia til RyanAir, evnt sende de en mail. Så et bilde av en fyr med koffert på fanget i flyet til RyanAir, derav spørsmålet med gitarbag foran beinet.

Endret av TanglewoodD
Lenke til kommentar

 

Hva angår transport til sentrum, så er jo Gatwick ca 4,5mil unna, og Stansted ca 2,5mil mener jeg, men offentlig transport mener jeg går, å burde jo koste en 100ings antar jeg.

 

 

Det er noe som ikke helt stemmer med de avstandene.

Det tar 30 minutter med tog fra Gatwick og 45 fra Stansted.

Kan du ha forvekslet Stansted og Heatrow?

 

Når det gjelder reise til og fra flyplass har det selvsagt en del å si hvor en bor i Norge også.

Som bergenser er RyanAir lite aktuelt for meg.

 

 

 

Lenke til kommentar
Som bergenser er RyanAir lite aktuelt for meg.
Trodde Haugesund bare var 2 kaffekok unna.

 

Vet ikke hvor raskt du koker kaffe, men det er 14 mil mellom Bergen og Haugesund + en ferge (45 min.) + 14 km ut til flyplassen.

Og når Norwegian flyr til Gatwick fra Bergen føler jeg ikke behov for omveien om Haugesund og Stansted.

Alicante, Bremen og Malaga har jeg ikke vurdert som reisemål.

 

Air Baltic fra BGO er faktisk mer spennende.

Endret av StoreMyen
Lenke til kommentar

 

Hva angår transport til sentrum, så er jo Gatwick ca 4,5mil unna, og Stansted ca 2,5mil mener jeg, men offentlig transport mener jeg går, å burde jo koste en 100ings antar jeg.

 

 

Det er noe som ikke helt stemmer med de avstandene.

Det tar 30 minutter med tog fra Gatwick og 45 fra Stansted.

Kan du ha forvekslet Stansted og Heatrow?

 

Når det gjelder reise til og fra flyplass har det selvsagt en del å si hvor en bor i Norge også.

Som bergenser er RyanAir lite aktuelt for meg.

 

Jeg kan meget godt ha forvekslet de ja.. Siden jeg har vært i london to ganger alt, å faktisk bare trenger et par billige dager på å reise vekk på, så så jeg at RyanAir hadde samme pris til Milano som til London, så får se hva jeg ender opp med.

 

 

Noen tips, innvendinger, what so ever? Kan jeg feks ta gitarbagen foran beina mi i flyet, eller får jeg bank av flyvertinna da?
Får gitaren plass oppi denne?

ryanair+hand+luggage.jpg

Om ikke kan du glemme å få den med inn i flyet.

 

Det var et dårlig bilde, men er vel begrenset hvor mye man får presset sammen en akustisk gitar. hehe. Takk alikvel!

Lenke til kommentar

Reiser du med SAS så får du med deg gitar som håndbagasje. Enklest om det er en sånn myk bag kanskje, da den tar litt mindre plass i hattehyllen. Ellers kan du sende den som spesialbagasje for et par hundrelapper, tror det er ca 320 kr for reiser innen Europa. Alt sånt står på flyselskapenes hjemmesider.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...