Gå til innhold

Nytt grafikk-kort, primært til Battlefield 3...


Trikrin

Anbefalte innlegg

Halloen!

 

Skal gå til innkjøp av nytt grafikk-kort, og siden jeg ikke har peiling på grafikk-kort (8800 GTX var helt rått sist jeg kjøpte meg kort), tenker jeg å høre med ekspertene hva jeg skal kjøpe.

 

Har prøvd å se litt i dag, og har funnet fram til et par alternativer.

 

ASUS Radeon HD 6850 1GB GDDR5til 1295,- kroner virket veldig rimelig, og sikkert bra til bf3?

 

MSI GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX til 1799,- kroner er litt dyrere og kanskje litt bedre?

 

Funker begge kortene hvis jeg skulle finne på å sette dem i bridge / crossfire / sli-modus eller hva det nå heter?

 

Er dette bra kjøp hvis jeg skal makse ut BF3 på 1920X108 med full oppløsning på alt, eller hva skal jeg sikte meg inn på?

 

Har ikke vurdert noen pris enda, men hadde håpet å kjøpe meg et grafikk-kort uten dårlig samvittighet :-)

 

Andre anbefalinger på grafikk-kort og hvorfor?

 

Hvis dere som har erfaring og ekspertise på området hadde noen gode råd og velvalgte meninger på området, hadde jeg satt stor pris på dette.

 

 

Trikk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kjører bf3 på et gtx 580 må nokk ha 2 x 580 kort for å spille det på max....

 

Merkelig. For jeg har alt på max 1920x 1080 og det går smudesmud med et singel 480oc.

 

Edit:

Ifølge andre nettsteder vil du med en 480 i 1080p med alt på ultra(Post aa på high) få:

 

Minimum 40fps

Average 50-60 fps

Max 80 fps

 

No jeg synes er levelig. Et 560TI vil vel få noen få hakk dårligere. 580 skal klare alt på max helt fint alene.

Endret av Mammakamelen
Lenke til kommentar

Vet om ei nettside som solgte 6970 msi lightning (eller hva det heter, er overklokket) til 2000. Noe som er veldig bra pris.

Kan se om jeg kan finne siden, fin side. Handlet der 2 ganger, positiv erfaring. Husker ikke hva de heter pga navnbytte.

Om du har en butikk som selger et 6970 til 2000 kr er det ikke en veldig bra pris, det er latterlig billig.

Lenke til kommentar

ja, Kjøpte fra komplett når de hadde timesalg. sapphire versjonen for 2200 etter de hadde sendt det kom jeg over denne siden. Men men, det fungerer bra dette og, men liker ikke vifteløsningen. Bråker en del når jeg spiller. Men bruker headphones, så gir igrunnen F. :p

Vet ikke om det er på lager for øyeblikket. Ble ganske fort utsolgt såg det ut til.

Endret av WaterMarked
Lenke til kommentar

Litt overdrevet disse kravene her, mener jeg. Jeg har ett HD5850, som er noe overklokket, og kjører alt på high, uten lag, og FPS stabilt på 35 - 40. Og da er driveren til kortet fra august, og langt i fra oppdatert. Jeg spiller i 1920x1200. Man trenger ikke å blakke seg totalt, for ett kort som drar BF3 i high.

 

- Mortis

Endret av Mortis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...