Gå til innhold

Motorola Droid Razr - Råtassen fra Motorola


Anbefalte innlegg

Oppdatering... Ser ut som om dette (EDIT - IKKE) virker!! :-)

Så får vi håpe at innstillingen holder ved oppdatering av Spotify.

 

Ellers så må jeg si at dette er en usedvanlig krøkkete måte å styre dette på.

At Motorola ikke har tatt høyde for å styre tilgangen på SD kort på en bedre måte er helt håpløst.

 

Men jeg ser jo at så lenge man heller ikke får oppdatert til ICS, så er det flere ting som henger og blør.

Man kan heller ikke ta en kjermdump slik man kan med de flesta andre telefoner.

 

Ved bruk av telefonen så er det helt tydelig at programvare og menyer er utdatert.

Så jeg må jo si at jeg er ikke heeeelt overbegeistret enda :-/

 

Gleden ble visst tatt på forskudd..... et godt stykke ute i nedlastingen får jeg beskjed om at det er liten plass til resten av filene. Jeg går inn på settings og ser at SD kort er valgt, men at det fremdeles er over 30GB plass på minnekortet.

Jeg går så inn på telefonens lagringsminne, og ser at det nesten er fullt.

 

Dette altså til tross for at jeg har valgt SD kort ihht oppskriften over.

Noen som kan hjelpe meg litt her? Må det skrives anderledes når man skriver /mnt/sdcard-ext ?

Hvordan vet man riktig path?

 

Må si at jeg stresser litt nå, og er en liten smule irritert!! ;-)

Endret av KLB
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nå surfet på www og prøvd alt jeg har kommet over. Virker som dette er et stort problem på Maxx.

Dersom dette er tilfelle, og det drøyer med å finne en løsning.... så må jeg si jeg er skuffet, og returnerer begge telefonene tilfordel for noe annet. Dersom batteriet er det eneste denne telefonen kan skilte med.... Da går jeg heller tilbake til min Sensation hvor jeg har to batterier.

Lenke til kommentar

Ståa er jo ikke noe bedre på Sensation, er den det? Android (selv i ICS!) Har bare støte for EN lagringspartisjon utover den innebygde til app-data osv, og det fører til at du på alle teleoner vil ha problemer med mange apps som ikke lar deg velge hvilken mappe filene skal lagres i.

Lenke til kommentar

På Sensation får jeg ihvertfall lagret spillelistene til Spotify på minnekortet... dette er en av de største tingene jeg irriterer meg over med Maxx akkurat nå.

Når jeg downloader til Maxx kan jeg heller ikke velde eksternt SD kort som destinasjon.

I tillegg så er det veldig åpenbart at den opererer med et gammelt operativsystem.

 

Men jeg håper at det kommer en oppdatering til ICS snart, og at det kommer en fix til dette minnekort problemet. Slik det er nå så er eksternt minnekort ubrkelig på Maxx.

Lenke til kommentar

Ser at jeg kan flytte over hele spotify folderen til det eksterne minnekortet, og velge at det skal lastes ned dit (gammel versjon av Spotify). Det vil allikevel lagres dobbelt og inn på internminnet, og dermed fylle opp hele "skiten".

Endret av KLB
Lenke til kommentar

Ser at jeg kan flytte over hele spotify folderen til det eksterne minnekortet, og velge at det skal lastes ned dit (gammel versjon av Spotify). Det vil allikevel lagres dobbelt og inn på internminnet, og dermed fylle opp hele "skiten".

Hm, merkelig...

 

Jeg har nå tatt i bruk Spotify igjen og oppdaterte i den sammenehgen til den nye utgaven. All musikken jeg lastet ned med den gamle utgaven av Spotify befinner seg i hvert fall fortsatt på SD-kortet for min del.

 

Har ikke prøvd å laste ned ny musikk. Skal se om jeg kan få testet ut det senere i dag. Får krysse fingrene for at det ikke blir noe kluss...

 

Ellers begynner jeg å bli riiiiiiiimelig lei av å vente på ICS kjenner jeg, men er ellers fornøyd med telefonen. Har opplevd at skjermen har sluttet å respondere (registerer ikke touch) et par-tre ganger i noen min., samt at den ikke registerer korrekt mønster når jeg forsøker å låse opp mens batteriet er fullt og laderen står i samtidig. Det er vel problemene så langt. Av positive ting så er jeg mektig imponert over byggekvaliteten. Telefonen har vært med meg ut til skogs på øvelse et par ganger nå, og har overlevd både nærkamp og kontaktdrill i høyt, vått gress (type det drypper vann ut av mobilen når du tar den ut av lomma) :)

Lenke til kommentar

Ellers begynner jeg å bli riiiiiiiimelig lei av å vente på ICS kjenner jeg, men er ellers fornøyd med telefonen.

Hvis du ikke klarer å vente ligger det en build fra 22 mai på XDA :)

Uansett, så har amerikanerne fått fullversjonen, så europa ligger nok ikke langt bak. Alle sidene til Motorola er oppdatert med ICS versjonsnummeret på EU telefoner, men det er ikke rulla ut enda.

Kjører selv EU builden fra 22 mai , jeg må si at den er mer eller mindre bug free så :)

Endret av Lunalotic
Lenke til kommentar

Da har jeg testet å laste ned nye spillelister. De havner også på SD-kortet, og det er ikke spor av dem på interminnet.

 

Vel, vel... Nå har jeg fabrikkresatt mobilen et par ganger i håp om at jeg også skulle få det til, men den gang ei :hm: Hva i allverden jeg gjør galt i så anledning aner jeg ikke. Om det er noen som som har lyst til å hjelpe meg med dette så setter jeg lett en flaske vin på borden som takk for hjelpen ;) (befinner meg i Horten til over helga)

 

Jeg fant til slutt ut av mysteriet med mms meldingene som ikke ble sendt. Her måtte jeg legge inn manuellt alle verdiene for at det skulle virke.

 

Ellers så er jeg stort sett fornøyd, og får de fixet Spotify problemet mitt, så står jeg klar til å juble!!

Lenke til kommentar

Hei.

Hvordan opplever dere Razr? Er'n god? bugsa blitt borte?

 

Er ute etter å bytte mobil, HTC DHD er klar for å pensjonere seg.. Det jeg har irritert meg mest over er batteritiden, og razr er visst konge på dette punktet..

 

Valget mitt står nå mellom Razr eller HTC One X.. Razr om ingen har noen innvendinger :-)

Lenke til kommentar

Hm, har du prøvd å laste ned musikk uten å oppdatere Spotify først? Skjer det samme da?

 

Jeg ser forresten at telefonen oppretter kopi av mappene til musikken i internminnet, men filene legges kun på minnekortet.

 

Ja, jeg har resatt alt, og slettet alle spor av Spotify, samt formatert det eksterne SD kortet. Jeg har derretter installert den gamle versjonen av Spotify, og valgt sdcard-ext som lagringsmedie.

Allikevel ser jeg at det interne kortet fylles opp, og jeg får beskjed om plassmangel.

Nå har jeg spillelister som i beste kvalitet antakelig blir rundt 15GB, og føler det blir litt amputert om jeg må kutte spillelister, og legge de til i dårligere kvalitet når jeg må bruke den interne lagringen.

Hadde virkelig ønsket å få skikk på dette.

 

Hvor mye musikk lagrer du fra Spotify?

 

Hei.

Hvordan opplever dere Razr? Er'n god? bugsa blitt borte?

 

Er ute etter å bytte mobil, HTC DHD er klar for å pensjonere seg.. Det jeg har irritert meg mest over er batteritiden, og razr er visst konge på dette punktet..

 

Valget mitt står nå mellom Razr eller HTC One X.. Razr om ingen har noen innvendinger :-)

 

Jeg synes at Razr Maxx er helt suveren bortsett fra den ene tingen som bugger meg nå. Nemlig lagringen av Spotify. Jeg er virkelig imponert over batteriet som selv med svært heftig bruk holder 2-3 dager før det må lades.

Lenke til kommentar

Jeg synes at Razr Maxx er helt suveren bortsett fra den ene tingen som bugger meg nå. Nemlig lagringen av Spotify. Jeg er virkelig imponert over batteriet som selv med svært heftig bruk holder 2-3 dager før det må lades.

 

Da blir det nok Razr på meg :-) Personlig så bruker jeg ikke spotify, så det minuset påvirker ikke meg :-P

Men batteriet!! O'boy!! 2-3 dager? ska bli deeeeilig :-D DHD min varer kanskje en dag nå, om jeg ikke bruker det altfor mye, og kanskje 1t om jeg bruker wifi hotspot :-P

Lenke til kommentar

Ja synes det med batteriet var herlig.... endelig en telefon jeg slipper å lade ila dagen.

Min kone syntes den ble for stor, så hennes telefon selges uåpnet, evt returneres før fristen går ut.

Hun overtok min HTC Sensation og er fornøyd med den, men nå bruker hun den ikke så mye som meg heller da :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...